For og/imod Explorer 1, 39mm?
#11
Det blev til en Sea-dweller fra 1997 i mint condition.

Er kisteglad, og kan mærke, det var helt rigtigt for mig at gå den 'sportslige' vej fremfor überklassisk med Explorer'en.

Tak for input til jer alle!

/Simon
Svar
#12
Hej..

Kan se du efterfølgende endte op med en sd 16600...hvilket er et fedt tool watch/beater...bruger den selv på arbejdet hvor den kan modstå lidt af hvert.

Dog er den nye explorer ved at liste sig ind på mig...har efterhånden været hele rolex turen rundt...sub,gmt i flere afskygninger og div ref,datejust g/s m.diamanter, explorer II,ny sub,daytona blue face g/s....er endt op med en pam 285, SD 16600 fra 07/08 og en sub ref 5513 hvor min sub nok snart vil falde i en handel med den nye explorer hvis jeg kan finde en her på vintageure.dk
Men tillykke med klokken...den er lækker. Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin
___________________________


Rolex Seadweller 16600 2008
IWC BP 5002 2005
Svar
#13
Baun Skrev:Et dressur hvor der ikke er krans aller ander udenomspynt vil måske altid alt andet lige virke større end et ur med dykkerkrans eller t-krans.

IWC Pourtoguese er måske et godt eksempel på at uret virker større end fx et Omega speedmaster i samme størrelse fordi der er "så meget skive" på IWC'en.

Måske sulle man så helt generelt ikke spørge hvor stor skal et ure være til mig, men hvor stor skal skiven være - og hvilken type ur vil jeg have?

Det er nok riktig. Et par bildeeksempler:

36mm vs 40mm:

İmage

42mm vs 40mm:

İmage


42mm vs 36mm:

İmage
Svar
#14
Jolu Skrev:Det er nok riktig. Et par bildeeksempler:

36mm vs 40mm:

İmage

42mm vs 40mm:

İmage
Ja det er helt givet rigtigt - og godt illustreret her
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#15
Men så skal vi også lige videe hvor store urene faktisk er - jeg mener den der Kontiki er vel storre end Rolex'en eller?

vh baun
Svar
#16
mm størrelse står ved billederne
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#17
hannover_dk Skrev:mm størrelse står ved billederne
vh

men det gør det da også. det er jo øjnene man først bliver blind på.

Især det første billede er illustrativt - de 2 ure ser jo nærmest lige store ud Icon_e_surprised

På det andet billedes se Eternaet langt større ud end Rolexet, men det er jo så også større.

vh Baun
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)