Fødselsdagsgave - på forskud ...
Thomas Bech Skrev:SIKKE en fed skive Mikael! Da jeg var rookie mht. Rolex bliver jeg nødten nødt tilat spørge om den selv samme skive stadig produceres, eller om man skal være super heldig at få fat i et vintage?!?! Super tillykke!!!

Mvh Thomas Bech

Også tak til dig Thomas Icon_e_biggrin

Der er tale om en vintage Datejust en ref. 1603 - forforgængeren til den nuværende model. 1603'eren udgik af produktion omkring 1980 og blev dengang afløst af ref. 16030 som i starten også havde akrylglas ligesom ref. 1603, men som senere i midt 80'erne fik safirglas (ligesom den nuværende Datejust).

Det at min 1603 i dag må betegnes som en vintage model gør den ikke pr. automatik interessant. Det som - blandt andet efter min mening - gør den interesssant, er skiven, som er meget sjælden og kun blev produceret i en kort periode i midt/slut 70'erne. De fleste skiver var dengang forsynet med "almindelige" spinkle timemarkinger og "almindelige" tynde visere. Så de "tykke" timemarkører og visere gør den interessant, samt selvfølgeligt den grålige farve skiven har.

Derudover er den nok så interessant fordi standen er ekstremt god - aldrig poleret ...så kassen har stadig alt det stål den skal have Icon_e_wink Og slutteligt, så er alt det org. tilbehør og ikke mindst det org. certifikat meget interessant, når man samler på Rolex ure.
Svar
med hvidguldslünette?. En af min venner scorede en magen til, samme skive, men med originalt leveret hvidguldslünette, fra sin far.

Mikael
Svar
OK tak for infoen! Det var jo lidt det jeg frygtede at den kun var produceret i en begrænset periode:-(! Så skal man være heldig at få fingre i et eksemplar Icon_e_confused!!!

Hilsen THomas Bech
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)