Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
Puffy Skrev:Der skal ikke betales moms, begge lande er i EU, men hvis du ikke gider at slaas med Told & Skat, saa tag uret paa, og faa AD'en til at sende box + papir til dig.

1. Enten køber man som EU borger der skal til EU og betaler moms i Schippol og så skal der naturligvis ikke betales moms/told i danmark, eller man får det lavet som import ud af EU og slipper for moms, og så skal der betales moms ved indrejse i DK- Schippol er jo i den sammenhæng så ikke EU
2. Normalt stopper moderatorer opfordring til at snyde i moms - jeg går i alle fald ikke ind for at forummet bruges til anvisning af ulovligheder - og det er det hvis man har købt momsfrit i Schippol og tager det ind i CPH på armen og får resten sendt. Ingen grund til at bilde folk ind at den metode skulle være lovlig.
3. Ofte giver netop schippol gode rabatter, selv med moms betalt faktisk
vh
•
Svar: 1,636
Tråde: 46
Modtaget Likes: 21 i 10 svar
Givet Likes: 1
Sociologen Skrev:Hvad med Gibraltar? Jeg skal som skrevet til Spanien (Benalmadena, Malaga) om et par måneder, så jeg kunne fint køre et smut derned, hvis der er noget at komme efter...
EDIT:
Har sendt en mail til en forhandler i Gibraltar, og han tilbyder Deep Sea til ca. 52.000 kr. og Sub 116610LN til ca. 38.750 kr. - med mulighed for en yderliger, mindre forhandling.
Med de priser satser jeg på at smutte en tur forbi Gibraltar, nu når jeg alligevel er i 'nabolaget'...
Jeg er slet ikke sikker på det - men jeg mener at Gibraltar, selvom det betragtes som en del af EU, ikke er omfattet af moms og toldreglerne. Hvorfor du skal betale 30% ved indførelse i DK.
•
Stinger Skrev:Sociologen Skrev:Hvad med Gibraltar? Jeg skal som skrevet til Spanien (Benalmadena, Malaga) om et par måneder, så jeg kunne fint køre et smut derned, hvis der er noget at komme efter...
EDIT:
Har sendt en mail til en forhandler i Gibraltar, og han tilbyder Deep Sea til ca. 52.000 kr. og Sub 116610LN til ca. 38.750 kr. - med mulighed for en yderliger, mindre forhandling.
Med de priser satser jeg på at smutte en tur forbi Gibraltar, nu når jeg alligevel er i 'nabolaget'...
Jeg er slet ikke sikker på det - men jeg mener at Gibraltar, selvom det betragtes som en del af EU, ikke er omfattet af moms og toldreglerne. Hvorfor du skal betale 30% ved indførelse i DK.
Hvad man skal betale skal jeg ikke sige - men det er korrekt, at de ikke er en normal del af EU toldregler - deres rejsevejledning siger::
General - Import and Export of Goods
Gibraltar is not part of the EU Common Customs Territory.
Om det så er 25-30% for ure ved jeg ikke med sikkerhed, men dette tyder på det (ud over der hævdes at tingene bare er dyrere i alle fald, men det synes ikke at være tilfældet for trådstarter - de priser virker jo rigtigt skarpe
There is no VAT charged in Gibraltar on any goods you buy, but you can hardly notice this when looking at prices! Tobacco and Spirits are cheap, but when you start to look at Jewellery, Watches, Elecrical Items, you won't notice any difference, in fact they are probably cheaper in the UK.
(De som har lyst til at foreslå måder at snyde på kan vel undlade det og overlade det til den enkeltes moral)
vh
•
Svar: 2,424
Tråde: 158
Modtaget Likes: 161 i 80 svar
Givet Likes: 28
På Omega forum, har jeg netop  en tråd på grund af utidig diskussion af afgiftsunddragelse.
I den interne statistik over låsninger af ovenstående årsag, fører Rolex over Omega-forum med 23 - 3.
Den føring må være mere end nok
Med venlig hilsen - Geodoc
•
Geodoc Skrev:I den interne statistik over låsninger af ovenstående årsag, fører Rolex over Omega-forum med 23 - 3.
Den føring må være mere end nok 
Med venlig hilsen - Geodoc
Sjovt nok. I emne indlæg ligger Omega og Rolex fora over tid næsten ens - men Rolex forum giver tydeligvis mere anledning til støjende adfærd  -
Det overrasker mig lidt at Japan faktisk ligger så lavt f.eks i forhold til Panarai, for jeg synes faktisk der er megen kvalitet i Japan forummet. Nå men det er jo en anden sag.
vh
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
hannover_dk Skrev:Det overrasker mig lidt at Japan faktisk ligger så lavt f.eks i forhold til Panarai, for jeg synes faktisk der er megen kvalitet i Japan forummet.
Panerai forummet har eksisteret meget længere end det japanske, så mon ikke det er derfor der er flere emner i Panerai forummet
•
hannover_dk Skrev:Kim T Skrev:hannover_dk Skrev:Det overrasker mig lidt at Japan faktisk ligger så lavt f.eks i forhold til Panarai, for jeg synes faktisk der er megen kvalitet i Japan forummet.
Panerai forummet har eksisteret meget længere end det japanske, så mon ikke det er derfor der er flere emner i Panerai forummet 
aahhh 
Det holdt hårdt med at oprettet Japser forummet. Måske på grund af at Breitling forummet afgik ved døden ret hurtigt....
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej Kenn
Hvorfor handler de fleste af dine indlæg om at købe så billigt som muligt, og er du slet ikke klar over at momssvindel er forbudt, og når Told pakker en tom Rolex æske op medfølgende papirer på et ur, kommer du ikke kun til at betale momsen men også en bøde på det dobbelte, hvis de går helt efter bogen, så mit råd til dig er at gå til en dansk urhandler, eksempelvis Bo Hansen som tit har en Deepsea, for så har du nemlig din ryg fri, og det er i mine øjne bedre end at være kriminel, og jeg ved godt at det er en lille smule dyrere, men glæden er også større.
MVH Peter
•
Svar: 2,356
Tråde: 261
Modtaget Likes: 6 i 4 svar
Hej Peter,
Jeg vil først og fremmest slå fast, at årsagen til denne tråd netop er, at jeg IKKE ønsker at udøve ”momssvindel” endsige være ”kriminel” --- det er jo netop derfor, jeg spørger jer, kære interessefæller, til råds. Men taget i betragtning, at udtaler dig fra en position som dansk urforhandler, har jeg stor forståelse for dine synspunkter.
Dog vil jeg påpege, at jeg har været i kontakt med flere herinde – herunder respekterede forumbrødre – som køber ure i udlandet uden efterfølgende at betale danske afgifter.
Jeg ved nu ikke, om de fleste af mine indlæg handler om ”at købe så billigt som muligt.” Du kan jo eksempelvis kigge på de sidste 18 tråde, jeg har startet:
Men ja, prisen interesseret mig en del – og øjensynligt også mange andre, idet denne tråd har over 800 visninger og på nuværende tidspunkt næsten 30 indlæg – hvilket nok skyldes, at jeg født og opvokset i Jylland  Nej, prisen er et væsentligt element for mig, da denne sætter rammerne for hvilke urdrømme, jeg kan realisere.
Jeg har tidligere købt to ure som spritnye (i EU), og her har jeg sparet 40+ pct. hhv. 25+ pct. i forhold til danske listepriser. I min bog er det slet og ret god fornuft at købe der, hvor prisen er billigst (alt andet lige). For mig indbefatter en god handel at få den rette vare til den bedst mulige pris, sådan i bedste krejlerstil
Jeg har været i kontakt med flere danske forhandlere, som har tilbudt mig rabat på Rolex, så det er slet ikke utvivlsomt, at jeg ender med at handle med en af disse.
IMO skal vi passe på, at dette fantastiske forum ikke mister sin åbenhed, hvor vi alle kan skrive en tråd om netop det, vi ønsker viden om/debatteret. Det står jo enhver frit for, hvilke tråde de ønsker at læse, og man behøver ikke kommentere alle tråde.
Så derfor, kære Peter, er prisen et af de elementer ved urkøb, der interesser mig  God weekend.
•
|