Urdebatten / Urforum
Hvad gør man - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Hvad gør man (/showthread.php?tid=57731)

Sider: 1 2 3

Hvad gør man - Stensbjerg - 13-05-2012

Hvad gør du hvis du ser et ur til salg hvor prisen er skudt helt ved siden af forhold til det uret burde koste
det kan så være af den ene eller anden grund.

Jeg har på det seneste se et par ure til salg på sider jeg besøger og har respekt for hvor jeg mildest talt undres og tænker kan det passe,
men jeg må indrømme jeg ikke foretager mig noget men jeg tænker da der er nogen som kan brænde fingerne,og man burde måske gøre mere Icon_question

Men man skal jo også være helt sikker før man fare ud med noget
og så stor en expert er jeg sgu ikke Icon_e_biggrin1

Re: Hvad gør man - Claus Tukjær - 13-05-2012

Link til annoncen her, og jeg er sikker på at folk vil kommentere på det.....

Re: Hvad gør man - Stensbjerg - 14-05-2012

Nu er det ikke direkte et ur jeg tænkte på og jeg ønsker ikke hænge noget/nogen ud
det var også mere jeres tanker og holdning når i støder på den slags ure jeg gerne ville høre.

Re: Hvad gør man - RURA - 14-05-2012

Jeg har tænkt nøjagtig det samme..
Fruen er total forelsket i det Day-Date SURPRICE Icon_e_biggrin1
Og det er jo ikke et helt billigt ur. Men ser det nogle gange i følgende prisleje..

http://www.chrono24.dk/rolex/day-date-ref-18238--id1971295.htm?urlSubpath=/rolex/brugte-day-date--president-ure--mod47-used.htm&models=47&manufacturerIds=221

Er det realistisk eller hvordan skal man se det? Lige med sådan et ur er boks osv ikke lige det vigtigste..

Ikke fordi jeg tror at der er noget i vejen med uret, men bare nysgerrig da jeg er forholdsvis ny i spillet her.. Icon_e_confused

Re: Hvad gør man - Miwes - 14-05-2012

Der er mange tilgangsvinkler på denne sag.

1. De fleste undersøger hvad deres brugte ur burde være værd og ligger det til salg i det prisleje, købere ved også at prisen er i den "rigtige" ende.

2. Så er der dem har lyst til at skifte et ur ud fra samlingen og de er villig til at slå af prisen, for at få kontanter til en nyt ur køb, og her er der indregnet at der skal "spædes" til til det nye ur.

3. Der er også dem som får ryddet lidt op i en samling og nærmest er mere eller mindre ligeglad, blot det bliver skudt af og gerne til det halve af prisen.

4. Så er der dem som har har næse for de rigtige køb og en fin aftale med en urmager, der giver uret et service tjek og prisen kan så efterfølgende skrues op (den gode købmand)

5. Nu er vi nået til dem der ikke har en skid forstand på hvad et ur er værd og sælger til første og bedste pris.

6. Det kan blive meget være...hvad med dem der bevist forsøger at sælge, velvidende at uret har væsentlige fejl og mangler, som måske ikke lige fremgår af billederne, men når først uret er afsted og penge er hapset, så høre man ikke mere til dem. (de sælger så ikke mange ure)

7. Det kan blive meget være...nu er der så dem der har fået fat i et ur der ikke tilhøre dem, men heldigvis er det sjældent at disse salg lykkedes, så er det i hvert fald ikke af de ordentlige kanaler og derfor er der så meget mere grund til at få udset sig en man kan stole på, så er der noget at sige til at jeg er glad for dette forum Icon_clap

Jeg har gennem dette forum fået den kendskab der skulle til og selvom der er flere om budet, så er min butik på nettet fremover f.eks CT-Watches, hvor jeg synes rigtig godt om det sammenarbejde han har med Peter Halse. Jeg ville også uden at blinke gå ind til Ivan og besøge ham i hans lille hyggelige butik og købe et Vintage og ikke mindst ville jeg gerne handle med DreamWatch, hvis der skulle være et ur, som trækker.

Så er det ikke så svært med de muligheder og alt andet, som kunne være lokkende på grund af en meget lav pris, holder jeg mig fra...

VH. MW

Hvorfor mener du ikke det er vigtigt med box og papir Icon_question

Re: Hvad gør man - Hedegaard - 14-05-2012

RURA Skrev:Jeg har tænkt nøjagtig det samme..
Fruen er total forelsket i det Day-Date SURPRICE Icon_e_biggrin1
Og det er jo ikke et helt billigt ur. Men ser det nogle gange i følgende prisleje..

http://www.chrono24.dk/rolex/day-date-ref-18238--id1971295.htm?urlSubpath=/rolex/brugte-day-date--president-ure--mod47-used.htm&models=47&manufacturerIds=221

Er det realistisk eller hvordan skal man se det? Lige med sådan et ur er boks osv ikke lige det vigtigste..

Ikke fordi jeg tror at der er noget i vejen med uret, men bare nysgerrig da jeg er forholdsvis ny i spillet her.. Icon_e_confused

Det ur du linker til er til salg i DK af Mads Gjødesen som er SUPER GOOD GUY og ved hvad han har med at gøre, så ville ikke være i det mindste i tvivl om køb ved ham... han har en kæmp stor viden om Rolex og især de lidt ældre af slagsen :) Prisen virker meget rimelig imho (afspejler at det er fra 2001 uden boks eller papirer!)

Re: Hvad gør man - Hedegaard - 14-05-2012

Stensbjerg Skrev:Hvorfor mener du ikke det er vigtigt med box og papir Icon_question
Hvis prisen afspejler, at uret er uden boks og papirer. Har jeg intet imod, at købe uden boks eller papirer! Især ikke dem så trods alt har nogle år på bagen... Men står jeg overfor køb af nyere ur uden B/P har personen jeg køber uret af selvf en kæmpe indvirkning... Er manden "kendt" i urverdenen, vil han give kopi af eventuelt id og så skal han selvfølgelig skrive under på et papir...

Re: Hvad gør man - baun - 14-05-2012

Stensbjerg Skrev:Hvad gør du hvis du ser et ur til salg hvor prisen er skudt helt ved siden af forhold til det uret burde koste
det kan så være af den ene eller anden grund.

Først og fremmest kan der være svært at se om prisen virkelig er skudt over målet. Især når det er Vintage, kan der jo være forhold ukendt for 99% at de der kigger på urene, men som er afgørende for samlere. Det er nok heller ikke den slags ure du tænker på.

Med nyere ure hvor "normalprisen" er rimelig kendt - et Omega PO med cal 2500 fx., ved vi godt at det normalt handles mellem 16 og 18K - så det er klart, at hvis en sælger forlanger 22K for et brugt eksemplar lurer man lidt. Men hvad gør man. Jeg gør, som dig - ingenting.

Jeg mener et en køber må se sig for og lave lidt research.... eller betale lære penge.

vh Baun

Jeg syntes slet ikke ur er gammel nok til at man nærmest bare skal se igennem fingerne med manglende papir og box,og hvad med spørgsmålet om det er købt i DK og alt det der Icon_question