hm - kendte vi den?
Geodoc Skrev:
TDN Skrev:Jov havde nok hørt om det. - Der er et fint indlæg om det her: Omega.watchprosite: "The watch that almost got away !"
Mvh.
Thomas
... fornemt Thomas. Tror efterhånden ikke der er noget ur, der kan holde sig "puttet eller skjult" for dette forum Icon_e_biggrin

Med venlig hilsen - Geodoc

Hej Geodoc,

+1 her til Thomas da jeg også har både hørt om den og....

Faktisk også stået med den i hånden sidste år i Tyskland - for mig er der bare et eller andet ved de tynde visere der som ikke lige fanger mig!!

- Dog kan man jo nok ikke komme udenom at den ville passe ind i min øvrige linie af Omega'er! Icon_e_wink

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
Hej gmt-geek
... interessant at høre, at du har set en Railmaster Official irl.
Denne tråd er et godt eksempel på, hvad et forum - ved forenede kræfter, kan finde frem til.

I tidernes morgen (oktober 2007), da jeg havde "hede drømme" om "den amerikanske railmaster", var det først og fremmest skiven, der "vægtede + for mig".
Både navnet -og at skiven har slående lighed med et gammeldags perron-ur, oser langt væk af J E R N B A N E Icon_e_wink

Kan godt følge dig i synspunktet om de spinkle visere. Ganske pudsigt afviger de osse betydeligt fra samtidige i segmentet:

İmage
İmage

Blandt de oprindelige krav til jernbaneurene var netop osse, "tydelige visere", hvilket accutronen repræsenterer.
Men (synes jeg) en smuk sammenhæng og historie, vi har fået knyttet sammen om en (i Europa) ikke så ofte set Omega.

Svar
Geodoc Skrev:Hej gmt-geek
... interessant at høre, at du har set en Railmaster Official irl.
Denne tråd er et godt eksempel på, hvad et forum - ved forenede kræfter, kan finde frem til.

I tidernes morgen (oktober 2007), da jeg havde "hede drømme" om "den amerikanske railmaster", var det først og fremmest skiven, der "vægtede + for mig".
Både navnet -og at skiven har slående lighed med et gammeldags perron-ur, oser langt væk af J E R N B A N E Icon_e_wink

Kan godt følge dig i synspunktet om de spinkle visere. Ganske pudsigt afviger de osse betydeligt fra samtidige i segmentet:

İmage
İmage

Blandt de oprindelige krav til jernbaneurene var netop osse, "tydelige visere", hvilket accutronen repræsenterer.
Men (synes jeg) en smuk sammenhæng og historie, vi har fået knyttet sammen om en (i Europa) ikke så ofte set Omega.

Hej igen Geodoc,

Ja viserne er i hvert fald tydelige på min Railmaster ck2914-1 - Broad Arrow fra 57
- Som jeg iøvrigt næsten lige har modtaget "Extract of the Archives" på - selvom jeg var lidt nervøs for dommen man jo aldrig kan vide!! Icon_e_wink
- MEN den var heldigvis god nok - Uret er leveret som Railmaster i 1957!

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
Jeg synes nok helller ikke lige så godt om de tynde visere normalt - men når vi tegner hurtig og let aflæsning, så er de på d to billeder, for mig, klart lettest aflæstem og det er jo et railroad kriterie Icon_e_smile

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)