Pam 24 Sub brugt
Gufle Skrev:Til orientering skal en ferrai have skiftet tandrem for hver 10.000 km. Dette kan kun på de nyere modeller med centermotor gøres ved at tage motoren ud af bilen. Derfor koster et tandremsservice omkring 40.000,-.

Ret smart at der skal skiftes tandrem når der også skal skiftes olie Icon_e_wink Dog en lidt dyrere fornøjelse end jeg ville syntes om Icon_e_confused

atc-sand Skrev:Nu bliver jeg nysgerrig... jeg ved du har udsøgt smag i ure... fornuftig smag i cykler (Trek er jo ikke Canyon Icon_e_smile)... men hvad med bil(er)?

Hvad kører du i? Både til det praktiske og til det sjove?

/Henrik

Jeps har stadig Jag´en og Trek´en Icon_e_wink Har også en Klein Attitude MTB fra ´93 med straight fork til bykørsel, samt en Cannondale F3000 til skoven. Den kedelige bil er noget med at komme fra A til B uden problemer og uden at tabe alverden i afskrivning Icon_e_wink Absolut ikke værd at skrive mere om...

/Mads
Svar
Kommer du til udlandet er der altså mange som bruger deres FERRARI
som daglig bil.der er de heller ikke så dyre som her hjemme.
(men selvfølgelig stadigvæk en dyr bil)

Service intervallerne på alle FERRARIs modeler kan jeg ikke men jeg
mener bestemt at det er hævet på de nye.

Det er ikke sandt når der bliver sagt at f.eks 430 og 355 giver permanente høreskader de 8 cyl. FERRARIer har ALTID været dem
som skulle få butikken til at løbe rundt derfor er de mest komfortable
(hvis vi ser bort fra deres store 12cyl GT biler)

Desuden er der i dag og taget mange tekniske tiltag i brug
(som jeg ikke skal trætte med her) som gør at man få begge dele altså
racerlyd når man presser bilen og komfort når man skal til bageren Icon_e_wink
Svar
Der er mange Ferrari ejere der bruger deres bil hver eneste dag. De bor bare ikke i Danmark, hvor en Ferrari koster 3 gange så meget som i resten af verden. At 360'eren og dens efterfølger 430 ikke skulle være bygget til hverdags brug er ganske simpelt ikke rigtigt. Derimod er Ferrari 360 Challenge bygget til bane, ligesom dens storebror 430 Scuderia.
Svar
Hej

Jeg har heller aldrig hørt om folk der har fået høreskader i en Ferrari 355, for lyden er nok noget af det bedste i nogen bil, altså lyden fra en Ferrari med V8 motor. Icon_e_biggrin

MVH Peter
Svar
Har nogen en V8 Ferrari de vil stille til rådighed, vil jeg gerne "ofre" mig være forsøgskanin og BÅDE tjekke om den giver høreskade og ikke kan bruges som daglig bil. Det skal ikke koste noget ud over dækning af div. udgifter. Evt. høreskade vil stå for min egen regning Icon_cool

Nuvel der er også forskel på om man bruger en Ferrari dagligt i syd Europa (bedre klima og ingen salt) end i DK med møgvejr, salt og slud Icon_e_confused

Havde jeg en Ferrari ville den nu aldrig blive dagligdags bil (i DK). Det ville gøre alt for ondt at trille ud på saltede våde vinterveje...

/Mads
Svar
Hej

Den første gang jeg skulle ud at køre Ferrari, fik jeg en prøvetur i den nye Opel GT, på grund af regnvejr, og kom igen 14 dage efter for at prøve Ferrarien i tørvejr, og det var en oplevelse for livet, første gang i en Ferrari, og jeg har ikke fået høreskader af at køre bil endnu. Icon_e_biggrin

MVH Peter
Svar
Langt de fleste Ferrari'er har idag det de kalder for "exhaust valve" dvs. udstødningen åbner først helt når du fyrer bilen af. Ved normal kørsel larmer en Ferrari ikke mere end de fleste andre biler. Der er også en række krav vedr. støj, som alle biler skal overholder for at de må kører på de europæiske veje.
Svar
Hej

Den blev kørt helt ud i omdrejningsbegrænseren, cirka 8500 omdrejninger og ja den larmer når du kommer derop, men lyden det er bare sød musik i mine ører. Icon_e_biggrin

MVH Peter
Svar
Derfor var de heller ikke radio i feks. ALFAer før i tiden
verdens bedste radio lå ude foran sagde de Icon_e_biggrin
Svar
Hej

Motoren i Ferrari 348tb, 355 og 360 ligger ikke foran men bagi, da det er en centermotor sportsvogn. Icon_e_biggrin

MVH Peter
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)