Julegaven fra mig til mig
Hej

Hvor finder man Rolex GMT-Master i helguld og med plexiglas til foræringspriser. Icon_question

MVH Peter
İmage
Svar
peter Skrev:Hvor finder man Rolex GMT-Master i helguld og med plexiglas til foræringspriser. Icon_question

Det må du spørge Morgan om - det er ham, der hævder det er muligt!

/Bjørn.
Svar
Der var en 1675 uden lænke på VRF til 9k USD for 14 dage siden. Den havde en 1 generation brun skive. En pæn 18kt Jubilee kan vel findes til ca. 3k USD (kan findes meget billigere hvis den skal være smadret). Dermed ligger du på 12k USD. De blev handlet til 20k USD for 2 år siden....

Selv 1675 med 6542 kasser (uden crownguards) er under 20k USD nu!

Det er da en foræringspris!

Mvh Morgan
Svar
Hej Morgan

Det lyder da som en foræringspris, men det er bare ikke her i Danmark, hvor jeg altid laver mine handler, og det er fordi at jeg er lidt gammeldags, men jeg handler altså helst i Danmark. Icon_e_surprised

MVH Peter
İmage
Svar
Jeg blev tilbudt et 1675 i guld til 5000 euro for et par mdr siden. Uret befandt sig i Hamburg. Dog med læder rem og standen var pænt brugt, men kunne dog reddes. Jeg takkede nej, men det friste da... Icon_e_wink

De billige guldure findes, men de populære modeller har ikke taget det voldsomme dyk. Vil man spare big money skal man gå efter Franck Muller, RD, GP, ect. De tager en voldsom kantstens afskrivning i forhold til Rolex, PP og APs guldmodeller.

/Mads
Svar
5k euro of 9k USD er jo ikke voldsomt langt fra hinanden. Icon_e_wink

Men ja, jeg mener klart at 1675 i guld og især de gamle uden crownguards har et SUPER investerings potentiale.

M
Svar
Tror at I skal højere op for at få noget godt – men de er altså svære at finde, især med chokoladeskiver.

Morgans eksempel fra VRF til de 9K USD havde nogle issues. Når man kiggede på selve uret var det poleret, men selve kransen var det næsten ikke, og bagkassen fremstod, meget sjældent, med de ekscentriske cirkler (som normalt bliver slidt af på armen) – så meget at når man tog resten af uret i betragtning, var den bagkasse ikke født på det ur. Den havde fået nyt bezelinsert, viserne havde været skiftet – de matchede i hvert fald ikke skiven. Icon_e_confused

I øvrigt lagde jeg mærke til at samme sælger havde to 1675/8’ere til salg næsten samtidig. Den anden med tilsvarende issues – typiske reservedelsure. Icon_e_sad

Tror at jeg selv ville gå efter en 16758 nu. De tidlige er født med nippleskiver. Urene er lettere at finde, er oftest i noget bedre stand end 1675/8’erne og koster også mindre – alt er selvfølgelig relativt. Icon_e_wink

Mvh Henrik
Svar
Naturligvis har de issues. Icon_e_smile Især til den pris. Men 1675 18kt dele er langt fra umulige at finde. Såvel replacement bagkasser og bezel'er. Gode nipple skiver m. visere kan man nive ud af en twotone og smide en sort skive i den. Der er masser af 1st gen brune skiver i twotones - og det er ure der kan købes til meget små penge.

Pointen var at ifht. den reelle samlerværdi på sådan nogle ure, når du rigtigt langt for mindre end 75k dkk.

Mvh Morgan

Henrik H Skrev:Tror at I skal højere op for at få noget godt – men de er altså svære at finde, især med chokoladeskiver.

Morgans eksempel fra VRF til de 9K USD havde nogle issues. Når man kiggede på selve uret var det poleret, men selve kransen var det næsten ikke, og bagkassen fremstod, meget sjældent, med de ekscentriske cirkler (som normalt bliver slidt af på armen) – så meget at når man tog resten af uret i betragtning, var den bagkasse ikke født på det ur. Den havde fået nyt bezelinsert, viserne havde været skiftet – de matchede i hvert fald ikke skiven. Icon_e_confused

I øvrigt lagde jeg mærke til at samme sælger havde to 1675/8’ere til salg næsten samtidig. Den anden med tilsvarende issues – typiske reservedelsure. Icon_e_sad

Tror at jeg selv ville gå efter en 16758 nu. De tidlige er født med nippleskiver. Urene er lettere at finde, er oftest i noget bedre stand end 1675/8’erne og koster også mindre – alt er selvfølgelig relativt. Icon_e_wink

Mvh Henrik
Svar
Det er som altid hyggeligt, når man starter en tråd, og den så kan udvikle sig lidt i en anden retning, så mange tak for jeres kommentarer og bemærkninger. Som jeg skrev til start, så var det et brugs-ur og ikke et investeringsobjekt, jeg var ude efter, og det skulle som sagt være en GMT-II'er. Der knytter sig faktisk en lille historie til, hvorfor det netop blev med chokolade-skive (root beer, som de siger over there). Da jeg var på udkig efter mit allerførste Rolex, hvor jeg allede da havde bestluttet mig for tidszone funktion, men jeg dog ikke helt vidste, hvordan det virkede, var jeg inde hos Klarlund på Østergade. Og det eneste GMT-II han havde hjemme var netop in 16713'er med brun/guld bezel og chokolade skive. Prisen var langt over min grænse, men jeg tror jeg faldt for denne farvekombination. Resten af historien står helt i toppen af tråden!

/Bjørn.
Svar
[quote="morgan"]Pointen var at ifht. den reelle samlerværdi på sådan nogle ure, når du rigtigt langt for mindre end 75k dkk.

Mvh Morgan

Rigtigt M, men der er da et pænt stykke vej fra 9k Usd til 75k dkk Icon_e_wink

Bjørn - det er en rigtig fin klokke du har fået. Blot til info, så bruges udtrykket rootbeer kun om senere skiver. De tidlige skiver i 1675/8 kaldes for chokoladeskiver. Så kommer rootbeer. Senere brune skiver, som den i din, kalder nogle stadig for rootbeer, selvom den ikke har den oprindelige "rootbeer" farve.

Mvh Henrik
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)