Mangler argumenter
Det at Wilsdorf så muligheden i armbåndsuret på et tidspunkt, hvor de fleste ure befandt i lommen.
Herefter har Rolex bundet en gruppe af ure op på toolwatch image. Mærket har sammen med dykkere, piloter, huleforskere, bjergbestigere oa. lavet ure der rent faktisk er blevet brugt til det de er lavet til - at være et stykke værktøj.
Ikke som andre urmærker der bygger et ur til 1000 meter dyk – fordi de kan og kan sælge det. Rolex har arbejdet med et datidens behov i samarbejde med de der måtte have behovet.

I dag er Rolex i den henseende outdatet – GPS, dykkercomputere og andet højteknologisk isenkram har taget over. Tilbage er et produkt der umiddelbart ikke har skiftet udseende ret meget i årene der er gået – men på trods af den umiddelbare konservatisme hvad angår udseende – så har man fortsat den innovative udvikling mht. værkets. Men også fortsat udviklingen af egne værker så som værket til Daytonaen og Yachtmaster II.

Netop, at det ikke går så stærkt tiltaler mit jyske sind. Man kan kalde Rolex en jysk baseret virksomhed. Ting tager tid.

Rolex er det mærke der er den største inhouse manufaktur. De nærmer sig 100% egen produktion. Rolex har inden for de sidste 10 år opkøbt leverandører. Med Rolex er der nok tale om det billigste manufaktur ur der findes.

Rolex udmærker sig også efter min mening ved at være et firma der allerede i vuggen viste omverdenen, hvordan man benyttede sig af reklamens magt. At lade en svømmer bære et Rolex under en kanalsvømning er da genialt. At stille et lille akvarium i urmagerens vindue med vand og et ur i for at demonstrere at der findes ure der er vandtætte – smart! Rolex har fulgt op på dette ved at bruge reklamer, hvor eksempelvis Dwelleren eller Subben vises i deres rette element.

Særdeles god aftersales service. Der er styr på tingene. Hurra for Klarlunds værksted. Men også her hos naboerne i Belgien, hvor min klokke skulle på værksted. Alt kørte som smurt. Har prøvet Panerai – her kunne jeg synge en lang sang fra de varme lande!

En ting jeg også finder sympatisk er, at Rolex er en nonprofit organisation. Man kanaliserer dele af overskuddet over til velgørenhed, støtte til kultur og sport. Og ja – jeg ved, at der er tale om en anden form for promovering.

Jeg har været så heldig at få råd til et godt ur. Mit valg faldt på Rolex. Flere gange har jeg så valgt et andet og valgt Rolex fra. Men må i dag konstatere, at selvom lænken er en dåseøl værdig så sidder uret helt fantastisk på min diminutive arm.

Det der betyder noget for mig er, at ved købet af Rolex får jeg – historien, tidløst design, value for money, et solidt ur der kan tåle lidt af hvert, et urmærke der har sat dagsordner, et ur der sidder godt etc. etc.

Hilsen
Morten
Svar
watchfreak2003 Skrev:DERFOR!

Godt skrevet Morten.

Nu ikke så beskedne kære Rolex venner, SELVFØLGELIG ER ROLEX KONGEN. Ingen ved siden af, og absolut ingen over Icon_e_biggrin

Ha ha ahh så langt kan jeg desværre ikke strække mig. Nok er jeg glad for (vintage) Rolex, men at sige der ikke findes noget over er vist direkte løgn. Men derfor kan man godt syntes de er nr. 1 Icon_e_wink

/Mads
Svar
Mads Gjødesen Skrev:
watchfreak2003 Skrev:DERFOR!

Godt skrevet Morten.

Nu ikke så beskedne kære Rolex venner, SELVFØLGELIG ER ROLEX KONGEN. Ingen ved siden af, og absolut ingen over Icon_e_biggrin

Ha ha ahh så langt kan jeg desværre ikke strække mig. Nok er jeg glad for (vintage) Rolex, men at sige der ikke findes noget over er vist direkte løgn. Men derfor kan man godt syntes de er nr. 1 Icon_e_wink

/Mads
Hva - ska der nu være tvivl om Rolex??
Alle ved da at Omegas forsøg på at skabe nye in-house værker er rendyrket amatørisme fra Biel - og fabrikker som Patek, JLC, Lange, Blancpain, VC, AP og hvad ved jeg, når jo da slet ikke Rolex til kasseholderne.
Alene de fine horologiske løsninger med deres inkludering af alle de spændende komplikationer som man finder i en god Submariner taler jo helt for sig selv Icon_razz
(godt ord igen - det er da OK pæne og solide ure med en god historie)
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Ja det må vel være stedet at være begejstret - og jeg har heller ikke klaret at styre uden om men har en Explorer og en LV - så ja det er let at måtte prøve.
SJovt nok er jeg mere begejstret for den hvis skivede Explorer med T dial end for den nye LV - jeg troede det ville være omvendt - men - thats it

vh
Besøg min blog om ure!
Svar
John det ligger jo i din kærlighed for vintage Icon_e_wink LV´en er alt for ny...

Et Rolex skal være med plexi... Icon_cool Det er for kedeligt og "let" at samle på nyere Rolex eller andre mærker for den sags skyld. Det er bare at hive sedler nok op af muldvappen. Den største udfordring ligger i Rolex og derfor er det ofte endestationen for mange samlere.

/Mads
Svar
Hej Hannover

Rolex bruger ikke kasseholdere i de fleste af deres ure, dog i dem med manuelt værk bruger de dem, men i de automatiske, er værkholderskruen skruet direkte ind i kassen. Icon_e_confused

MVH Peter
Svar
peter Skrev:Hej Hannover

Rolex bruger ikke kasseholdere i de fleste af deres ure, dog i dem med manuelt værk bruger de dem, men i de automatiske, er værkholderskruen skruet direkte ind i kassen. Icon_e_confused

MVH Peter
Det passede bare så godt på at de ikke nåede dem til sokkeholderne - men uden kasseholdere går den jo ikke Icon_e_smile vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej Hannover

Selvfølgelig går den, det var bare en detalje, som jeg gættede på at du ikke kendte. Icon_e_biggrin

MVH Peter
Svar
peter Skrev:Hej Hannover

Selvfølgelig går den, det var bare en detalje, som jeg gættede på at du ikke kendte. Icon_e_biggrin

MVH Peter
og det havde du helt ret i Icon_e_smile
Besøg min blog om ure!
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Et Rolex skal være med plexi... Icon_cool Det er for kedeligt og "let" at samle på nyere Rolex eller andre mærker for den sags skyld. Det er bare at hive sedler nok op af muldvappen. Den største udfordring ligger i Rolex og derfor er det ofte endestationen for mange samlere.

Jeg kan sagtens se den lille smiley, og jeg har helt bestemt virkelig megen respekt for, hvad du samler på; også f.eks. din nu endeligt endebragte søgen efter et bestemt ur med samme alder som dig. Men selv omkring vintage Rolex er det vel også i mange tilfælde bare at hive sedler nok op af muldvarpen.

Vi er jo helt bestemt mange, der som jeg gerne vil eje og dagligt bruge moderne Rolex-ure, og ofte med hver sine begrundelser, og for os, der vil det, er der jo også ofte en søgen inden købet. Måske ikke efter netop en bestemt årgang, eller med en bestemt detalje, men efter et for den enkelte ønsket forhold mellem pris, service og købsoplevelse. Nogen finder et NIB eller ret nyt herinde eller på Ebay og får det med posten, andre går til deres nærmeste AD, atter andre køber det i en lufthavn og "glemmer" at betale moms ved hjemkomsten. Fire ud af de seks ure, jeg i praksis bruger mest er købt fra nye, og det har jeg det helt fint med.

Men lad mig så bare lade være med at kalde mine ure for "en samling". Ligesom jeg heller ikke har "en samling" af sko (tak, Baun, for den sammenligning!). Jeg har bare flere sko, ure, m.v. som jeg i hvert tilfælde vælger til lejligheden. Jeg tænker ikke på James Bond eller PanAm piloter, når jeg vælger et af mine to Rolex'er. Men man kan vel sige, at Rolex til fulde har udnyttet potentialet i netop James Bond, folk der drøner rundt i tidszoner, eller folk der kæmper sig op på toppen af f.eks. Mount Everest. Og jeg er en af dem, der med glæde er hoppet på den markedsføring.

Jeg hører nu heller ikke til de "hellige" - det er trods alt kun to af de ovennævnte seks ure, der er Rolex.

/Bjørn.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)