Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
De to har INTET med hinanden at gøre. Jeg har vedhæftet et par billeder af en original pre-V rem/spænde på en PAV98 som jeg refererede til tidligere:
Som det fremgår af navnet pre-V (pre-Vendome= før Vendome) stammer disse remme fra FØR Vendomes opkøb af Panerai i 1996 eller deromkring. Så de spænder Klarlund har i dag er ikke
originale pre-V spænder men nye pre-V style spænder. Hvis du spørger efter et spænde i 24 mm er det sikkert 22 mm men passer til 24 mm remmene. Men tjek det selv. Som tidligere skrevet fører de vist kun pre-V style i 22 og 26 mm. Men jeg er ikke 100 % sikker. Der sker MEGET hos Panerai så maske...
/Mads
•
Svar: 1,069
Tråde: 116
Modtaget Likes: 5 i 4 svar
Jeg tænkte nok vi snakkede forbi hinanden. Jeg har nok ikke forklaret mig tydeligt nok. Prøver lige igen.
For mig er det ikke så vigtigt om det er det ene eller det andet, det skal bare være et 24mm originalt Panerai spænde, som jeg kan bruge til mine aftermarket remme. Om "Panerai" står i midten, til højre eller ventre er ligegyldigt. Logo'et behøver heller ikke være der.
Mads, du skriver at det sikkert er et 22mm spænde Klarlund har liggende, men som passer til 24mm remme. Hvordan kan det lade sig gøre? Det er jo 24/24mm remme jeg skal bruge sammen med spændet.
Torben, det vil bare være super, hvis du gider smutte ind forbi og se hvad det er de har liggende.
•
Så prøver vi lige:
Panerai laver MX remme, som er 27/24 og 24/24 og som er monteret med et indsyet 24 mm "logo" spænde. Dette spænde har logo og skal syes ind i en rem, dvs. har ikke skrue eller springbar.
De laver så 24/22 og 26/26 remme, som kan monteres med originale spænder fra Panerai i 26 og 22 mm.
De laver så også remme til Radiomir modellerne som er 27/22, altså igen med 22 mm spænde.
Måske du bare skulle bestille et alm. Pre-V spænde i 24 mm aftermarked med skrue. De fåes for mellem 100 og 200 kr. og er i samme kvalitet, dog står der ikke Panerai på dem.
•
Svar: 1,069
Tråde: 116
Modtaget Likes: 5 i 4 svar
Tak for den forklaring! Tror måske bare jeg holder mig til de aftermarket spænder jeg allerede har købt. For som du ganske rigtigt siger, så er de jo i en god kvalitet også selvom der ikke står Panerai på dem.
•