rolex daytona????????
#11
Jeg kører på grænsen men tjek den ud jeg har til salg... den er 100% ok.....
prisen kan reduceres lidt... men det er et helt igennem velfungerende ur.

Mikael Lange
Svar
#12
så er der et billede af et ur til 55k svenske=ca 37k danske
Svar
#13
Kan se det er et ref. 16523 som formentlig er fra midt 90´erne da det har t-skive. Har den alt tilbehør? Alle led i lænken? Kan se det er serviceret og fået høvlet en pæn del af hornene Icon_e_sad Er der service papirer på uret? Det har formentlig været brugt dagligt i ca. 10 år. Lænken vil nok bære præg af dette og tjek om leddene er slidte. Lænken er af den gamle type uden massive led og den slides noget hurtigere end de nye. Er uret komplet er prisen ganske fin, men ellers ville jeg ikke give så meget når du for 7-8 k mere kan få et komplet ur med det nye værk, som også vil fremstå næsten nyt. Er du bare på udkig efter så billigt et Daytona som muligt, er den fino fino...

/Mads
Svar
#14
Mads Gjødesen Skrev:Kan se det er serviceret og fået høvlet en pæn del af hornene Icon_e_sad

Hvis den har fået høvlet så meget af, så har det ur også været blevet godt brugt, så lænken er helt sikkert også godt slidt.

Du får hvad du betaler for, sådan er det også med så meget andet.
Man kan være heldig at finde noget til en god pris, men der er meget sjældent. Når vi er oppe i dette prisleje/niveau og nyere ure, så ved de fleste godt hvad det skal koste.

Det kan næsten aldrig betale sig at tage det billigste. Typisk kommer der uforudsete udgifter(f.eks. service), eller man efter et stykke tid ærgrer sig over f.eks. den slidte lænke. Så sælger man det med tab, og køber det man skulle have købt første gang.
İmage
Svar
#15
1000 tak for det og du har fuldstendigt ret uret er fra 98


hvad er t-skive?
hvad betyder fået høvlet en pæn del af hornene af?

uret kommer med mahognikasse og alle papirer og tilbehør
det skulle aldrig ha været poleret siger han (kan det passe)

mvh martin
Svar
#16
Citat:hvad er t-skive?
hvad betyder fået høvlet en pæn del af hornene af?
1) T-skive = tritiumskive. Man brugte tritium som luminans før ca. 2000, efter dette år kom Luminova som stadigvæg bruges.
2) Når der er høvlet en pæn del af hornene af er uret poleret for mange gange og begynder at miste sin oprindligt facon.
Nogle eksperter kan se den nemt, nogle kan ikke og ofte sker der fejlvurderinger når man skal udtale sig pga. et billede (jeg vil ikke engang prøve, før jeg har uret i hånden...).
At uret aldrig er poleret lyder måske usansynligt, og hvis det skulle stemme, er uret aldrig hellere efterset (siden en shine up er en del af Rolex eftersyn...).
Husk at eftersyn af en El Primero værk / Daytona før in-house er noget, stort set kun Rolex AD´s værksteder kan (og vil). En almindeligt provinsurmager vil ikke røre dit ur med ildtang. Eftersyn koster de ca. kr. 3.500 hos Rolex.
Som Mads skrev, dette skal du regne med i prisen.

Hilsen - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#17
Og "luminans" er det man brugte som materiale på visere og timemarkeringer.

Siden du virker "ny" i gamet vil jeg tillade mig af give følgende råd: vent lidt med at køb et så dyrt ur før end at du har læst og læst og læst på nettet. Der ligger mange gode artikler og forumtråde som kan give dig en masse vigtig information. Du skulle jo nødig skyde 35K af på et ur, og så finde ud af at du egentlig hellere ville have en anden model. Bevarres, køber du til en god pris mister du ikke synderligt, hvis overhovedet noget, men du slipper i det mindste for besværet med at videresælge. Men pas på du ikke bare lader dig lokke af en, tilsyneladende, god pris. Sundér markedet og de forskellige modeller, så er chancen for at du rammer rigtigt størst Icon_smil

Så bare spørg løs, der er ingen dumme spørgsmål, og folk er flinke til at hjælpe herinde.
Omega SMP 300
Rolex 5512
Rolex 1680
Rolex 1680/8 YG
AP 15300
Svar
#18
hej igen

i er bare super gode, og 1000 tak for hjælpen.......

jeg vil også helst ha et med hvid skive men den kan man vel også bare skifte?
Svar
#19
Joo, i princippet kan du godt. Men som Mads også skrev, så brug hellere lidt tid på at finde det rigtige ur. Det bliver ofte dyrere når man skal til at skifte dele ud.

Rolex er en jungle, og du kan nemt komme til at betale dyre lærepenge. Men det er en sjov proces Icon_e_biggrin
Omega SMP 300
Rolex 5512
Rolex 1680
Rolex 1680/8 YG
AP 15300
Svar
#20
Skiven kan du let skifte, men igen koster det mellem 3-3.500 kr. Icon_e_sad Dertil skal du sikkert smide 3.500 kr. til et service hvis du vælger et ref. 16523. Så ser regnskabet skidt ud igen. Kan du finde et nyserviceret ur med hvid skive, bokse/papirer uden slidt lænke og poleret kasse til 40 k begynder det at ligne noget. Så snart det IKKE lever op til disse ting skal du ligge beløbene oven i købsprisen, og så ender uret ofte med at være dyrere end hvis du finder et perfekt, der måske koster lidt mere fra start.

Var jeg dig ville jeg nok gå efter et ref. 116523. Her får du et nyere ur med en bedre lænke og forbedret værk i forhold til 16523. Det er kun set med samlerøjne ref. 16523 er mere interessant og her ville jeg kun gå efter stål modellen ref. 16520. Skal du bruge uret dagligt og som dit eneste er 116523 nr. et.

/Mads
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)