Pris på brugt Deep Sea 2012
Ja, det bliver spændende at se om "boblen" springer på et tidspunkt.
Jeg har dog svært ved at forestille mig at det skulle ske lige foreløbig.
Jeg har endnu tilgode at se nogle urpriser falde.

Men det er jo svært at spå, især om fremtiden Icon_e_wink
Svar
Er der noget livet har lært mig så er det at alt har en grænse,
føler mig ret overbevist om at det også gælder brugt prisen på et Rolex.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Stensbjerg Skrev:Er der noget livet har lært mig så er det at alt har en grænse,
føler mig ret overbevist om at det også gælder brugt prisen på et Rolex.
Når vi snakker om sportsmodellerne så er det at, så længe ny priserne stiger, så stiger priserne på brugtmodellerne som stadig produceres også! Når diverse sports rolexer så udgår bliver det svært, at spå om hvilke stiger umiddelbart efter eller de lige venter et par år og så tager et hop op ad... eller om de overhovedet stiger!

Vintageverdenen er en verden for sig selv og den vil jeg ikke til, at kloge mig på Icon_rolleyes
Simon Hedegaard
Svar
Jeg udtaler mig kun om de modeller der produceres pt
vintage er en verden for sig der er alt fornuft til side sat,det er jo en del af charmen Icon_e_wink
Svar
Hovedpointen i mit indlæg var nu også, at jeg ikke tror på, at "boblen" sprænger i det, at så længe de nye ure stiger så stiger brugtpriserne også! Og intet tyder på, at Rolex undlader prisstigninger fremover... kan dog være de ikke vil blive helt så hidsige som de seneste par år, men de vil helt sikkert komme Icon_e_sad
Simon Hedegaard
Svar
Vi kan alle heldigvis agere ud fra hvad vi selv tror vil ske Icon_cool
Svar
Jeg sad for nyligt og kiggede på DeepSea, der var solgt på Vintageure. I februar 2010 bæev et fabriksnyt DS solgt til 42.800,- Der er sgi sket noget med priserne siden da. Selvom det for nogle - mig selv inklusiv - virkede som "mange penge", kan vi nu retrospektivt konkludere at det ville have været en drøn god handel... Mon vi ser det samme igen om et par år, når DeepSea'en koster ~90k, og så tænker tilbage på de billige DS-priser i september 2012?

Moralen er vel, at man blot skal springe til, når "behovet" opstår - og den rette lejlighed byder sig...

İmage
Svar
Jeg er så sent som i år blevet tilbudt en DS i en bytte handel lige over med et ur jeg havde givet 42k for
andre uheldige omstændigheder gjorde at handelen desværre ikke kunne gennemføres,ellers havde jeg i 2012 haft en komplet DSer der stod som næsten ny for 42k hvor mange kloge hoveder ville have sagt at det kunne lade sig gøre. Icon_question

Uanset hvor mange bøger man har læst kan man godt tage fejl Icon_e_wink
nu er det jo heller ikke sikkert at alt bliver solgt 100% til hvad sælger forlanger.

En ting står ihvertfald helt fast kan jeg ikke få en DSer til hvad jeg mener er en fair pris
ja så skal jeg slet ikke have modellen,det cirkus Rolex køre med deres grey marked hopper jeg sgu ikke med på.
Svar
Jeg synes du bøjer tingene lidt her, en byttehandel kan imø ikke sammenlignes med en ren handel.

Derudover er jeg enig med dig hele prissætningen omkring Rolex brugt eller nyt, er et cirkus.

Thomas
Svar
Man kan gisne og argumentere frem og tilbage, men det behøves ikke, da nedenstående siger det hele :) (Undskyld provokationen - det er skrevet med et glimt i øjet ;) )
Stensbjerg Skrev:uheldige omstændigheder gjorde at handelen desværre ikke kunne gennemføres
For os uindviede kunne disse omstændigheder indbefatte, at han fandt ud af, at han kunne tjene 10k ved at sælge DSeren og så købe det andet ur kontakt efterfølgende :D
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)