Jo, Miguel - kan kun give dig ret ang. hvad du skriver om Seiko.
Jeg havde det lidt med japserure som jeg har den med japserbiler; billige, driftsikre og umådeligt kedelige...
Men, sådant er det ikke mere - angående ure.
Har nu altid haft min back up dykker, Citizen Pingo, men efter jeg købte min moddet SKX007 fra den gode Jesper aka Watchfreak2003 - og efter at jeg fik skiftet også skiven og lænken / remmen har jeg stort set
kun haft Seikoen på.
Jeg havde absolut ikke forventet noget neurotiskpræget "kun 1.7 sek. / døgn" akkuratesse (urværket koster ca. en plovmand inkl. statsafgifter, hvis man køber den hjemme fra udenfor EU),
meeeen... - fra primo november 2012 til primo januar 2013 havde uret tabt (har det på armen 24/7) 1½ minutter. Fra primo januar til nu har den gode klokke tabt 1min. 4 sek. Det gør ca. 2 sekunder per døgnet.
Jeg ved udmærket godt at urenes gang er bundet, efter at urmageren har svinget sin justeringsnøgle, til ens bevægelsesmåde & -mønster.
Dvs., den her wunder-resultat er en tilfællighed (også taget i betragtning at Bo Mølbak har haft sine naller i værket, når klokken stadigvæg tilhørte Jesper...

).
Og nej, uret sidder
ikke på armen pga. gangsresultatet men mest pga. den skraldet & choppet æstetik, jeg er stadigvæg absolut forelsket i.
Ikke nødvendigt at sige, at klokken har overlevet de første dykker- og svømmeture - det kræver jeg som selvfølgelighed fra ure, jeg går med.
Nogle måneder siden ville jeg have insisteret at jeg - stort set -
kun vil have en Rolex Sub på armen, men sådan kan det gå...
Og så er det vist bare go´ weekend !
Hilsen John