|
rolex daytona???????? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68) +--- Tråd: rolex daytona???????? (/showthread.php?tid=72117) |
rolex daytona???????? - mmmmmm05 - 02-07-2009 Jeg har planer om at købe et Rolex Daytona, guld/stål, fra 1998, til pris 42.000. Er det en god pris ? Uret er meget flot og velholdt, og alle papire medfølger. Har hørt der noget med urværket fra før 2000...? Jeg har ikke så meget forstand på det, så er der nogen der kan hjælpe mig? Med venlig hilsen Martin. Re: rolex daytona???????? - TioMalo - 02-07-2009 Prisen er fino-fino, får du uret i den originale mahognikasse ? Værket i dit ur er den modificeret El Primeroværk fra Zenith, Rolex brugte i Daytonaen indtil år 2000. Der er mange som hellere vælger dette værk (der kommer jo trods alt ikke flere af dem fra samlebåndet). Den ny, Rolex´ egen kaliber, er teknisk set nok en anelse mere robust og avanceret og indeholder betydeligt færre dele. Alt dette har ingen praktisk betydning for en almindeligt bruger. Vær dog opmærksom om at eftersyn hos Rolex koster vist ca. 3.500 for en Daytona - hvornår er dit ur sidst efterset ? Hvis aldrig, er det på tider at få det gjort. Måske kan Peter Halse i Horsens klare eftersynet for en mere menneskeligt pris ? Tillykke med både uret og prisen. John Re: rolex daytona???????? - mmmmmm05 - 03-07-2009 tak for dit svar ja den kommer med denoriginale mahognikasse. hvad med lænken er der nogle forskæl om moddelen er en 1998 eller 2009 eller 2005 og hvilken er bedst. jeg skal købe det af en ven det er der for prisen er så lav ,er det en super pris eller er det en super super pris mvh martin Re: rolex daytona???????? - Mads Gjødesen - 03-07-2009 John har vist været omkring værket så det vil jeg undlade at kommentere på da jeg kun kan bakke op om det han har skrevet. Lænken er forbedret på de nye modeller, så her er der markant forskel på den nye og gamle version. 42 k er en ok pris uden at være fantastisk. Det er kun stål modellerne med Zenith værket der er eftertragtet af samlere og disse koster omkring 60 k. Jeg har et nyere ref. 116523 G/S Daytona fra 2005 til salg med det nye in-house værk, samt den massive lænke som ikke findes på 16523 (gl. version). Det kan du få for 45.500 kr. Så prisforskellen mellem nyerer og ældre modeller er ikke så stor. Jeg tror Peter Halse vil opfordre dig til et autoriseret service på Daytonaen. Han kan vel klare det for 2.500 kr. men det er så uden evt. polering og skift af krone+kronerør osv. Så 3.500 kr. for et aut. service med polering er faktisk en god pris. Desuden er RSC papirer med uret altid at foretrække frem for uautoriseret papirer. /Mads Re: rolex daytona???????? - mmmmmm05 - 03-07-2009 tak tak tak for de gode svar tror i det er muligt og få fat i et daytona for under 40k ??????? så køber jeg gerne med det samme mvh martin Re: rolex daytona???????? - Magnum - 03-07-2009 Så er den nok ikke i en pæn stand, eller der mangler nok papirer og boks. Re: rolex daytona???????? - Mads Gjødesen - 03-07-2009 En typisk "rookie mistake" er at have 100 % fokus på prisen /Mads Re: rolex daytona???????? - mmmmmm05 - 03-07-2009 skriv skriv skriv flere meninger jo bedre på forhånd tak Re: rolex daytona???????? - mmmmmm05 - 03-07-2009 jeg har set i sverige der kan man få dem fra 50k til 60k svenske det er ca 35k til 40k danske hvad siger i til det mvh martin Re: rolex daytona???????? - Mads Gjødesen - 03-07-2009 Svært at udtale sig generelt men umiddelbart lyder det ok hvis det er prisen og urene er som det skal være. Det bedste du kan gøre er at linke til konkrete ure eller smide billeder på her. /Mads |