Urdebatten / Urforum
why not? SRP234k1 - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Japanske mærker og micromærker (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=71)
+--- Tråd: why not? SRP234k1 (/showthread.php?tid=78078)

Sider: 1 2

why not? SRP234k1 - Mikael L._phpbb3_import15700 - 08-02-2013

Sad på en nattevagt og kedede mig lidt og surfede så lidt rundt og faldt over denne Seiko-fætter, som jeg syntes skilte sig lidt ud...Købte den til en rimelig penge, tror den bliver kaldt baby-tuna...Syntes den ser rigtig fin ud. og glæder mig egentlig til at prøve en seiko igen..Har haft en skx007j tidligere, og det var godt nok value for the money..(billed lånt)
İmage

Re: why not? - TioMalo - 08-02-2013

Jo, Miguel - kan kun give dig ret ang. hvad du skriver om Seiko.
Jeg havde det lidt med japserure som jeg har den med japserbiler; billige, driftsikre og umådeligt kedelige...
Men, sådant er det ikke mere - angående ure.
Har nu altid haft min back up dykker, Citizen Pingo, men efter jeg købte min moddet SKX007 fra den gode Jesper aka Watchfreak2003 - og efter at jeg fik skiftet også skiven og lænken / remmen har jeg stort set kun haft Seikoen på.
Jeg havde absolut ikke forventet noget neurotiskpræget "kun 1.7 sek. / døgn" akkuratesse (urværket koster ca. en plovmand inkl. statsafgifter, hvis man køber den hjemme fra udenfor EU), meeeen... - fra primo november 2012 til primo januar 2013 havde uret tabt (har det på armen 24/7) 1½ minutter. Fra primo januar til nu har den gode klokke tabt 1min. 4 sek. Det gør ca. 2 sekunder per døgnet.
Jeg ved udmærket godt at urenes gang er bundet, efter at urmageren har svinget sin justeringsnøgle, til ens bevægelsesmåde & -mønster.
Dvs., den her wunder-resultat er en tilfællighed (også taget i betragtning at Bo Mølbak har haft sine naller i værket, når klokken stadigvæg tilhørte Jesper... Icon_e_smile ).
Og nej, uret sidder ikke på armen pga. gangsresultatet men mest pga. den skraldet & choppet æstetik, jeg er stadigvæg absolut forelsket i.
Ikke nødvendigt at sige, at klokken har overlevet de første dykker- og svømmeture - det kræver jeg som selvfølgelighed fra ure, jeg går med.
Nogle måneder siden ville jeg have insisteret at jeg - stort set - kun vil have en Rolex Sub på armen, men sådan kan det gå...
Og så er det vist bare go´ weekend !
Hilsen John

Re: why not? - khbk - 08-02-2013

Til lykke med uret!
Jeg har det lidt på samme måde.
Gik 24/7 med mit Datejust fra 1986 til 2012.
Så fik jeg et SKX007 og et JP2000 (aka Pingo) og nu også et C023 (aka ur-Pingo)....
Datajust hviler...
İmage

Re: why not? - Henrik A - 09-02-2013

Mikael Lange Skrev:Sad på en nattevagt og kedede mig lidt og surfede så lidt rundt og faldt over denne Seiko-fætter, som jeg syntes skilte sig lidt ud...Købte den til en rimelig penge, tror den bliver kaldt baby-tuna...Syntes den ser rigtig fin ud. og glæder mig egentlig til at prøve en seiko igen..Har haft en skx007j tidligere, og det var godt nok value for the money..(billed lånt)
İmage

Glæder mig til at høre hvad du syntes om uret..

Jeg kan rigtig godt lide den, se ud til at kunne holde til lidt af hvert!

Jeg har selv længe været lidt lun på Seiko SRP227K1. Det er samme ur, men med lænke og lidt anden farve valg.

En ting er sikkert, meget ur for pengende!

Re: why not? - Kristofferj - 09-02-2013

Seiko laver sku mange fede ure i de fleste prisklasser Icon_e_smile

Re: why not? SRP234k1 - Mikael L._phpbb3_import15700 - 23-02-2013

Så kom SRP234k1 ind af døren. Lækkert ur, dog nu med natorem, der sidder godt på uret..

Overvejede en Isofrane rem, men de sgu for dyre, så har bestilt en Bonetto Cinturini No 300/L 22mm til en noget anden pris

İmage

god week-end
Mikael

Re: why not? SHP234k1 - khbk - 23-02-2013

Hedder modellen ikke SRP 234?
/Kristen

Re: why not? SHP234k1 - Mikael L._phpbb3_import15700 - 23-02-2013

khbk Skrev:Hedder modellen ikke SRP 234?
/Kristen
Jov self. Sorry
Mikael

Re: why not? SRP234k1 - Henrik A - 23-02-2013

Det er lækker, jeg er vild med skiven, viserne og finischen på uret..

Min siger Hej, fik den for 2 dage siden
İmage

Re: why not? SRP234k1 - Mikael L._phpbb3_import15700 - 23-02-2013

Fin fætter du har fået dig der, det er da blevet til nogle stykker på det sidste?

Mikael