Hvad gør man
Hvorfor er det væsentligt om uret købt i dk?
Hvad er argumentet for at det skal påvirke prisen?

//Berg
Svar
Stensbjerg Skrev:Jeg syntes slet ikke ur er gammel nok til at man nærmest bare skal se igennem fingerne med manglende papir og box,og hvad med spørgsmålet om det er købt i DK og alt det der Icon_question

Man skal vel ikke "se igennem fingrene med box og Papir" men sikre sig at det afspejles passende i prisen, hvis det er noget man ikke mener er så vigtigt for en at få med.

Man kan undre sig over at box og papir har den store betydning det har, men sådan er det jo og for mig er det jo blevet mere og mere vigtigt som tiden går.

Det er måske netop fordi box og papir er så eftertraktet på ganle Vintage ure at også ny-ursejere gerne vil have det? Men det gør jo ikke et nyere Omega eller Rolex særligt Unikt at der er box og papir til det - det er jo normen.

vh Baun
Svar
Stensbjerg Skrev:Hvorfor mener du ikke det er vigtigt med box og papir Icon_question

Det er ikke fordi at jeg jeg syntes B&P ikke er vigtige. Vil klart foretrække at andre ure er med B&P da det er lækkert at have hele "sættet".

Men lige med dette ur syntes jeg ikke det vil gøre noget,da jeg ved at det vil være et ur der skal beholdes og det vil få en anden værdi. Så det vil ikke gøre noget at det "kun" er uret så man ikke behøver at betale den ekstra pris for B&P. Det er jo et pænt dyrt ur og der syntes jeg personligt at den merpris der vil være ved det fulde sæt ikke er det værd..

Så hvis jeg kan få et super lækkert ur til en bedre pris "bare" på bekostningen af det, så gør jeg gerne det.. Men det er bare mig..

Men som sådan søger jeg ikke som sådan at gøre hvad jeg kan for at urets værdi beholdes, som sådan, da de ure som jeg har i sinde at købe vil være keepere og nogle der evt. skal gives videre som meget personlige gaver..

(Dette er ikke fordi jeg mener at B&P er uvæsentlige overhovedet, det er bare ikke de vigtigste for mig når jeg kigger ure Icon_cool )
Hilsen

Rune

Ure samlet in-house
  • Rolex Milgauss ref. 116400GV
    Magrette Regattare Vintage Brass
    Casio Edifice ref. EF-309 7A
    Rolex Datajust ref. 116233
Svar
Hvis man er sikker på at uret er prissat korrekt uden box og papir så må man jo gøre op med sig selv om man vil springe på,
hvis der ikke er box og papir kan man jo ret beset ikke vide om det er kommet lovligt ind i landet da man ikke ved hvorfra det er solgt,
det kan få betydning hvis man skal sælge uret igen derfor mener jeg man skal tænke på det allerede når man køber uret da der i værste fald kan komme en efter regning
fra told og skat.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
I would not buy a watch in that price class without Box & Papers.You can always find that watch with B&p .And you must think that you might sell it again.And it can be very very difficult to sell a watch like that without B&P.Most honest watch dealers will tell you the same. Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
willy Skrev:I would not buy a watch in that price class without Box & Papers.You can always find that watch with B&p .And you must think that you might sell it again.And it can be very very difficult to sell a watch like that without B&P.Most honest watch dealers will tell you the same. Willy

Er det ikke bare et spørgsmål om prissætning. Lad os for eksemplets skyld holde os til Omega PO.

Lad os bare sige at normalprisen for en med cal 2500 er 17 K - er det så ikke ok at betale fx. 14-15 K for en uden box og papirer hvis fx. sælger siger den er arvet fra min far - og han har smidt box og papir ud da han flyttede på plejehjem sidste år?

Mere relevant ville det måske være at sige hvor meget box og papir skal betyde for prisen - fx. 20% - eller?

vh Baun
Svar
baun Skrev:
willy Skrev:I would not buy a watch in that price class without Box & Papers.You can always find that watch with B&p .And you must think that you might sell it again.And it can be very very difficult to sell a watch like that without B&P.Most honest watch dealers will tell you the same. Willy

Er det ikke bare et spørgsmål om prissætning?
Jo..... Forvent ca. 15% - 20% i fradrag uden boks og papir.....
Svar
Hvordan ligger det med rep. af de finere ure, hvis man ikke har de originale papirer ?

Vh. MW
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
Er man ude over garanti perioden, er det ikke relevant.

Jeg vil selvfølgelig gerne have så "komplette" sæt som muligt.
Men det er primært pga. erkendelsen at mine ure på et eller andet tidspunkt skal videre, når jeg får øje på noget nyt.
Og det er bare noget lettere at sælge et ur, hvor tilbehøret er komplet.

Som andre har nævnt, kunne jeg dog sagtens finde på at købe et ur uden papirer, hvis prisen var ok.
Svar
baun Skrev:

Er det ikke bare et spørgsmål om prissætning. Lad os for eksemplets skyld holde os til Omega PO.

Lad os bare sige at normalprisen for en med cal 2500 er 17 K - er det så ikke ok at betale fx. 14-15 K for en uden box og papirer hvis fx. sælger siger den er arvet fra min far - og han har smidt box og papir ud da han flyttede på plejehjem sidste år?

Mere relevant ville det måske være at sige hvor meget box og papir skal betyde for prisen - fx. 20% - eller?

vh Baun
I would buy a watch in the lower price range without B&P if it was cheap enough or vintage.But i would not pay over 600000 for a watch that is less than 10 years old without B&P.Why do it when you lose what you gain when you sell it again.And it takes longer to sell.I can see no sense in it. Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)