Hvad gør man
willy Skrev:
baun Skrev:
willy Skrev:I would not buy a watch in that price class without Box & Papers.You can always find that watch with B&p .And you must think that you might sell it again.And it can be very very difficult to sell a watch like that without B&P.Most honest watch dealers will tell you the same. Willy

Er det ikke bare et spørgsmål om prissætning. Lad os for eksemplets skyld holde os til Omega PO.

Lad os bare sige at normalprisen for en med cal 2500 er 17 K - er det så ikke ok at betale fx. 14-15 K for en uden box og papirer hvis fx. sælger siger den er arvet fra min far - og han har smidt box og papir ud da han flyttede på plejehjem sidste år?

Mere relevant ville det måske være at sige hvor meget box og papir skal betyde for prisen - fx. 20% - eller?

vh Baun
I would buy a watch in the lower price range without B&P if it was cheap enough or vintage.But i would not pay over 600000 for a watch that is less than 10 years old without B&P.Why do it when you lose what you gain when you sell it again.And it takes longer to sell.I can see no sense in it. Willy

Heller ikke hvis det er et ur som med b&p koster 800.000,00 kr?

Nu er det jo lidt tænkt for vi køber jo ikke ure til de priser, så det er svært at forestille sig, men køber man et ur primært for at bruge det vil jeg tro at rigtig mange med glæde vil undvære b&p hvis de kan spare fx 3K på et ur til 18K.

vh Baun

vh baun
Svar
To be honest i would rather pay the normal price even if it was 4-5000 more.It will be easier to sell again and i would gain nothing by buying the same watch without B&P.Because i would of course have to sell it for less .I think it is just selling a problem watch on and giving the next guy the problem.I think a watch costing 20000 with B&P should cost 6-7000 less without B&P.But if you were buying a watch for say a friend who you knew would keep the watch,then it could make some sense. Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Jeg ville aldrig spare 3k på et ur til 18k for at mangle box og papir
har været der Icon_e_confused
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Det ville jeg heller ikke, men forstår godt at nogen vil....
Svar
Folk må vel selv bestemme hvad de forlanger for deres ure, så fred være med høje priser. De sælger jo så bare ikke deres ure, men deres hovedpine.

Mvh. boks/papirer skal prisen bare afspejle det mangler. Og selvfølgelig skal sælger kunne garantere for uret og der ikke er hæleri ect. inde over.
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
Mr AP Skrev:Folk må vel selv bestemme hvad de forlanger for deres ure, så fred være med høje priser. De sælger jo så bare ikke deres ure, men deres hovedpine.

Mvh. boks/papirer skal prisen bare afspejle det mangler. Og selvfølgelig skal sælger kunne garantere for uret og der ikke er hæleri ect. inde over.
Not a good idea to tell new users on the site that B&P do not matter.The fact is that they do.I have learnt this through many watch deals.And it is advice that nearly every watch blogg i have ever read gives.Vintage watches or rare watches are different.But newer watches it is crazy to buy without B&P in my opinion. Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)