Nu med billeder!!!Restaurering/rensning af IWC vintage
#11
Joepete Skrev:Min tvivl er også væk, og jeg tilslutter mig derfor Bauns forslag Icon_e_smile

ok - tak for input....overvejer hvor voldsomt "indgrebet" skal være...
Svar
#12
Ja, ja, Baun du kan da have ret, MEN, for der er et men. Har man først re-dailet så kan det ikke gøres om. Derfor vil jeg nok trække det så længe så jeg ikke er i tvivl og dermed ikke behøver andres hjælp til at træffe det valg.
Dette er så min og absolut min egen mening om dette, kan være nogle føler sig stødt, tja... det var jo også min mening om den sag.
Skyldes nok man har set altfor meget dårligdom i tidens løb.. Icon_e_sad
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
#13
Lars Skrev:Ja, ja, Baun du kan da have ret, MEN, for der er et men. Har man først re-dailet så kan det ikke gøres om. Derfor vil jeg nok trække det så længe så jeg ikke er i tvivl og dermed ikke behøver andres hjælp til at træffe det valg.
Dette er så min og absolut min egen mening om dette, kan være nogle føler sig stødt, tja... det var jo også min mening om den sag.
Skyldes nok man har set altfor meget dårligdom i tidens løb.. Icon_e_sad
Det er også - bare som indspark - min erfaring ved at se re-dialede - at man lettere får pæne skiver med de mere almindelige Omega skrifter end med ex at skulle eftergøre sådan en mere speciel IWC International watch company skrift osv.

Jeg har på fornemmelsen, at de større skive fabrikanter har clicher med korrekte skrifter til en del af de stores standard logo o.l. og dermed kan komme tæt på uden det store håndarbejde.

Jeg så en "trykker" i Indien - De havde - til silketryk - en metode, hvor de fotograferede korrekte skiver - lavede en silke tryks cliche Forholdsvis enkelt - og evt. snavs som måtte være på foto var let at tage enten i fotoet, eller ved at man lukker silkeclicheen så der kun kommer farve der man ønsker det) og derefter kunne de håndtrykke helt korrekt størrelse og alt (på nær farve som er mere manuelt valg) ud direkte på skiver - bare størrelsen var der.

Silketryk har tilmed den fordel at der kan lægges tyk farve på dér det behøves

Jeg har indtryk af at jo mere specielt uret er - jo sværere er det at få det "originalt"

Jeg synes også den trænger til en tur dog
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#14
Hej

Jeg tror godt jeg kan få den skive til at se pænere ud, hvis jeg renser den, og så er den stadigvæk original.

MVH Peter
Svar
#15
peter Skrev:Hej

Jeg tror godt jeg kan få den skive til at se pænere ud, hvis jeg renser den, og så er den stadigvæk original.

MVH Peter
Det skal du absolut prøve med dit ur så.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)