Svar: 43
Tråde: 3
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Well, som et nyere medlem kommer jeg også lige med et par hurtige betragtning.
1. Sidens layout/farvevalg er mindre godt. Man bliver træt i øjnene af at læse bare lidt lange indlæg, og teksten bliver hurtigt meget sammenpresset, så man skal koncentrere sig meget om at læse den - jeg har primært min gang på watchuseek.com, og der oplever jeg aldrig noget tilsvarende, selv om emnerne jo minder lidt om hinanden
Faktisk blev jeg overrasket over at læse i denne tråd, at siden er nyt, og at den tilsyneladende har været værre før.
2. Den danske vinkel. Jeg synes at urforum.dk er skarpest, når der kommer danske vinkler på sagerne, f.eks. anmeldelser o.a. af danske forhandlere, muligheder for at se ure hos andre og den slags. Mere af det.
3. Manglende respons. Der er mange tråde med et eller ingen svar, og jeg kunne også godt ønske mig en "like-knap", der, synes jeg, fungerer godt på watchuseek. Jeg ved dog ikke, hvad der skal få flere svar til trådene - måske et ranking-system, som giver titler efter antal svar? (Og nej, det er ikke særligt dansk og faktisk også lidt fjollet - men det virker altså)
4. Ooooog så lige en sidste, LILLE, ting: Når man klikker på et hyperlink, ville det være rart, om siden blev åbnet i en ny tab, i stedet for at åbne i det aktuelle vindue.
•
Svar: 4,455
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,348
Ølholm Skrev:4. Ooooog så lige en sidste, LILLE, ting: Når man klikker på et hyperlink, ville det være rart, om siden blev åbnet i en ny tab, i stedet for at åbne i det aktuelle vindue.
Supergode indspark, Ølholm
Den sidste med hyperlinkene er faktisk noget, som jeg også selv har irriteret mig en smule over ............ mon ikke, det kan justeres
Du siger, at du bliver træt i øjnene som følge af farvevalg/layout - er det mere kontrastfyldte farver, du mener kan hjælpe eller er det måske fontstørrelse eller hvad ?
Jeg oplever ikke selv problemer med det, så derfor vil det være en hjælp, hvis du kan konkretisere det, såfremt det er muligt
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
PHO Skrev:Hvad der har ærgret mig, er at vi har mistet så mange medlemmer til itstime.dk, så man nu er nød til at gå ind på 2 sider for at følge lidt med. Her kunne jeg godt ønske mig at en del, af urforums gamle kendte brugere vil brænde al krudtet af her på siden, når de f.eks. får lyst til at skive lidt om vores hobby, og ikke også fortælle samme historie på den anden side, det begrænser jo bare debatten her på siden.
Dette indlæg fra dig, PHO, har faktisk fået mig til at overveje, hvordan og hvor jeg vil bruge mine kræfter - jeg hører til dem, der hver gang, jeg har lavet større eller nye indlæg, har postet dem på begge sider. Dette ud fra den betragtning, at jeg har mange "bekendtskaber" blandt dem, der nu er på itstime.dk, men også fordi jeg gerne ville undgå at "grave grøfter", så at sige !
Men jeg må da indrømme, at jeg har bemærket, at det er et fåtal af dem, der er flyttet til itstime.dk, som har samme indstilling - jeg tror at ud af de mange, der er flyttet til itstime.dk kan det tælles på 2 hænder maksimalt, hvor mange af dem, der også poster/kommenterer ligeligt herinde også. Der har endog været tilfælde, hvor nogen af disse blot har indskrænket sig til at linke til deres indlæg på itstime.dk herinde .............. det er dog heldigvis sjældent efterhånden og har kun været sjældent !
Men da det er frustrerende, at se denne side, som jeg mener har haft så afgørende betydning for min egen (og sikkert også for mange andres) urinteresse, langsomt dø ud og savne liv, så har jeg besluttet, at jeg fremover fortrinsvist vil placere min aktivitet og mine indlæg herinde i stedet for.
Ja, faktisk så ville jeg i dag blot have haft et enkelt eller få ure og ikke interesseret mig for deres historie eller den tekniske side af dem, hvis det ikke havde været for Urforum.dk !!
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
Svar: 181
Tråde: 6
Modtaget Likes: 302 i 117 svar
Givet Likes: 1,548
Peter nu gjorde du mig rigtig glad. Jeg håber og tror, at du som superbruger og med dit seneste indlæg vil få andre til at følge trop.
•
PHO Skrev:Peter nu gjorde du mig rigtig glad. Jeg håber og tror, at du som superbruger og med dit seneste indlæg vil få andre til at følge trop.
Det er jo folks eget valg - men jeg håber, ligesom du, at flere vil støtte Urforum.dk på denne måde
/Peter
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Jeg er en af dem som har skrevet rigtig meget herinde tidligere og som idag skriver langt mere på det andet urforum.
Jeg skriver ikke samme indlæg på begge sider da jeg dels mener det er lidt skørt og dels mener at debatten derved forringes. Hellere een tråd med mange indlæg, vinkler, udløbere osv. End 2 tråde hvor man kan se at visse deltagere følger begge mens adre kun ser den ene. Det kan godt give lidt forviklnger.
Jeg mener satdig, som jeg har ment heletiden, at vi var bedre tjent med kun et forum i DK og jeg ærgrer mig stadig over at vi nu har 2.
Der er områder som lider under dette. Vintage Omega fx. Der var i forvejen ikke mange interessenter, men nu er vi så delt på 2 fora. Ikke godt.
Dette taget i betragtning kunne jeg måske godt ønske at et af de eksisterende fora blev lukket. Eller meget bedre at der blev lavet en fusion, så vi igen kan samle kræfterne et sted.
Som sagt er jeg ret ligeglad med teknikken og designet.
Vh baun
•
Svar: 461
Tråde: 62
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Jeg mener, at vi bør have ét og kun ét urforum. Der er ikke nok urnørder til at befolke to urforummer - som i mine øjne ligner funktionelt hinanden på en prik. Jeg skal ikke kloge mig på, hvorfor der pludselig opstod et nyt urforum (ItsTime), men jeg undrede mig en del.
Min opfordring er at slå de to urforummer sammen til et. Det vil på mange måder gavne ursagen, for som det er nu, så skal man læse to steder for at være sikker på at få det hele med.
At poste begge steder er sgu lidt fesent, og - som Baun er inde på - så skal man følge to tråde om samme emne på to forskellige fora. Og det er altså lidt bøvlet.
Med fare for at starte en "krig" vil jeg spørge om, hvorfor det nye urforum (ItsTime) opstod in the first place. Var det for at skille salg (vintageure) og snak (ItsTime) ad? Hvis det er tilfældet, så er det i mine øjne en dårlig ide.
Design rager mig lidt en høstblomst, bare designet ikke er forstyrrende. Og designet er ok p.t., synes jeg.
Funktionaliteten er jeg mere obs på.
Begge ting er ok på vintageure, synes jeg. (Dog, med IE 8 har jeg lidt problemer med at læse indlægsteksterne, for teksten rager ud over til højre, altså fylder nogle gange mere en skræmbredden, ofte MEGET mere.)
En bette ting, som har irriteret mig længe: Når jeg skriver et længere indlæg, så hopper teksten opad, så jeg ikke kan se indsætningspunktet for det, som jeg er ved at skrive. Sådan er det faktisk lige nu, når jeg skriver denne sætning. (Elevatorbjælken har tendens til at ville stille sig i midten)
Med håbet om ét urforum.
Venligst
Stefan Garvig
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Jeg tror ikke det fører til noget positivt at grave i hvorfor "Urdebatten" blev skabt. Og hvorfor det blev en succes og derfor undlod jeg også at komme ind på hvorfor det er der jeg skriver mest nu. Det er fortid - og historien står ikke til at ændre. Kun fremtiden.
Et tiltag til fusion ville være kærkomment, men om det kan lade sig gøre må være op til ejerne.
vh baun
•
Svar: 1,772
Tråde: 299
Modtaget Likes: 51 i 38 svar
Givet Likes: 27
Baun Skrev:Jeg tror ikke det fører til noget positivt at grave i hvorfor "Urdebatten" blev skabt. Og hvorfor det blev en succes og derfor undlod jeg også at komme ind på hvorfor det er der jeg skriver mest nu. Det er fortid - og historien står ikke til at ændre. Kun fremtiden.
Et tiltag til fusion ville være kærkomment, men om det kan lade sig gøre må være op til ejerne.
vh baun
+ 1
Jeg vil også foretrække et urforum. Især for os Vintage Omega samlere er det træls at der så lidt interesse på Itstime, så jeg så også gerne en fusion. Jeg indrømmer jeg poster nykøb begge steder ud fra at nok er mest interesse her.
MVh. Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
•
Nu var meningen med denne tråd, at give input til, hvordan vi kan lave Urforum.dk til et bedre forum fremover - det er selvfølgelig også dermed håbet, at flere brugere vil vælge at bruge deres tid og dyrke deres urinteresse herinde.
Meningen var ikke, at starte en diskussion om årsagerne til, hvorfor vi i dag har to fora - disse er formentlig mange og hver enkelt har nok deres egen opfattelse og holdning til dette. Den reelle årsag er der vel kun stifterne af Itstime.dk, der kan svare på.
Som Baun så rigtigt siger - det er fortid og realiteten er i dag, at vi har to fora. Dette tror jeg næppe, at der kan ændres på. Så må hver enkelt vælge, om man vil bruge sine kræfter på det ene eller det andet forum, eller begge. Men uden at det skal misforstås og uden, at det skal lede tråden på vildspor, så er det da lidt ærgerligt, at høre fra 2 mangeårige Vintage Omega samlere, at det er træls, at der ikke er så meget interesse for deres passion på det forum, hvor de begge har valgt at bruge hovedparten af deres energi som redaktører.
Jeg ville også ønske, at der kun var ét forum - men virkeligheden er noget andet. Lad os forholde os til virkeligheden og til, hvordan vi kan gøre Urforum.dk bedre for brugerne i håbet om at flere vil vælge at deltage aktivt herinde til glæde for os alle !!
/Peter
•
|