Frankenstein ombygning af GMT-II?
#11
Kevlar Skrev:Hej

Det kræver jo at du har serienummeret på Yacht Masteren, da du ellers ikke vil kunne bestille en sekundviser til den.

De kræver at man har uret fysisk.

Mvh.

-Du havde vist ret. En pige fra Klarlund ringede lige og bekræftede at man kun kunne få den del hvis man har et yacht-master.
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
#12
Ehhh... omstændige er de ikke hellere allevegne. Jeg fik installeret en rød sekundviser i min gl. Daytona og skiftet den til originalen igen når jeg solgte uret - hos en AD. Har fået bestilt en del diverse stumper gennem AD´s - uanset hvad de officielle regler siger, la´ ting sig at gøre.

Ellers er der noget som hedder eBay.com hvor slet ikke alt er fup og falsk; man kan finde en del originale Rolex stumper i lukkede originalemballager. Og oftest for fornuftige priser.
Når du har købt sekundviseren derfra, kan enhver urmager skifte den - der er ikke meget mystik om Rolex´ mekanik (bortset fra behov for et-par specielle justeringsværktøj og åbnere.

Yacht Master kasse er de samme 40 mm i diameter som alle Rolex sportsure.

Malingens holdbarhed i viseren lyder meget interessant, men har ikke meget at gøre med realiteterne.

Jeps - go ahead.
Personligt synes jeg at den her slags moderate modifikationer er OK - specielt når uret kan bagefter sættes i original stand uden store armbevægelser.

Hilsen - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#13
Tio Malo Skrev:Jeps - go ahead.
Personligt synes jeg at den her slags moderate modifikationer er OK - specielt når uret kan bagefter sættes i original stand uden store armbevægelser.

Hilsen - John
100% enig - man skal da ikke være purist for at pine sig selv eller glæde andre - det ville være helt ude i skoven - Jeg ville ikke lave ændringer der ikke kunne bringes tilbage, men en malet viser - herregud - og ja det vil da vist være ret flot
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#14
Hej

Jeg ville også vælge at male viseren, da det alligevel ikke er originalt, for malingen kan altid fjernes igen, og så har du det oprindelige ur. Icon_e_confused

MVH Peter
Svar
#15
Jamen hvor får man sådan en malet i københavn?
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
#16
Det ville jeg tro Krognos eller Mølbak kunne klare. Du kan da slå dem et signal og spørge
Og lykkes det vil vi jo se det
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#17
Jeg prøver i første omgang at prøve at finde ud af om jeg ikke kan skaffe en rød sekund viser original fra rolex.
Jeg forestiller mig at maling vejer mere end uden maling og derfor kunne det være at det havde indflydelse på både værkets håldbarhed og på hvor præcist uret er.. Er jeg helt forkert på den?

Det er vel ikke noget problem at få en anden sekundviser monteret hos f.eks. Hr. Mølbak uden at det går udover vandtæthed osv, vel?
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
#18
phrede Skrev:Jeg prøver i første omgang at prøve at finde ud af om jeg ikke kan skaffe en rød sekund viser original fra rolex.
Jeg forestiller mig at maling vejer mere end uden maling og derfor kunne det være at det havde indflydelse på både værkets håldbarhed og på hvor præcist uret er.. Er jeg helt forkert på den?

Det er vel ikke noget problem at få en anden sekundviser monteret hos f.eks. Hr. Mølbak uden at det går udover vandtæthed osv, vel?
Jeg har før fået malet visere - hvor malingen har været gået af godt nok - og det har da i alle fald ikke haft betydning. Lidt rød maling på sekundviseren vil efter min bedste overbevisning ikke ha nogen som helst betydning for værket eller præcisionen når den er indstillet.

Mølbak og Krogons kan bestemt pakke uret vandtæt - jeg mener i alle fald Krognos kan trykteste selv, men de får det i alle fald gjort på en Rolex hvor du gør opmærksom på det

KAN du finde en rød viser, er det da bestemt en løsning - jeg tror bare det er hundesvært.

Måske kunne du enda male den rød helt ud til lumen plettet og så lade cirklen om den og spidsen stå umalet - kunne også være flot måske

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#19
Jeg fandt en røde sekundviser for min Daytona fra eBay. Den var aftermarket, men passede uden problemer. Prisen var i $ 10 / 20 (?) klassen. Desværre er det et - par år siden og kan ikke finde sælger ID´en fra bugten mere men hvis jeg husker rigtigt var det Al med sin eBay shop "wholesaleoutlet".
Jeg ville ikke i første omgang overmale originalviseren...
Igen, de famøse 2cts...
John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#20
Jeg må bare i gang med at lede efter en rød viser.
Ellers må jeg købe en reservedelsviser til mit GMT og så få den malet.

Dén må jeg da kunne købe. Ihvert fald koster en yachtmaster 250 kr inkl montering (hvis man altså har yacht-masteren) Icon_e_smile
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)