Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Stort tillykke herfra. Jeg er nok ikke helt nok inde i det med Vintage Rolex til at forstå det hele, men hygger mig lidt over at det betragtes som nørdet og tosset, men ok, at betale 20 K for en bestemt skive - eller noget rød skrift, mens der santidig stilles spørgsmål ved om det ville være ok at betale tilsvarende for box og papirer.
Samlere er mærkelige mennesker som vistnok betragter "sund fornuft" som nærmest en hindreing for at samle

Noget man må komme over
Jeg har det ambivallent med luppen. Fra starten syntes jeg den var åndsvag, grim og besynderlig. Men, da jeg så en dag gerne ville have et Rolex ur begreb jeg at et rigtigt Rolex ur netop har dette kendetegn. Luppen over datoen er blev så integreret del af designet så et Date Just bare må have lup og den der bling bling bezel - det er sådan Rolex ser ud - det er Rolex DNA.
Jeg valgte dog subben uden da den klarer at være unik uden netop den karakteristiske lup - og så fordi - alt andet lige gider jeg ikke dato. Den skæmmer skiven og skal stilles når man skifter ur. Gider ikke, men kan heller ikke holde til at den ikke står rigtigt.
vh baun
•
Svar: 1,986
Tråde: 66
Modtaget Likes: 13 i 11 svar
Givet Likes: 0
Baun jeg har erfaret at der er stor forskel på netop det du er inde på med eftertragtede skiver vs. boks/papirer. Mange betragter en rød skive som en integreret del af uret og jo en del af fornøjelsen ved uret, at man ved det er mere eftertragtet pga elementer i/på uret frem for noget tilbehør der ligger i en skuffe derhjemme.
Mht. luppen har jeg vendet mig til den, men mit første Rolex var også et uden (14060) da netop denne lup generede mig samtidig med at prisen for et 16610 var 4-5 k mere. På de vintage Rolex jeg har bliver datoen ikke stillet når jeg har dem på, da uret ikke har godt af at blive "spolet" frem så det stemmer. Der må man jo sige 16660 er perfekt, da det både har quickset og ingen lup.
/Mads
•
Svar: 273
Tråde: 33
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Dette er helt klart et af de fedeste Rolex på markedet... Har tit været inde på time2watch.dk og kigge på det... Det eneste der afholdte mig fra at erhverve dette eksemplar er at jeg er født i 1983... Så venter på at sådan en kommer forbi, eller en GMT master uden hvidguldsmarkeringer
•
Svar: 1,053
Tråde: 42
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Tillykke med et lækkert ur. Helt klart en model jeg også er lun på :o).
•