|
Original Panerai PreV Buckle - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Panerai og Anonimo (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=72) +--- Tråd: Original Panerai PreV Buckle (/showthread.php?tid=71004) Sider:
1
2
|
Original Panerai PreV Buckle - shauge - 04-02-2009 Hej... Er på udkig efter en Original Panerai PreV Buckle men syntes ikke det er let at finde nogen steder... Er der nogen der har en ide om hvor man skaffer sådan en? Det skal helst være børstet stål i 24mm MVH Stefan Re: Original Panerai PreV Buckle - Submersible - 04-02-2009 Hvis du søger et Panerai "logo" spænde i 24 mm, skal du nok søge på Paneristi. Mener ikke de kan købes løse, da de er til at sy ind. Panerai laver kun spænder i 22 og 26 mm med skrue. Ellers skal du finde en gammel Dirk rem eller MX rem og tage spændet af. Re: Original Panerai PreV Buckle - DonWerner - 05-02-2009 Stefan, hvis du finder et sted hvor de kan købes vil jeg også gerne vide det. Leder selv efter et i øjeblikket. Re: Original Panerai PreV Buckle - Mads Gjødesen - 05-02-2009 Du skal have fat i en PAV00098 rem. Der blev lavet ialt 5 forskellige pre-V remme som den dag i dag er til at få fat i. De helt gl. vintage kan du godt glemme Vær opmærksom på at de er indsyede, så du skal have fat i hele remmen. Disse remme er sindsygt eftertragtet og den seneste PAV98 jeg har set til salg kostede 1600 $. Så ikke just nogen billig rem og tit er de også pænt brugte. Personligt ville jeg finde en ældre Dirks rem. De har spænder præcis som de gl. Pre-V remme og kan købes brugt for 300-400 $ i ok stand. Men vær opmærksom på at alle disse "rigtige" pre-V spænder er indsyet. Så de er ikke så fleksible som de nyere typer med fjeder eller skrue. Held med søgningen! /Mads Re: Original Panerai PreV Buckle - DonWerner - 05-02-2009 Der er altså noget jeg ikke forstår her. Kontaktede Klarlund igår og forklarede dem situationen, og har idag modtaget en mail fra dem, hvori de bekræfter at have 1 stk. 24mm. spænde på lager i mat stål til Kr. 1.350,- Taler vi om det samme spænde? Det er et spænde magen til dette jeg har forespurgt hos Klarlund (har sendt dem billedet).
Re: Original Panerai PreV Buckle - Submersible - 05-02-2009 Har aldrig hørt om et 24 mm spænde. Det spænde du viser på billedet er deres spænde i 26 mm, da skriften står i den ene side. På spændet som er 22 mm står skrifte i midten. Men kører alligevel forbi imorgen på vej på arbejde, så jeg kan lige smutte ind og høre...... Re: Original Panerai PreV Buckle - Mads Gjødesen - 05-02-2009 De to har INTET med hinanden at gøre. Jeg har vedhæftet et par billeder af en original pre-V rem/spænde på en PAV98 som jeg refererede til tidligere: ![]() ![]() Som det fremgår af navnet pre-V (pre-Vendome= før Vendome) stammer disse remme fra FØR Vendomes opkøb af Panerai i 1996 eller deromkring. Så de spænder Klarlund har i dag er ikke originale pre-V spænder men nye pre-V style spænder. Hvis du spørger efter et spænde i 24 mm er det sikkert 22 mm men passer til 24 mm remmene. Men tjek det selv. Som tidligere skrevet fører de vist kun pre-V style i 22 og 26 mm. Men jeg er ikke 100 % sikker. Der sker MEGET hos Panerai så maske... /Mads Re: Original Panerai PreV Buckle - DonWerner - 05-02-2009 Jeg tænkte nok vi snakkede forbi hinanden. Jeg har nok ikke forklaret mig tydeligt nok. Prøver lige igen. For mig er det ikke så vigtigt om det er det ene eller det andet, det skal bare være et 24mm originalt Panerai spænde, som jeg kan bruge til mine aftermarket remme. Om "Panerai" står i midten, til højre eller ventre er ligegyldigt. Logo'et behøver heller ikke være der. Mads, du skriver at det sikkert er et 22mm spænde Klarlund har liggende, men som passer til 24mm remme. Hvordan kan det lade sig gøre? Det er jo 24/24mm remme jeg skal bruge sammen med spændet. Torben, det vil bare være super, hvis du gider smutte ind forbi og se hvad det er de har liggende. Re: Original Panerai PreV Buckle - Submersible - 05-02-2009 Så prøver vi lige: Panerai laver MX remme, som er 27/24 og 24/24 og som er monteret med et indsyet 24 mm "logo" spænde. Dette spænde har logo og skal syes ind i en rem, dvs. har ikke skrue eller springbar. De laver så 24/22 og 26/26 remme, som kan monteres med originale spænder fra Panerai i 26 og 22 mm. De laver så også remme til Radiomir modellerne som er 27/22, altså igen med 22 mm spænde. Måske du bare skulle bestille et alm. Pre-V spænde i 24 mm aftermarked med skrue. De fåes for mellem 100 og 200 kr. og er i samme kvalitet, dog står der ikke Panerai på dem. Re: Original Panerai PreV Buckle - DonWerner - 05-02-2009 Tak for den forklaring! Tror måske bare jeg holder mig til de aftermarket spænder jeg allerede har købt. For som du ganske rigtigt siger, så er de jo i en god kvalitet også selvom der ikke står Panerai på dem. |