Svar: 23
Tråde: 7
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Tak for de mange svar, bliv endelig ved med det. Ved godt at det er naivt at tro at mærke = kvalitet, men når man kun har empirisk data nede fra butikker såsom Karat,smykker & ure, så har man ikke meget pålidelig data at opbygge en teori på. Var feks nede i en butik der ikke forhandlede Certina, og da jeg spurgte hvorfor mente hun at det var ringe kvalitet og man meget hellere skulle købe Sieko. En anden butik anbefalede så i stedet Certina frem for Sieko af den ene begrundelse at mærket var Schweizisk og ikke Japansk.
Som jeg har forstået det, så ligger Certina, Tissot og Sieko meget på samme niveau, men er noget usikker med feks Pulsar og Citizen?
Sidst, vil jeg ikke blive ked af at købe et ur med mineral glas? selvom det ikke får en kæmpe rids, så vil det altid blive lidt mat at se på pga tusindvis små ridser ikk?
Raiddk
•
Svar: 2,629
Tråde: 33
Modtaget Likes: 5,080 i 1,567 svar
Givet Likes: 1,221
Villy er så sur så sur.
Det eneste der kan bruges er åbenbart Rolex. Og helst med et håndpoleret urværk.
Inhouse for guds skyld
Tilbage til virkeligheden.
Jeg ville kigge på Certina. Virkelig gode ure i den prisgruppe.
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
(01-05-2015, 08:21 AM)Avantismo Skrev: Villy er så sur så sur.
Det eneste der kan bruges er åbenbart Rolex. Og helst med et håndpoleret urværk.
Inhouse for guds skyld
Tilbage til virkeligheden.
Jeg ville kigge på Certina. Virkelig gode ure i den prisgruppe.
No definitely not angry.Because someone tells the truth about the junk that gets recomended,well thats not being angry.I can recomend for example the Seiko Prospex watches.You can buy a Seiko Marine Master brand new for the price of
that 18.000kr.Victorinox junk.So do not try to tell me about watch value for money.Try to research these watches a bit better,before recomending them to new watch people.We do have some responsibility towards new users of this site.Because someone does not agree with your opinion,does not make them angry.And i would be gratefull if you did not make personall remarks.We are discussing watches here not people.Come with any watch you like,and we can give our opinions on them.And then we can see who they believe,you or me  PS.Any more personall remarks,and i will ask the moderator to look at it.
PS. You have a Seiko Shogun.A watch that you can buy for less than 10.000kr.You must know the quality that is in that watch?I have owned it myself.I mean that is a true inhouse watch with a slightly polished caliber just like a Rolex 
so why not recomend that?
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
Svar: 2,629
Tråde: 33
Modtaget Likes: 5,080 i 1,567 svar
Givet Likes: 1,221
Hej Villy.
Bare rolig. Jeg har stor respekt for din viden og din person.
Men jeg er også ærlig og synes bare at du har et meget ensidet syn på ure i den billigere ende.
Mit shogun er ikke billigt.
Det koster ca 9 K
Mit første Certina kostede 3 K og tikkede i 10 år uden problemer.
2 batteriskift var eneste udgift.
Jeg er sikker på at et microbrand mærke med et basis entry ETA eller Miyota 9015 vil køre perfekt i mange år.
At entydigt vælte galde ud over disse ure og kalde dem junk er ikke fair imho.
Bare min mening om sagen.
•
Svar: 22
Tråde: 5
Modtaget Likes: 4 i 3 svar
Jeg kan anbefale Certina DS Action Diver.
ETA 2824 værk.
Venlig hilsen
Niels B. Henriksen
•
Svar: 348
Tråde: 28
(01-05-2015, 08:11 AM)raiddk Skrev: En anden butik anbefalede så i stedet Certina frem for Sieko af den ene begrundelse at mærket var Schweizisk og ikke Japansk.
Man skal helst ikke spørge i en butik hvad de vil anbefale. Og da aldrig nogen sinde hvordan de vil vægte mellem noget de sælger og noget de ikke sælger. De er sælgere og de fortæller gladeligt løgnehistorier for at prakke én netop deres vare på - de er ikke meget bedre end danmarks største forhandler af forbrugerelektronik(!) Det er uanset om det er urforretninger, elektronik eller biler.
Det er muligt at schweitz har større tradition vedr. ure end japerne, til gengæld er japanerne imho teknisk overlegne. Når det er sagt, så kan man ikke bare sige at det ene mærke er bedre end det andet. Afhænger helt af ens prisleje og hvilke modeller man har i kikkerten - præcis som med alt muligt andet. Der er skidt og kanel næsten over alt(!)
(01-05-2015, 08:11 AM)raiddk Skrev: Som jeg har forstået det, så ligger Certina, Tissot og Sieko meget på samme niveau, men er noget usikker med feks Pulsar og Citizen?
Tja, de alm. modeller så er det sikkert rigtig nok. Men hvis du har kik på mekaniske så vil jeg vove pelsen og sige Certina el. Tissot blandt de her nævnte og vil du have high end kvartz uden andre komplikationer end dato, så er Seiko _Kongen_ (Grand Seiko). GS er dog nok uden for dit prisleje  Pulsar er Seikos discountmærke hvis jeg ikke husker meget galt.
(01-05-2015, 08:11 AM)raiddk Skrev: Sidst, vil jeg ikke blive ked af at købe et ur med mineral glas? selvom det ikke får en kæmpe rids, så vil det altid blive lidt mat at se på pga tusindvis små ridser ikk?
Nogen formår at holde et mineral/"hardlex" glas pænt. Men ellers vil jeg sige. Jo, safirglas bør være en selvfølge på ure der koster over 2k i dag. Selv Casio har nogle med safir i deres sortiment (Lineage linien).
Ellers vil jeg sige. Gør op med dig selv om du vil have kvartz eller mekanisk. Her kan vi ikke hjælpe dig så meget. En masse vil sige mekanisk fordi de selv har en forkærlighed for mekaniske ure, men hvis det ikke lige er dig eller passer til urets brugsmønster, så vil du blive ked af et forkert valg i længden. Vil du have mekanisk fordi du vil med på moden omkring mekaniske ure eller vil du have elektronisk fordi det trods alt er noget nemmere i dagligdagen og præcisionen væsentlig større?
Umiddelbart vil jeg sige at dit prisleje og mit indtryk af dig virker som om du måske vil blive ked af et mekanisk i længden.
Nogle bud i tilfældig rækkefølge fra mig kunne være:
* Casio Lineage. Skruet lidt ned for det sporty, op for business looket. Til gengæld så er de fleste med safirglas og i Tyskland fås de som nye fint indenfor dit prisleje selv i titanium. Der er fancy modeller som LIW-M610TDS-1AER som jeg selv har kik på. Alt hvad hjertet kan begære af funktioner uden et traditionelt digitaldisplay. Endvidere solceller, så batteriskift er ikke nødvendigt de næste 15-20 år eller endog mere. Radiostyret, aldrig bekymre sig om at stille det (undtagen hvis det skulle ske det misser synkroniseringen når vi skifter ml. sommer/vintertid)
* Tissot T-Touch. Et hav af fancy funktioner og de nyeste fås også med solceller. Måske lige at strække budgettet, men lettere brugt findes de fint indenfor. Også safirglas, men radiostyring må du undvære. Guf for enhver fan af elektronisk fancy teknik og ét som jeg også selv kunne finde på at købe.
* Citizen Skyhawk. De fleste modeller med solceller og en del også med radiostyring. De fleste også spækket med alt hvad hjertet kan begære af funktioner man normalt forventer på et digitalur - selv modellerne kun med visere. Vær dog lige OBS på om det modelnummer du har kik på er med safirglas, de samme modeller findes nemlig både med og uden(!) og i stål og titanium.
Mvh Morten
- Et skibschronometer? - Når man ikke kun sejler i sin egen sø!
•
Svar: 23
Tråde: 7
Synes faktisk at Tissot T-Touch ser ret godt ud. Er spændt på at se det i en butik. Men tak for de gode råd og forslag til ure. :)
•
Svar: 508
Tråde: 25
Modtaget Likes: 573 i 244 svar
Givet Likes: 130
Tjek ud Archimede, kvaliteten er god og de har lidt af hvert
•
Svar: 3,709
Tråde: 479
Modtaget Likes: 2,853 i 1,244 svar
Givet Likes: 1,166
Jeg tænker på min jagt på ure og hvad der betød noget i den jagt efter det helt "rigtige" ur, hvor grænsen lå omkring de 5000,- kr.
Det handlede om på skift om urets udseende og hvad der lå af motor i uret, hvor det var toppen med et mekanisk værk fra f.eks. ETA, så blev det ikke bedre.
Det kunne også være et ur med mange funktioner og måske ligefrem drevet af sol eller bevægelse der ladede et batteri op, så var det jo heller ikke så tosset, men når det ene var købt så fik jeg lyst til noget andet og omvendt. Sådan har jeg tosset rundt nu i snart hele mit liv og jagtet et nyt ur og det hele er bare blevet lidt dyrere og jagtmarken er udvidet.
Nu kigger jeg efter ure som ligger i grænsen omkring de 30-50 tusinde og er her med focus på design og så må værket jo også gerne være i den gode ende af skalaen, men sandheden er at der ligger heller ikke highend værker i disse ure, men som i de billigere et fornuftig ETA eller Selitta og ganske få værker der er modificeret noget særligt.
Sidst har jeg fået i fødselsdagsgave et SEIKO kenetic, som ligger til de ca. 5000.- kr og indrømmet er det et super fedt ur der har masser af detaljer og kvalitet.....nå ja!, så er der jo kun et quartz-værk i uret, der drives af en rotor der skaber energi, men havde der nu været et super flot mekanisk værk i uret, så var det meget meget bedre....??
Min pointe er at jeg kan rigtig godt lide ure og nyder at læse og se billeder af de helt store mærker, hvor der faktisk befinder jeg ur-værker af et håndværksmæssigt niveau der ligger ud over de "almindelige" ure vi for det meste ser herinde, så gå efter design på dit ur og den feel det giver dig, når du tager det på armen og glem så hvad der ligger i maven på kassen....det er så uendeligt ligegyldigt nede i de prisklasser og hvor meget kigger du indenfor i uret.
Blot min ydmyge mening og fortsat god jagt efter dit "drømme ur"
http://www.cphwatches.dk/?p=477
Med venlig hilsen Michael
Elsker når ure kommer med en historie
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
(01-05-2015, 10:07 AM)Avantismo Skrev: Hej Villy.
Bare rolig. Jeg har stor respekt for din viden og din person.
Men jeg er også ærlig og synes bare at du har et meget ensidet syn på ure i den billigere ende.
Mit shogun er ikke billigt.
Det koster ca 9 K
Mit første Certina kostede 3 K og tikkede i 10 år uden problemer.
2 batteriskift var eneste udgift.
Jeg er sikker på at et microbrand mærke med et basis entry ETA eller Miyota 9015 vil køre perfekt i mange år.
At entydigt vælte galde ud over disse ure og kalde dem junk er ikke fair imho.
Bare min mening om sagen.

Ok no damage done,i know you are a nice guy  I just sometimes get a bit pissed off,when i am accused of coming down on certain brands.I do a lot of research on any brand before i open my mouth.It can be irratating for people who own watches from these brands,but do not expect me to change my honest opinion about them,because of that.I have written many times that these type of watches can function for many years without problems.But there are always two sides to any story.And i am just telling the story,that many do not like to hear.There are many downfalls for people who buy watches from these micro brands,and there are some positive elements.People who come onto this site deserve to hear both sides of a debate.
There are many watches for under 10.000kr,that are well made,but there are also many that are not.Price does not always follow great quality,but generally you get what you pay for, the higher up you go in your price range.
Value is up to the individual.We can only advise people,not make a choice for them.So i am a bit sorry if you think i have a downer view of these watches.That has,and never will be my intention.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
|