Omega før og nu
Og nu var oplæget jo heller ikke om de gamle ure er bedre eller ringere end de nye....

Men om Omegas position i markedet og folks bevidsthed var bedre dengang end nu! To ret forskellige diskutioner, som her blandes lidt sammen.

Personligt tror jeg på at Omega stod betydeligt stærkere sammenlignet med resten dengang end de gør idag.

vh baun
Svar
Undskyld Baun Icon_redface

Det kan være svært for os unge at leve os ind i fortidens verden, men jeg syntes det er vildt spændene at beskæftige mig med.
Så jeg kan ikke rigtig udtale mig om hvordan deres position har været førhen, men jeg kan da kun sige at jeg altid har set omega som et fedt ur!
Svar
ja sorry - Det kunne være sjovt hvis man kunne finde statistikker der fortæller om deres markedsandel i halvfjerserne imod nu. Jeg er ikke helt sikker på at du har ret i at de havde større markedsandel den gang end nu. Der var RIGTIGT mange på markedet der i tresserne- men mon du kan få noget at vide af omega selv på jeres tur til basel - jeg kan ikke google noget der giver deres udvikling i markedsandele

Jeg er med på, at de i tresserne havde større andel end f.eks i 1995 under kvartstiden (hvor rolex holdt sig langt bedre end Omega på det mekaniske)- men Omega tager marked fra langt de fleste andre de senere år, og kan sagtens ha samme andel idag ?

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Som jeg husker Omega fra dengang var det bestemt et mærke som mange gik efter og ganske rigtig lå det ikke så højt på rangstien som Rolex, der var et prestige mærke og det bar formodentlig også mærket gennem den svære Quartz tid, men jeg husker Omega sat sammen med måne historien, og her trak det fra i forhold til andre mærker.

Prisen for et Omega dengang jeg var dreng, var ikke en kæmpe udskrivning, men ej heller et billigt ur, men det var altid et sikker valg, når man nu ikke kendte så meget til ure, sådan blev det i hvert fald nævnt for mine unge øre.

Det er ganske rigtigt at urets mekaniske værk ikke har ændret sig voldsomt, men det er nu godt på vej med de nye mærker, som godt nok ligger i den dyre ende, men her ser man værker med remtræk og mystisk mekaniske indretninger, så der sker trods alt forandringer, skulle jeg mene.

Hos Omega er det nye materiale valg nok det mest spændende og en grund til at jeg ville satse på de nye ure fra firmaet, men langtids virkningen kender man af gode grunde jo ikke, og hvem ved, det kunne jo ske at den nye silicium (fjeder) løsning trods sine fantastiske egenskaber havde en brist som kunne påvirke deres salg på længere sigt, men det er alt sammen noget der ligger ude i fremtiden.

Vh. Michael
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)