Afstemning: Hvordan skal vi "tale" til hinanden her på forum?
Da dette er et offentligt forum, og de fleste er voksne mennesker, bør man holde tonen sober, og undlade diverse ukvemsord!
Jeg er ikke sart, og man må skrive som man vil!
Jeg er ligeglad, jeg bruger alligevel "ignorere" knappen på de personer, som ikke kan eller vil skrive i en ordentlig tone!
[Vis resultater]
Afstemningen lukkes på: 02-01-3667

Sprogbruget på urforum
Himmel dog - i er en masse voksne mennesker som synes, midt i en debat om en mand som mange på forum føler sig stødt af - på grund af fuck og lignende i en grad som overstiger alle andre - og som - som tak for det - skriver FUCK YOU ALL og lige laver et spørgsmål om MAN KAN ORNANERE SIT AUTOMATUR ISTYKKER HVIS MAN BRUGER HÅNDEN MAN HAR URET PÅ

Herregud, det kan være børnehave, og mange af jer er i mine øjne ude i det - hvis ikke i kan se, at de er gal.
Willy fik masser af små forsigtige henvisninger til at prøve at begrænse sit fuck- shit -piss . men i stedet - valgte han at køre den lidt længere ud.
ER det her et urforum og er et voksne mennesker??
Lad nu den sag ligge- Vi dræber dette forum. Jeg kunne li willys indlæg og havde ikke så store problem med hans sprog, men det var da helt i skoven i forhold til de fleste - og det må I da forstå

aber doch - Her er alt for lidt om ure, og alt for meget strid om alt muligt andet, og det for pokker ikke Jan Kirks skyld -
øv
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Vi kan da gøre vores bedste til at forstå hvad du siger hannover,
men det er også værd at lægge mærke til at der hvor det tit køre af sporet herinde er når man begynder at opdrage på folk i trådene,det må du så også kunne forstå Icon_question
Svar
jacob jensen Skrev:Vi kan da gøre vores bedste til at forstå hvad du siger hannover,
men det er også værd at lægge mærke til at der hvor det tit køre af sporet herinde er når man begynder at opdrage på folk i trådene,det må du så også kunne forstå Icon_question

Opdragelse eller selvjustits?

Igen jeg ved det ikke, men jeg tror at en vis selvjustits i alle fora er en god ting. Ellers tror jeg simpelthen for mange forlader forum. Hvis sproget og tonen bliver mere og mere groft og vulgært, siver en del personer simpelthen væk og de nye der kommer til tilpasser sig tonen.

Jeg tror det vil være et skråplan.

Man kan (uden at sammenligne iøvrigt) sammenligne det med et lille sted, hvor man kan få sig en øl - et værtshus. Hvis klientellet et pænt og ordentligt vil det tiltrække flere af samme slags kunder. Hvis et mere drikfældigt og højtråbende klientel indfinder sig og de får lov at te sig som de vil, vil det tidligere klientel selvfølgelig forsvinde.

Nu har vi ikke så mange urfora i DK, så vi skal naturligvis både være rimelig tolerante og rummelige, men det gælder så begge parter og en vis justits tror jeg heller ikke på man kommer udenom.

Jeg ved det som sagt ikke. Vi har ikke prøvet det. Indtil nu synes jeg moderatorene har gjort et godt stykke arbejde. Ladet debatten køre en tid og set om ikke selvjustitsen kan klare ærterne. Kun når det virkelig udvikler sig, bliver der grebet ind.

vh Baun
Svar
hannover_dk Skrev:Her er alt for lidt om ure, og alt for meget strid om alt muligt andet, og det for pokker ikke Jan Kirks skyld -
øv

Jeg havde egentlig heller ikke det store problem med Willy´s sprogbrug - det var jo tydeligt, at det ikke var ment som andet end sjov. Den sidste post, der var årsag til, at han blev bortvist, var måske over grænsen og kunne have berettiget en påtale - jeg ved det ikke, for jeg nåede ikke selv at se den.

Jeg har stemt for, at man skal holde tonen sober, idet jeg erkender at vi alle har forskellige grænser og vi skal have fornøjelse af at være her allesammen - men derfor behøver det da vel heller ikke at være som i en kirke !!??

Men det største problem og det som får mig til at overveje, om det er værd at bruge sin tid herinde, er debatter som denne, der følger moderatorernes eller Jan´s beslutninger - det er her, at det meget hurtigt bliver personligt og ubehageligt.

I det hele taget har der indenfor de sidste 4-6 måneder været lidt for mange debatter, hvor tendensen har været til at gå efter manden og ikke emnet ................. og det er i mine øjne værre, end at skrive fuck, shit eller piss en gang imellem for at drive en pointe hjem eller lave lidt gas !!
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Lige præcis hvad jeg har prøvet at komme igennem med pbr.

Jeg nåede heller ikke at læse willys "holde i hånden" indlæg som fik ham udelukket,men jeg kan sagtens forstå hvorfor man mener det emne er over stregen
på et seriøst forum,men at give direkte rødt for forseelsen mener jeg er en overreaktion men jeg accepter helt og holdent det er "bestyrelsen" beslutning.

Det jeg bare er modstander af er når man begynder at lave det til et person angreb(syntes også at have set den samme tendens som dig )
og det kan jeg virkelig ikke forstå at alle ikke kan se det forkerte i,på den måde trækker "miljøet" herinde måske i samme retning som samfundet desværre er på vej i.

Uanset hvad man mener om willy er det trist at "pladsen" herinde til forskelligheder bliver mindre og mindre,og at man så får det til at
lyde som om at det hele nærmest ville sejle med typer som willy syntes jeg bare udstiller det manglende rum.
Svar
Hannover,

Hvor er det lidet overraskende, at du skriver som du gør(omend jeg har ufattelig svært ved at forstå dit skriftsprog). Jeg havde ikke forventet mindre af dig. Flot formuleret, og fantastisk elegant, den måde du lige får kaldt dine meningsmodstandere for børnehave. En litterer knaldperle. Intet mindre. Det er da godt du deler elitens holdninger, ellers var du måske blevet slettet som bruger! :shock

At willy bannes, og at andre brugere fortsat for lov at spamme forum med deres ligegyldigheder er mig en gåde. Kvalmende at der tages mere hensyn til en lille gruppe oversarte brugere og deres "følelser", fremfor at sikre og beskytte diversiteten, friheden og tolerencen --> de ting der skaber et godt DEBATforum. Men hvis i bare leder efter et sted at klappe hinanden på ryggen og være enige, så go ahead.

Jeg vil nok finde mine urinfo andetsteds fremover, der er heldigvis højere til loftet andre steder.

/out
Omega SMP 300
Rolex 5512
Rolex 1680
Rolex 1680/8 YG
AP 15300
Svar
Drenge kan i virkelig ikke se hvilke retning det går i Icon_question Icon_exclaim
Svar
Larzovic Skrev:Jeg vil nok finde mine urinfo andetsteds fremover, der er heldigvis højere til loftet andre steder.

/out
Hvilket tab - vi kan ligeså godt lukke Icon_e_smile Kom nu. så slemt er det jo ikke det her (ja det var vel ikke så følsomt skrevet det du refererer til - erkender jeg dog) Icon_e_smile
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
pbr Skrev:Men det største problem og det som får mig til at overveje, om det er værd at bruge sin tid herinde, er debatter som denne, der følger moderatorernes eller Jan´s beslutninger - det er her, at det meget hurtigt bliver personligt og ubehageligt.

I det hele taget har der indenfor de sidste 4-6 måneder været lidt for mange debatter, hvor tendensen har været til at gå efter manden og ikke emnet ................. og det er i mine øjne værre, end at skrive fuck, shit eller piss en gang imellem for at drive en pointe hjem eller lave lidt gas !!

Larzovic Skrev:Hannover,

Hvor er det lidet overraskende, at du skriver som du gør(omend jeg har ufattelig svært ved at forstå dit skriftsprog). Jeg havde ikke forventet mindre af dig. Flot formuleret, og fantastisk elegant, den måde du lige får kaldt dine meningsmodstandere for børnehave. En litterer knaldperle. Intet mindre. Det er da godt du deler elitens holdninger, ellers var du måske blevet slettet som bruger! :shock

Larzovic - dette er ikke for nu at gå efter dig. Men du har netop leveret et slående eksempel på, hvad jeg talte om i min post - i stedet for at argumentere for dit synspunkt, går du direkte efter manden. Og på dette punkt er jeg faktisk enig med Hannover i, at det er "børnehaveagtigt" Icon_e_surprised

Acceptér dog, at du har med en meningsmodstander at gøre og brug dine kræfter på at argumentere for dit synspunkt i stedet for at forsøge, at sparke benene væk under manden ved at blive personlig.

Og i det hele taget, så er man jo en gang imellem nødt til at erkende, at man har forskellige meninger og ikke bliver enige - og så kan man jo vise overhøjde ved, at konstatere det og lade det afslutte debatten !

Dette er er lige netop grunden til, at jeg efterhånden er herinde sjældnere og sjældnere ............... disse debatter er trættende i længden og skader forummet voldsomt !!
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
pbr Skrev:Larzovic - dette er ikke for nu at gå efter dig. Men du har netop leveret et slående eksempel på, hvad jeg talte om i min post - i stedet for at argumentere for dit synspunkt, går du direkte efter manden. Og på dette punkt er jeg faktisk enig med Hannover i, at det er "børnehaveagtigt" Icon_e_surprised

Godt, det var også hensigten. Og udfra Hannovers respons tyder det på at han godt ved, at hans indlæg var bevist provokerende og destruktiv for debatten, så missionen fuldført.

Jacob Jensens pointe fra tidligere ...
jacob jensen Skrev:Vi kan da gøre vores bedste til at forstå hvad du siger hannover,

... kunne ikke være mere rigtig. I mine øjne, og det jeg prøver at pointere, ødelægger det i langt højere grad debatterne, når eller anden selvbestaltet moralens vogter kommer og skal irettesætte andre brugere. Det var bl.a. det jeg mente i mit tidligere indlæg, at nogen føler de har oparbejdet en bestemt status eller identitet på forummet, der tillader dem at agere sådan.

Hannovers børnehavekommentar er, imo, væsentlig mere provokerende end willys personlighed. Men måske Hannover udfra mit indlæg nu kan se, at det i langt højere grad ødelægger debatten at komme med sådanne indlæg, som han og jeg udvekslede, fremfor en willy, der med lidt bastante holdninger og klassisk engelsk humor, trods alt bidrog til debatten.
Omega SMP 300
Rolex 5512
Rolex 1680
Rolex 1680/8 YG
AP 15300
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)