Køb af 16613
Okay overdrev lidt omkring afstanden til en AD tog kun en times tid uret Er afleveret og kan hente det tidligst imorgen aften nåede lige at aflevere det inden de lukker men de kiggede lige på det og alt virkede til at være i orden vi snakker nok kun urskiven måske ser det ud til men så det

STORE SPØRGSMÅL

Hvis urskiven ikke er ægte stadig værd at udskifte og beholde uret måske ?? Eller er det bare direkte tilbage og få mine penge ??

Ellers senest fredag formiddag inden jeg tag hjem kan jeg hente det så nu krydser jeg fingre for det var et scoop og ikke en dårlig handel desværre med rolex er et scoop jo tit noget funky

Men igen tusind tak for hjælpen i har cirkelig hjulpet en ung ur nørd i nød

Og fantastisk research og viden i er kommet med skylder jer alle en øl eller to :)
Svar
Du skal sikre dig at lænken er i fornuftig stand for den er meget dyr at erstatte.
En ny skive mener jeg koster 3.500-5.000,- hos eks. Klarlund.
Et service koster op mod de 5.000,- hos en AD skulle uret trænge.

Iøvrigt er sekundviseren for kort på dette spanske ur. Den når slet ikke ud til minutmarkørerne...langt fra.

Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
KlausM, som er en af vores absolutte kendere, har en pointe med sekundviseren, og vi andre må bare bøje os i støvet og erkende, at det burde vi have lagt mærke til. Så mon ikke både den og sliven er eftermonteret, hvilket i endnu højere grad gør spørgsmålet om urets historie relevant.

Spørg forhandleren ikke om, men hvorfor skive og sekundviser ikke er originale. .

/Bjørn
Svar
SEK du kan også prøve at sammenligne størrelsen på kronen på din LV og så denne G/S.De burde være ens.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Klaus, taler du om optrækskronen eller Rolex 5-kronen på skiven?

/Bjørn
Svar
Hej Bjørn. Det var optrækskronen jeg tænkte på.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Klaus så ser set ud som om at det er sikkert at jeg får at vide urskive og urvisere er uægte

Ja og som du påpeger med sekund viseren skulle jeg også selv ha set men ja nogengange bliver man blind når man håber at det er ægte men nu igen er spørgsmålet

Hvis det kun er Skive og urvisere der uægte, er det værd og få noget af prisen slået af eller skal jeg bare annullere handlen ?? Og hvis man skal ha noget af prisen hvad fair 10.000? Eller hvad

Kan desværre ikke matche kronen da uret ikke er ved mig det jo blevet lagt til verificering

Nu må vi se på fredag og se på skaden

Og angående lænken den var i utrolig god stand brugsspor men ikke noget der ikke kunne poleres væk og lænken var ikke skæv eller noget

Sjovt at alt det jeg synes var mærkeligt ved uret var korrekt nok men alt det jeg ikke selv opdagede er forkert Icon_head
Svar
Nu er det vanskeligt at vurdere uret på afstand men jeg har det lidt sådan at enten er hele uret korrekt eller også er hele uret forkert. Jeg kan ikke se hvad idéen med at smide en aftermarket skive/visere i skulle være ud over at spare få tusinde. Måske har man ændret uret fra at være en sort G/S til en blå G/S. Når man kigger på nettet er det meget skræmmende hvad der dukker op af "flotte" kopier men jeg synes der med dit bør være flere tegn på at det er fake skulle det være tilfældet. Nu har vi hverken set serienummer på selve uret ej heller papirerne men det kunne også være afslørende for om uret er godt nok. Skulle uret være en kopi havde det nok i 99% af tilfældene ikke haft papirer.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Uret er nu ikke en kopi men nærmere et frankenstein ur. På billedet af værket ser det ud som det skal. Altså at  værket er ægte
Svar
Hej alle Update har allerede fået et opkald fra dem og siger at Skive og visere er der problemer med 

Skiven er refinished var i tvivl om meningen men som jeg fik forstået det er set en original Skive form det blevet tegnet ( malet op hvis man kan sige det igen nok efter en skade ) og 2 visere er aftermarket

Kassen er ægte nok samt med resten af urets udvendige dele

De siger så til mig at jeg skal ha sendt uret til rolex i Schweiz for at få det lavet

Det virker ikke som om urværket skal ha et service men de har heller ikke kigget urværket igennem for uoriginale dele da de ikke synes det nødvendigt ( troede jeg de ville )

Så hvad skal jeg gøre nu ? Hente det og få pengene tilbage eller få et pris overslag og få det Af prisen

Og kan jeg overhovedet få det udleveret fra dem ved rolex går meget op i fake dele ??

Tænker jeg hellere hvis jeg beholder det at jeg vil lade klarlund stå for det

Synes det virker lidt Extremt og sende det til Schweiz

Nogen forslag ?
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)