Forsikring i forbindelse med tab af ur
#21
Tio Malo Skrev:
Citat:Det var den smykkeforsikring jeg åbenbart også fik tilbudt, men afslog pga. pris, omfang af dokumentation og det faktum at den kun dækkede ét ur
Du kan nu faktiskt forsikre så mange ure og smykker, du har lyst til - men betaler 2 eller 2,5% af genanskaffelsesværdien i premie per år.
Jeg vælger ikke at tegne denne forsikring. jeg tror nu selv at muligheden for en skade er 10 x større end det at jeg mister uret pga. glemmelse eller simpel tyveri... (syv-ni-tretten...).
John

Ja det er jeg med på, men de ure jeg går mest med er typisk 50-75 k sager, som jeg ofte kun har i samlingen i en begrænset periode. Derfor ville en forsikring af mine brugsure blive både dyr (3-4 k årligt) og tidskrævende mht. løbende ajourføring af dokumentation, pga. udskiftning i sortimentet. Mine boks-keepers er der ingen grund til at forsikre, da de kun er på armen ved særlige lejligheder.

/Mads
Svar
#22
Jeg har idag været i kontakt med mit forsikringsselskab (GF-Forsikring) og de kan ikke hjælpe mig, da de ikke sælger særskilte forsikringer der dækker mod eksempelvis tab, etc. Vil nu prøve og ringe til Tryg, Fair og TopDanmark...
Svar
#23
Update: Har nu været i kontakt med både TopDanmark og Fair forsikring. De kan heller ikke hjælpe.
Svar
#24
Har nogen prøvet Lloyd ? I hin tider man kunne forsikre stort set hvad som helst hos dem - ingen sag var for stor eller for lille for dem.
John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#25
Tio Malo Skrev:Har nogen prøvet Lloyd ? I hin tider man kunne forsikre stort set hvad som helst hos dem - ingen sag var for stor eller for lille for dem.
John

Lloyd, har du nogle kontaktinformationer på dem John? Synes ikke jeg kan finde dem på Google.
Svar
#26
Så lykkedes det mig endelig og få fat i Tryg og de kan tilsyneladende godt klare opgaven (de har en underafdeling kaldet "Max Levig", som varetager specielforsikringer af enkelt genstande). De har lovet og sende mig et tilbud. Bliver spændende og se hvad det koster.
Svar
#27
DonWerner Skrev:Så lykkedes det mig endelig og få fat i Tryg og de kan tilsyneladende godt klare opgaven (de har en underafdeling kaldet "Max Levig", som varetager specielforsikringer af enkelt genstande). De har lovet og sende mig et tilbud. Bliver spændende og se hvad det koster.


Den kender jeg godt - du skal forsikre hver enkelt ur. Til gengæld dækker forsikringen næsten hvad som helst!

I mit tilfælde vil det være ret uoverkommeligt at holde info ajour hele tiden, så den vej var ikke farbar.

Har med derimod et enkelt eller få dyre ure kan det lade sig gøre, men det er ret dyrt!

vh Baun
Svar
#28
DonWerner Skrev:Så lykkedes det mig endelig og få fat i Tryg og de kan tilsyneladende godt klare opgaven (de har en underafdeling kaldet "Max Levig", som varetager specielforsikringer af enkelt genstande). De har lovet og sende mig et tilbud. Bliver spændende og se hvad det koster.
Jep samme som dækker musikinstrumenter uden for hjemmet - og dækker alt tænkeligt der kan ske - men kun for registrerede ting
Mine "børn" havde for 250.000 kr instrumenter i en gammel DSB remisse på Nørrebro. Den blev tændt op af idioter, og alt forsvandt. Maxz Levig dækkede faktisk rigtigt flot.

Husk lige, at hvis man har ex 4 ure, og de koster 2,5% per ur, så går man jo kun med et ad gangen, de andre ER forsikrede der hjemme, og så taler vi jo om 4 x 2,5% eller 10% i alt for at ha uret på armen forsikret, og så skal man tabe et ur hvert 10. år hvis den skal gå hjem Icon_redface
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#29
hannover_dk Skrev:Husk lige, at hvis man har ex 4 ure, og de koster 2,5% per ur, så går man jo kun med et ad gangen, de andre ER forsikrede der hjemme, og så taler vi jo om 4 x 2,5% eller 10% i alt for at ha uret på armen forsikret, og så skal man tabe et ur hvert 10. år hvis den skal gå hjem

Kan sagtens se problematikken, hvis man har flere ure man ønsker at forsikre. Så bliver det hurtigt rigtig dyrt. For mit vedkommende er det kun mit dyreste ur, som jeg går med 95% af tiden, jeg ønsker at forsikre. Det ur er nemlig så dyrt, at jeg ikke umiddelbart selv ville kunne erstatte det, hvis det skulle bortkomme.
Svar
#30
Mit krimminelle gen....

I ved det der lille gen som sommetider tænker "Hvor svært er det lige at nuppe 10 mio" uden at nogen opdager det - eller "kunne jeg lave den perfekte forbrydelse"

......tænker" Kunne man bare tegne en forsikring på sin Omage Constellation guldur fra midt i 60'erne til en værdi af ca 18 K ... og så have alle 5 guld constellations dækket. Gad vide hvor præcise oplysninger de vil have?

Icon_redface nå nej det må vi jo ikke engang tale om -og faktisk heller ikke tænke på, så det må jeg vist glemme!

vh Baun
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)