Seamaster PO - 2201.50.00 vs. 22.00.50
Hvad er forskellen på Seamaster PO 2201.50.00 og 22.00.50??

Er det kun størrelsen? Har fået et godt tilbud på 22.00.50, men ved ikke, om det bliver for stort. Skal bruge det som et dress-ur.

På forhånd tak for svarende.

/Kenn
Svar
ja der er kun størrelsen til forskel... Icon_e_biggrin

god jagt..
Mvh Hr.holm
Svar
Er der nogen af jer herinde, som kender listepriserne på de to størrelser af PO?

/K
Svar
Samme model bare i forskellig størrelse koster det samme.
Svar
Sociologen Skrev:Hvad er forskellen på Seamaster PO 2201.50.00 og 22.00.50??

Er det kun størrelsen? Har fået et godt tilbud på 22.00.50, men ved ikke, om det bliver for stort. Skal bruge det som et dress-ur.

På forhånd tak for svarende.

/Kenn

En Planet Ocean bliver vist aldrig et Dress ur Icon_e_wink
Svar
Hej

Især modellen i 45,5 millimeter er noget af det længste du kan komme væk fra et dress ur. Icon_e_confused

MVH Peter
Svar
Således oplyst her fra morgenstunden Icon_e_smile
Så må jeg hellere spørge: Hvad er kriterierne for, at der er tale om et dress-ur Icon_question

PS: Om PO som dress-ur, står der følgende angivet i en 'anmeldelse' på dette site:
"Udgaven med den sorte drejekrans, med enten lænke eller mørkebrun rem af krokodilleskind, kan sagtens bruges som dress ur - og det gælder for alle aldersgrupper."http://www.vintageure.dk/DesktopDefault.aspx?tabid=264
Svar
Jeg mener sagtens at et PO kan være/bruges som et "dressur" Ligemeget hvad folk siger, er det et spørgsmål om defination.
Et "dressur" for mig er et ur jeg har på til jakkesæt og lign. Den ene dag er det et Panerai 88, den anden, måske et vintage Omega Seamaster som unægtelig er en noget anden størrelse.
Dog ville mit Orange Monster aldrig blive brugt som dress.

Men igen, det er bare min mening.

Anyway, hvis du mener det ser fedt ud som "dressur" så er det et "dressur for dig. Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin Og så sk... være med hvad andre folk mener. Icon_evil
Svar
Som udgangs punkt er det jo op til en selv/smag hvad man
mener kan gå som dress ure.

Dykker/toolure kan for mig sagtens gå som dressur især POeren
da den ikke er så råt udført (den er næsten lidt for pæn ) for mig Icon_rolleyes Icon_cool

Dog syntes jeg personlig at det er et problem hvis man skal have skjorte på sammen med et dykker/toolur,da de tit er rimelige store og har en høj kasse,skjorteærmet og uret laver en for mig grim fold Icon_question

Jeg havde selv problemet når jeg havde mit ORIS(47mm) og en høj kasse på sammen med en skjorte

Bla. derfor jeg anskaffede mig mit JLC(41mm)og en forholdsvis lav kasse det virker perfekt glider pænt op under skjorteærmet så man har uret på diskret og uden folder Icon_cool

Men uden at vide det (har aldrig haft et PO på sammen med skjorte)
vil jeg mene at et 45mm PO IKKE vil side pænt sammen med en skjorte
(ud fra hvordan jeg syntes et ur skal samarbejde med en skjorte)

Til casual pænt tøj hvor uret ikke skal sidde op ad en skjorte vil en POer være rigtig flot
(hvis den passer til personen)
Svar
Tak for jeres tilbagemeldinger. Jeg er enig i, at det er et spørgsmål om
personlig stil. smag og præferencer, men alligevel rart at høre jeres
vurderinger...

Eftersom jeg aldrig går med langærmet skjorte, men derimod med
kortærmet, lyder PO'en som et rigtig godt bud... Eller skal jeg købe et
seamaster 300 M, som oprindelig planlagt... Hmmm... Et svært - men et
vigtigt - valg, da der er mit første 'rigtige' ur...

/K
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)