Svar: 336
Tråde: 20
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Jeg sad og kiggede lidt på billederne, og jeg må også hellere sige at min viden om Rolex og Tudor er begrænset men...
- Samlet indtryk - hele uret og især kassen er i alt for god stand (ubrugt og uden patina) til at være fra 60'erne.
- indtil ca. 1995-2000 blev der brugt Rolex lænker, kasser og kroner i Tudor. Tudor var basalt en 'discount' Rolex hvor mere eller mindre alene værket var udskiftet med et ETA-værk. Der burde have stået 'Montres Rolex SA' i bagkassen
- Graveringen på bagkassen er helt i skoven - det er først langt senere at Rolex begyndte at graveres så meget tekst og i den størrelse på bagkassen - gad vide om de nogensinde har brugt den font?
/Tommy
•
Svar: 976
Tråde: 62
Hvad er prisen for et Tudor Ranger?
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Tudor Ranger - som er Tudors parallelmodel for Rolex Explorer kan nok skaffes for $ 800 og op (1960´ene modeller). Men efter sigende skulle de være ikke-så-kønne for den pris. Problemet er nok alle de her kopier, som man kan købe for $ 200 - 250 fra bugten.
Jeg tror at de som har the real thing, holder dem tilbage - i hvert fald fra eBay. (jeg modtager gerne PB om en til salg her...)
Cheers - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !

)
•
Svar: 1,193
Tråde: 48
Ja, der er mange uoriginale Rangers til 2-400 EUR. De originale ses aldrig. Der er ikke mange af dem - desværre.
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej
Værket er et ETA forfinet af Tudor/Rolex, og kassen har den helt rigtige gravering for et Tudor, men de fleste af de Ranger modeller er Tudor Day and Date, modeller der er bygget om med en anden skive, så det er kun skiven der er fake.
MVH Peter
•
Hej Peter,
burde der ikke stå "Montres Rolex SA" indvendigt i bagkassen i stedet for "Montres Tudor SA", altså - når vi taler om en 60´ene model ?
John
(*Jolly Roger, ikke IS !

)
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Tio Malo Skrev:Hej Peter,
burde der ikke stå "Montres Rolex SA" indvendigt i bagkassen i stedet for "Montres Tudor SA", altså - når vi taler om en 60´ene model ?
John
og har Tommy munk ikke ret når han skriver om en 60er model at:
- Graveringen på bagkassen er helt i skoven - det er først langt senere at Rolex begyndte at graveres så meget tekst og i den størrelse på bagkassen - gad vide om de nogensinde har brugt den font?
vh
•
Citat:kassen har den helt rigtige gravering for et Tudor
Også tekst med denne font, Peter ?
Hilsen - John
(*Jolly Roger, ikke IS !

)
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej
Jeg har ejet en del Tudor ure med den skrift, og de var allesammen 100% ægte, og der skal ikke stå Rolex inde i bagkassen, kun diverse numre.
MVH Peter
•