19-05-2012, 09:16 PM
Det er ikke simplet. Du kan sagtens lave guide lines her og nu som dækker 2012 men det er lidt vanskeligt at argumentere mod, at hvis bare det er reflekteret i prisen, er papirer eller ej, helt ligegyldige.
Hvis papirer i 2012 koster 15% ekstra på en urpris (bare som helt tilfældigt valgt eksempel) og de i 2020 koster 20% ekstra, så var det en fin ide - hvis du i 2020 regnes for lidt ligegydllige og kun koster 5% ekstra, så var det en ringe ide at satse på papirer.
I øvrigt vil jeg også mene, at ikke matchende papirer til de priser der ind i mellem kræves, (somden red sm) er helt i skoven.
Der kan ikke stilles simple regler op, med mindre man udgår fra præcis 2012 og regner med at sælge inden for kort tid, og selv hvis det er tilfældet, så er det ikke helt let at sige hvor mange % mere et ud må koste.
Willy - Take a few examples for your simply rule
A submariner from 2005 - what is the extra price in % with B&P matching?
An Omega PO from 2005 - what is the extra price in % with B&P matching
A Patek (sorry - if you prefer Lange
with a price as new in 2005 - what is the extra price in % with B&P matching papers?
Der kan vi da i alle fald ha et udgangspunkt til noget simpelt at diskutere. Hvis jeg så havde spurgt om det samme for de samme ure (type) fra 1995 - hvad så mon?
Mon man kan lave simlpe regler?
vh
Hvis papirer i 2012 koster 15% ekstra på en urpris (bare som helt tilfældigt valgt eksempel) og de i 2020 koster 20% ekstra, så var det en fin ide - hvis du i 2020 regnes for lidt ligegydllige og kun koster 5% ekstra, så var det en ringe ide at satse på papirer.
I øvrigt vil jeg også mene, at ikke matchende papirer til de priser der ind i mellem kræves, (somden red sm) er helt i skoven.
Der kan ikke stilles simple regler op, med mindre man udgår fra præcis 2012 og regner med at sælge inden for kort tid, og selv hvis det er tilfældet, så er det ikke helt let at sige hvor mange % mere et ud må koste.
Willy - Take a few examples for your simply rule
A submariner from 2005 - what is the extra price in % with B&P matching?
An Omega PO from 2005 - what is the extra price in % with B&P matching
A Patek (sorry - if you prefer Lange
Der kan vi da i alle fald ha et udgangspunkt til noget simpelt at diskutere. Hvis jeg så havde spurgt om det samme for de samme ure (type) fra 1995 - hvad så mon?
Mon man kan lave simlpe regler?
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)