Udelukket
1, Censur, forbud og låste tråde virker IKKE!

2, I takt med at et forum bliver ældre, ændres deltager - og emnesegmentet altid. Mange emner vil være uddebatterede, nye folk der opretter en tråd får oftest at vide, at de skal bruge søgefunktionen etc. Det gør automatisk, at debatforaene ikke kan opretholde samme "kvalitet" som tidligere, da mange af diskussionerne allerede har fundet sted.

3, Alting var bedre i gamle dage. Sådan er det altid...

4, Hvem er ham den mystiske som vi ikke må(censur igen?) snakke om?
Omega SMP 300
Rolex 5512
Rolex 1680
Rolex 1680/8 YG
AP 15300
Mads Gjødesen Skrev:
mikkelbl Skrev:Men jeg må desværre også konstatere, at siden "ham-vi-ikke-må-nævne-ved-navns-nævnelse" forlod forummet, har sidens formkurve været dalende. Ikke forstået at der ikke er kvalificerede folk til stede, men at siden ikke bare mere og mere ligner en chatside, det er blevet en chatside. Siden drukner simpelthen i orologisk sammenhæng ligegyldige emner.

Jeg er generelt enig i at forummet har haft en dalende formkurve, men dog ikke at det skyldes den ene person. Fra 2004-2008 har forummet kørt super godt og sagligt, uden "ham-i-ved-nok" og uden de endeløse off topic debatter. Der er løbende kommet nye til og jeg ser sammensætningen af brugerne som bredere i dag, end den var for 2-3 år siden. Folk er mere hensynsløse og holder ikke deres personlige mening tilbage, selv om debatten bliver usaglig. Det har fået en del gamle "diplomatiske" brugere til at søge nye græsgange og dermed ændre forummet stil til chatforum Icon_e_sad

I mine øjne har "gentleman elegancen", som tit afspejler sig på de bedre urfora, forlængst forladt forummet og tonen er langt mere direkte, respektløs og primitiv. Jeg har ikke de vise sten til hvordan forummet kommer ind på det gl. spor igen men jeg håber da det sker. Mit aktivitetsniveau er så absolut påvirket af det og engagementet for at skrive artikler, nyheder, ect. er stort set lig nul...

/Mads

Hej Guys

Det kan være det ikke er så tydeligt endnu, men jeg/vi har faktisk taget fat på at lukke de som bragte forummet over i noget lign chat.

OG ikke urrelaterede emner bliver flyttet hurtigt til off topic - som denne tråd feks.

Mht til ham vi ikke nævner... Jeg synes personligt at Mads G har LANGT højere kompetancer og skriver langt mere spændende og interessant.

Hilsen
Jan Kirk
Mads Gjødesen Skrev:
mikkelbl Skrev:Men jeg må desværre også konstatere, at siden "ham-vi-ikke-må-nævne-ved-navns-nævnelse" forlod forummet, har sidens formkurve været dalende. Ikke forstået at der ikke er kvalificerede folk til stede, men at siden ikke bare mere og mere ligner en chatside, det er blevet en chatside. Siden drukner simpelthen i orologisk sammenhæng ligegyldige emner.

Jeg er generelt enig i at forummet har haft en dalende formkurve, men dog ikke at det skyldes den ene person. Fra 2004-2008 har forummet kørt super godt og sagligt, uden "ham-i-ved-nok" og uden de endeløse off topic debatter. Der er løbende kommet nye til og jeg ser sammensætningen af brugerne som bredere i dag, end den var for 2-3 år siden. Folk er mere hensynsløse og holder ikke deres personlige mening tilbage, selv om debatten bliver usaglig. Det har fået en del gamle "diplomatiske" brugere til at søge nye græsgange og dermed ændre forummet stil til chatforum Icon_e_sad

I mine øjne har "gentleman elegancen", som tit afspejler sig på de bedre urfora, forlængst forladt forummet og tonen er langt mere direkte, respektløs og primitiv. Jeg har ikke de vise sten til hvordan forummet kommer ind på det gl. spor igen men jeg håber da det sker. Mit aktivitetsniveau er så absolut påvirket af det og engagementet for at skrive artikler, nyheder, ect. er stort set lig nul...

/Mads
Jeg er ganske så enig. Det har dog ikke påvirket mit aktivitetsniveau noget større endnu, men det er slet ikke med samme lyst.
Det er ikke et spørgsmål om, at der vises ure som interesserer mig eller ikke, eller fortælles om køb af noget. Det er helt som det skal være, og noget kan jeg lide, andet interesser mig ikke.

Det er den chat form, hvor der er en kæmpe lyst til at være uenige og skændes, som overstiger antallet af tråde om ure og det vi i øvrigt er fælles om. Også jeg synes den er klart voksende, og det er ikke svært at se, at det koster os mange af de som tidligere bidrog.
Tider vil altid skifte, og der vil altid være vekseleffekter, men pt - too much skænderilyst , og tråde som var bedre som PB og for lidt konkret om ure og urglæde. Referer ikke til udenlandske, de er generelt mere fri for de personlige angreb og skænderier synes jeg, selv om de tidl. kunne være slemme.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Godt skrevet Jan.

Spørgsmålet er om det ikke er vores egen skyld. Tråde som denne er jo heller ikke med til at fremme urfokuset eller fjerne den dårlige stemning.
Måske skal man bare sidde alle de tåbelige posts overhørig og ignorere hvis en enkelt provokatør slipper igennem nåleøjet. Jeg ved det er svært og at vi har en del iltre temperamenter - men når I nu kan SE at konfrontationerne med disse flygtige "internetskurke" ikke virker og kun medfører splid og en ny IP - så må I simpelthen vende den anden kind til og være for god til at flyve op - det er jo NETOP det de ønsker...

Der er et meget kendt råd på internetfora der lyder "Don't feed the troll"

Tænk positive tanker og skriv med et let hjerte Icon_e_biggrin
Jeg var nok een af der fodrede trolden i går aftes, det beklager jeg!

Jeg plæderer ellers gerne for et godt og fordrageligt forum, men jeg blev provokeret til at deltage da et her værende medlem så åbenlyst blev forsøgt ringeagtet for påstået manglende stavefærdighed.

Geodoc`s indlæg var både saglig og læseværdigt, men trist var det at se et spritnyt medlem benytte sig af chancen til at prøve at score billige point, ved at citere sætninger fra medlemmer her på sitet.

At vedkommende nye medlem´s egne færdigheder ikke var spor bedre, gør bare det hele så mere meningsløst og uretfærdigt.

Jeg håber at medlemmer som tilsyneladende kun har som agenda, at ødelægge et godt forum som dette, vil blive ekspederet ud på den blå hylde, hvor ikke engang en Ploprof kan nå dem.

Det må på opfordring være redaktørenes job, at varetage dette, og så må det være de resterende medlemmers opgave at føre en sober og god tone herinde, så de dygtige og vidende medlemmer, som forhåbenlig stadig er her, vil overøse ur amatører som jeg, med god saglig viden.

Jeg beklager dybt hvis jeg har været medvirkende til at skræmme gode medlemmer væk med min uoverlagte, men dybtfølte bemærkning.....om forladelse...

de venligste hilsener
Allan
Et los i røven kan til tider få verden til at se lysere ud
Stinger Skrev:Godt skrevet Jan.

Spørgsmålet er om det ikke er vores egen skyld. Tråde som denne er jo heller ikke med til at fremme urfokuset eller fjerne den dårlige stemning.
Måske skal man bare sidde alle de tåbelige posts overhørig og ignorere hvis en enkelt provokatør slipper igennem nåleøjet. Jeg ved det er svært og at vi har en del iltre temperamenter - men når I nu kan SE at konfrontationerne med disse flygtige "internetskurke" ikke virker og kun medfører splid og en ny IP - så må I simpelthen vende den anden kind til og være for god til at flyve op - det er jo NETOP det de ønsker...

Der er et meget kendt råd på internetfora der lyder "Don't feed the troll"

Tænk positive tanker og skriv med et let hjerte Icon_e_biggrin

Et er at jeg ikke rigtig kan se at tråden her skulle øge den dårlige stemning eller at den fjerner fokuset på ure alle tråden heller jo ikke om ure,
og jeg mener helt klart ikke der er noget forkert i at tage en problem stilling op til åben debat.

Spørgsmålet er da ret relevant hvad hjælper en udelukkelse hvis den udelukket bare starter op i en ny profil,og forsætter ad samme vej
jeg siger jo heller ikke at jeg har de vise sten.

Omtalte person må kalde mig dårlig staver alt det han/hun orker det rør mig ikke og får mig heller ikke til at skrive anderledes,når det så krydderes med ringeagt ytringer så er det for lavt til at jeg vil deltage for mig siger de mere om afsenderen end modtageren,det plan kan jeg ikke trækkes ned på.
hannover_dk Skrev:Det er givet ikke i forums interesse, men jeg er langt fra sikker på at gæt omkring Jesper skulle være de forskellige identiteter er spor rigtig. Jeg VED jo f.eks. at masser troede Willy var Jesper, det var der jo nærmest ved at være enighed om i visse kredse Icon_e_biggrin - og jeg VED at Jesper heller ikke var - i alle fald en af de mellemliggende identiteter.

Øhm - er jeg gået glip af noget her? Eller er det en anden Jesper i snakker om? Icon_neutral
Venlig hilsen
Jesper
Bare rolig, det er ikke dig de taler om Icon_e_biggrin
Jesper B Skrev:
hannover_dk Skrev:Det er givet ikke i forums interesse, men jeg er langt fra sikker på at gæt omkring Jesper skulle være de forskellige identiteter er spor rigtig. Jeg VED jo f.eks. at masser troede Willy var Jesper, det var der jo nærmest ved at være enighed om i visse kredse Icon_e_biggrin - og jeg VED at Jesper heller ikke var - i alle fald en af de mellemliggende identiteter.

Øhm - er jeg gået glip af noget her? Eller er det en anden Jesper i snakker om? Icon_neutral
Watchfreak - alias Jesper - du er ikke i linje Icon_e_smile
Han delte vande, var absolut ikke blevet indstillet til nobels fredspris eller diplomatprisen hos Politiken. Omvendt, han vidste noget om Rolex synes jeg man må medgive, men det er der jo andre der gør, uden at skulle slås:)
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Larzovic Skrev:2, I takt med at et forum bliver ældre, ændres deltager - og emnesegmentet altid. Mange emner vil være uddebatterede, nye folk der opretter en tråd får oftest at vide, at de skal bruge søgefunktionen etc. Det gør automatisk, at debatforaene ikke kan opretholde samme "kvalitet" som tidligere, da mange af diskussionerne allerede har fundet sted.
Ramt meget præsist......

hannover_dk Skrev:
Jesper B Skrev:

Watchfreak - alias Jesper - du er ikke i linje Icon_e_smile
Han delte vande, var absolut ikke blevet indstillet til nobels fredspris eller diplomatprisen hos Politiken. Omvendt, han vidste noget om Rolex synes jeg man må medgive, men det er der jo andre der gør, uden at skulle slås:)

Watchfreak2003/Rolex Comex/Tullerne er en og samme person. Jeg er ikke i tvivl..... i øvrigt tror jeg at Fætter Højben er Morgan Jones Icon_e_wink

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)