Køb af 16613
#1
Hej alle sammen 

Jeg står over for muligheden og købe et 16613 Med original kasse og papirer 

Er i Spanien pt hvor det en lokal urmager hvor det står til salg Fandt det da kæresten var på shoppingtur og var inde og prøve det på og de var flinke nok til at justere lænken til mig for mig st prøve og fik også imponerende nok lov til at gå uden for

For at prøve at se det i lyset Med den rare mand med selvfølgelig tog lidt billeder af det og sagde jeg ville komme tilbage på et andet tidspunkt skulle lige tænke over det 

Nu kommer min store tvivl 

Jeg synes at Crown guards er en hvad kan man sige mærkelig form og datoen er en forkert font ( tror jeg nok det hedder ) 

Lige lidt mere info urmageren ville ikke vise mig urværket hvis mindre jeg stod med pengene i hånden nærmest hans grund var at så skulle han checke uret var vandtæt igen 

Serienummeret passer på uret med papiret fik jeg lov og checke vægten er 137gram 

Undskyld billederne de er taget i en baggård til butikken  


Prisen er 4300 euro som jeg synes er en rigtig god pris hvis altså det ægte 

Og hvad jeres mening med han ikke vile vise urværket er det normalt ? Måske fordi jeg kun er i 20erne jeg ikke virker som en seriøs køber men uret er til min far som går på pension fra hele familien af 


Håber virkelig på jeres hjælp 

Mvh Sek

İmage


İmage


İmage


İmage

İmage


Snavset på urlænken er bare snavs blev fjernet med en pudseklud da jeg opdagede det men igen er stadig urolig 
İmage

Det ligner her at kronen er grå men det er bare billedet kronen er solid guld farve hele vejen rundt 

İmage


İmage
Svar
#2
Ingen hjælp og hente :)?
Svar
#3
Hej SEK ;)

Jeg er ret overbevist om at det er The real McCoy, og det er baseret på "lidt uskarpe billeder" og sammenligning med mit eget 16613.

Fonts og dato samt crown guards ser rigtige ud. Det eneste som irriterer mit øje er hornene, de ser lidt brede ud på billederne i min optik, men bevares det kan jo være synsbedrag.

Kassen er uden stifthuller, hvilken årgang er uret?
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar
#4
Tusind tak for dit svar T Hansen og det lyder sgu godt sa jeg synes prisen er rigtig god

Og ja havde ikke tænkt over hornene faktisk men skulle være et sent Y serie hvis jeg husker rigtigt omkring 2003

Måtte selvfølgelig ikke skrive det ned og er lidt i tvivl men smutter lige ned imorgen og tag nogen bedre billeder du meget gerne må kigge igennem :) og smide feedback om skal nok prøve og få nogen bedre SF hornene :)

Igen tusind tak for hjælpen rejser om 3 dage så kunne være dejligt med et ur til daddy med hjem :p
Svar
#5
Tom er ROLEX skrevet og placeret på samme måde under kronen på din skive? Jeg er ikke vild med det "L".
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#6
Godt spottet Klaus, nu hvor du nævner det er der faktisk forskel, L er lidt forskudt og O'et er tyndt i toppen på mit, men ser ud til at være helt rundt og samme dimension både i bund og top op det omtalte ur.

Anyhow mener at det er fra Y modellen at lug holes bliver fjernet.

Men kig lige på min skive en ekstra gang, for jeg tænker skisme at Klaus har ret, det ser faktisk forkert ud :-(
İmage
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar
#7
Nu er der nok lavet flere udgaver af skiven men det kan være en ide lige at se på nettet om der er andre skiver der ser sådan ud. Billederne er ikke super og der bør være flere tegn på at uret ikke er i orden hvis det er tilfældet. Kan vi ikke få et serienummer?
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#8
min 16613 har en swiss only dial fra 1998.

den ligner Toms på en prik bortset fra ovenstående forskel...

jeg skal ikke kunne sige om uret fra spanien har en anden variant skive som jeg ikke lige kender men der er en del forskelle på dens skive vs toms/min...

tager vi topskriften alene er der bogstavernes placering som allerede nævnt men der er en del flere detaljer i toms/min skive som den anden skive ikke har...
bla. har den sydfra tykkere og mere ens artet bogstaver...
toms/min har feks tynde kontra tykkere streger mixet i alle bogstaverne...

jeg siger ikke skiven er fake men langtfra a la toms og min....

vh. jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#9
Er det bare mig eller er den lynette lettere mishandlet?
Svar
#10
Hej alle tusind tak for jeres hjælp i har ingen ide om hvor meget det værdsat


Var der nede igen Idag de var noget trætte af mig følte jeg men fik lov til at tag billeder og fik også lov til at se urværket jeg aftalte med urmageren at jeg købte uret og hvis jeg fandt ud af det var fake kunne jeg komme ned og handlen tilbageført

Da jeg så urværket var jeg meget sikker på det var ægte jo men skal ha besluttet mig for det inden jeg rejser hjem er noget flere billeder håber på feedback de meget grove men en iphone 5 er ikke altid lige det bedste kamera






İmage

Her med mit LV jeg købte i klarlund

İmage

İmage

İmage

İmage
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)