Svar: 23
Tråde: 7
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Jeg er på udkig efter mit første ur, eller dvs mit første "rigtige ur". Har tidligere haft Diesel da jeg var teenager, og Skagen da jeg var først i tyverne. Men nu hvor jeg nærmer mig de 30 synes jeg efterhånden at jeg har fortjent et nyt ur. Min stil er sporty, chronografisk, dog også classic. Jeg er rimelig noob inden for ur verdenen, men har brugt en del dage på at sætte mig ind i forskelle på automatisk/quartz osv, set youtube reviews osv. Så håber i er klar på lidt vejledning :)
Var først overbevist om at jeg skulle købe et Certina podium big size 44mm
http://www.certina.com/collection/gent-q...ograph#m=4
Men efter at have prøvet det i en butik er jeg ikke sikker på størrelsen. Jeg har et almindeligt håndled, men synes alligevel at det så en anelse småt ud.
Prøvede derefter et Bulova 98B172 46.5mm , og tænkte at det passede bedre i størrelsen. Er dog rigtig skuffet over at det kun har mineral glas.
http://www.bulova.com/en-GB/#!/collectio...ils/98B172
Ved ikke om i kan gætte min stil ud fra de 2 ure jeg har linket, men leder et ur lignende de 2, som helst er 45mm+ og i et godt mærke.
lad mig endelig høre hvad i synes
pft
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
(30-04-2015, 12:12 PM)raiddk Skrev: Jeg er på udkig efter mit første ur, eller dvs mit første "rigtige ur". Har tidligere haft Diesel da jeg var teenager, og Skagen da jeg var først i tyverne. Men nu hvor jeg nærmer mig de 30 synes jeg efterhånden at jeg har fortjent et nyt ur. Min stil er sporty, chronografisk, dog også classic. Jeg er rimelig noob inden for ur verdenen, men har brugt en del dage på at sætte mig ind i forskelle på automatisk/quartz osv, set youtube reviews osv. Så håber i er klar på lidt vejledning :)
Var først overbevist om at jeg skulle købe et Certina podium big size 44mm
http://www.certina.com/collection/gent-q...ograph#m=4
Men efter at have prøvet det i en butik er jeg ikke sikker på størrelsen. Jeg har et almindeligt håndled, men synes alligevel at det så en anelse småt ud.
Prøvede derefter et Bulova 98B172 46.5mm , og tænkte at det passede bedre i størrelsen. Er dog rigtig skuffet over at det kun har mineral glas.
http://www.bulova.com/en-GB/#!/collectio...ils/98B172
Ved ikke om i kan gætte min stil ud fra de 2 ure jeg har linket, men leder et ur lignende de 2, som helst er 45mm+ og i et godt mærke.
lad mig endelig høre hvad i synes
pft
It is possible to buy a quality watch for 5000dkr or less.If you look in the right places.The Seiko Sumo is in my Humble opinion the best buy in this class.But it is not sure that you like it.Most important is to get something that you like,and feel good wearing.Keep away from design watches like Skagen-Fossel-and all the rest of the junk you always find in the Airport duty free department.Without naming lots of brands,that can only confuse you.I can offer you this piece of advice.Find a watch you can like,and then ask the guys on this site what they think about it.You should Google the watch you find first,and try to find out as much about it as possible.And remember that most of the watches found in your price class,are just mass produced design junk.Sad but true  But there are some brands who can give you a watch that can last you a lifetime for this money.And do not forget that Vintage watches in this price class,probably give the greatest quality for money you can get anywhere.Good luck in your search.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
Svar: 254
Tråde: 30
Modtaget Likes: 5 i 5 svar
Min førdte tanke er umiddelbart seiko monster (har selv et) som virker stort uden at være det. Mit problem med store ure er at selvom de kan se nok så fede ud på armen, så vil de altid være ekstremt klodsede at have på en hel dag. Det ender næsten med at man ligner en venstrehåndet prof. Armwrestler så tunge og uhandy som nogle kan være. Min klare anvefaling er derfor at prøve at finde et ur i 42mm højst 44mm som virker større end det egentligt er.
Her et billed af mit monster før og efter "mod"

•
Svar: 1,620
Tråde: 89
Modtaget Likes: 8 i 6 svar
Tjek Victorinox Inox ud
Sent from my iPad using Tapatalk
Anders
Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
•
Svar: 173
Tråde: 23
Modtaget Likes: 14 i 6 svar
Givet Likes: 7
Hej
Jeg ville overveje dette Victorinox Alpnach, som er til salg på Facebook Danske Urtosser til 6.500,-
Nypris omkring 18.000,-
Det er godtnok kun 44mm, med aut. Urværk
Hilsen Chris
•
Svar: 23
Tråde: 7
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Synes ikke jeg kan finde det ur inde på danske urtosser salgssiden?
Er der forresten nogen der har erfaring med Luminox ure? feks deres f-35 serie?
•
Svar: 173
Tråde: 23
Modtaget Likes: 14 i 6 svar
Givet Likes: 7
Hej
Det ligger bare som et indlæg fraJakob Fløe Sørensen.
Du skal scrolle et stykke ned.
Hilsen Chris
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Du kan også skrive en PB til ham herinde. Hans brugernavn er "floe" ;-)
•
Svar: 1,471
Tråde: 49
Modtaget Likes: 274 i 158 svar
Givet Likes: 118
Hej Raddik
Har sendt dig en PB
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
(30-04-2015, 09:32 PM)Chris Skrev: Hej
Jeg ville overveje dette Victorinox Alpnach, som er til salg på Facebook Danske Urtosser til 6.500,-
Nypris omkring 18.000,-
Det er godtnok kun 44mm, med aut. Urværk

Hilsen Chris
Honestly that watch is not worth buying.A new price of 18.000 is a joke,and they are virtually impossible to sell again.Lets get one thing straight about Victorinox,they are not a real or respected watch brand.They are just another brand who could see money in selling watches.Recomending watches like this to new watch people,is not doing them any favours.
(30-04-2015, 10:10 PM)raiddk Skrev: Synes ikke jeg kan finde det ur inde på danske urtosser salgssiden?
Er der forresten nogen der har erfaring med Luminox ure? feks deres f-35 serie?
Another brand who are not really a brand.Sorry but they are popping up all over the place.With bullshit storys about connections to this and that.When the hell will people start really learning something about these brands.Try taking most of them into a serious dealer for a swap deal,and they will laugh at you.These brands get their parts from the same manufacturers,that is why so many of them look alike. http://www.mwrforum.net/forums/showthrea...-or-Traser
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
|