Fødselsdagsgave - på forskud ...
#1
På lørdag er jeg igen blevet et år ældre Icon_e_sad Et plaster på såret var det besøg jeg fik fra UPS i dag. Jeg fik overbragt et vintage Datejust ref. 1603 fra 1978, som jeg har købt fra en "samler bekendt" i Tyskland.

Uret - som lige har været en tur forbi Klarlund - er i perfekt stand. Aldrig poleret og kun brugt i weekends og ved særlige lejligheder. Det man ser på billedet, er det uret blev leveret med i sommeren 1978, hvor den første ejer tog det i besiddelse i Ludwigshafen i Tyskland.

Jeg har længe være på jagt efter en plexi Datejust med en typisk og lidt anderledes 70'er skive ...det har denne ...antrazit grå skive med "tykke" timemarkeringer ...herligt Icon_e_smile At den så også har det originale certifikat, købskvittering, boxe osv. gør den "bare" mere interessant for en samler Icon_e_wink

İmage
İmage
Svar
#2
Fed skive!!!

M
Svar
#3
Tillykke med uret. Cool pakke du har fået fat i dér.

Yderkassen med søhesten på har jeg aldrig set før. Interessant.

rasmus
Svar
#4
Du har gjort det igen !!!!! Fået fat i et rigtigt fedt ur. Også tillykke med
dagen imorgen Icon_e_wink

Mvh
Med venlig hilsen
Klaus Bjerring
Svar
#5
Ja jeg kan kun tilslutte mig Morgan ..

Super flot skive.

Men jeg har helle ikke set en Yderkassen med søhesten på !!

Mvh.
Kim.A.S.Ingvardson Icon_cool

Ps. Er det 40 du bliver.
Svar
#6
Tillykke med uret Mikael, det ser rigtig godt ud.

Skiven ser skøn ud.


Kan det passe at æsken med søhesten er magen til den du har på en red sub? (jeg mener det var dig som købte den røde)
Svar
#7
Kim.A.S.I Skrev:Ja jeg kan kun tilslutte mig Morgan ..

Super flot skive.

Men jeg har helle ikke set en Yderkassen med søhesten på !!

Mvh.
Kim.A.S.Ingvardson Icon_cool

Ps. Er det 40 du bliver.

Tak for roserne Icon_e_smile

"Søheste æsken" er en gammel kending fra midt 1970'erne til beg. af 1980'erne ...men jeg har indtil i går kun set den sammen med sportsmodellerne, såsom Submariner og Sea-Dweller ...

Mht. til "den store dag" ...så ville jeg ønske det var så vel ....nej du jeg er en gammel mand på næsten 45 Icon_e_wink
Svar
#8
Det er rigtigt flot!! Tillykke med uret+ føs. Den skive har jeg aldrig set før. Boxen er jeg stødt på før. Værket er det cal.1570?. Det kunne også være sjovt, at vide" Hva" koster den"
Svar
#9
SIKKE en fed skive Mikael! Da jeg var rookie mht. Rolex bliver jeg nødten nødt tilat spørge om den selv samme skive stadig produceres, eller om man skal være super heldig at få fat i et vintage?!?! Super tillykke!!!

Mvh Thomas Bech
Svar
#10
Elmer Skrev:Det er rigtigt flot!! Tillykke med uret+ føs. Den skive har jeg aldrig set før. Boxen er jeg stødt på før. Værket er det cal.1570?. Det kunne også være sjovt, at vide" Hva" koster den"

Tak Elmer Icon_e_smile Det er enten kal. 1570 el. 1575. Mener det er 1575. Må "lige" have Klarlund til at tjekke efter Icon_e_wink

"Hva koster den" .... well den slags info holder jeg for mig selv, hvilket du sikkert har forståelse for. Men jeg kan da oplyse, at den var biligere end en spritny Datejust med safirglas Icon_e_wink Og det selvom uret ifølge en garvet deltager/kapacitet på TimeZone's Rolex forum, har en ekstrem sjælden 70'er skive ...så lidt heldig har jeg vistnok været Icon_e_wink
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)