Yndlingsmærke
#21
Interessant vinkel og på mange måder et svar jeg kan " genkende"
Da mine favorit mærker også er et udtryk af den ånd/indstilling selve mærket udviser.

Engelske køretøjer er (minus Jag E-type) not my thing,
Men jeg har respekt for deres indstilling, håndværk og historie,
Og placereringen af reservehjulet hos Bristol er ihvertfald meget engelsk. Icon_blink

Som med ure har jeg også genrelle favorit lande inde for køretøjer,
Uden at jeg kan lide alle mærke fra disse lande, 
men jeg kan lide deres indstilling, håndværk og historie inden for feltet.

Køretøjer = Tyskland, Italien og Japan.
Ure = Schweiz, Tyskland og Japan.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • cfnissen, KimT, Larsb
Svar
#22
Haha. Lavede lige min Instagram Top nine/best nine, dvs. de billeder der har fået flest likes i år.

JLC er der vist flest af med FPJ og Lange på en delt 2. plads.

İmage

Så mit input ovenfor afspejles også på de sociale medier. Godt at være konsistent.

Claus


Sent from my iPhone using Tapatalk

[-]
  • Stensbjerg
Svar
#23
Jeg er ret meget til de tyske ure: GO, Nomos og ALS. De kan altså noget, de der tyskere. De dækker hele spektret rent prismæssigt og er man får meget for pengene, lige meget om man vælger det ene eller det andet. Hos GO og ALS fylder historien meget, og GUB tiden er et spændende kapitel at dykke ned I, som I bund og grund er en del af alle 3 mærkers historie, somveom Nomos er et helt nyt mærke. Det bygger designmæssigt på en anden tradition, og deres designafdeling ligger I Berlin, men Nomos er stadig håndværksmæssigt forankret i Glashütte.

Jeg er fristet til at sige, at det nok er de tre mærker, hvor man får mest for pengene idag.

Der er jo også de små tyskere som Rainer Nienaber og Dornbluth.

Så er der jo også lige JLC. For mig repræsenterer de det bedste af schweizisk urmagerhåndværk. Godt håndvært til rimelige penge. Tradition og fornyelse på tekniske område. Designmæssigt er de måske lidt konservative, men med en klassiker som Reverso, er der måske ikke det samme behov for store designmæssige vingeslag.

Der er en del flere mærker og ure, der også kunne komme med på listen, men hvis jeg skla begrænse mig, bliver det listen.
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
[-]
  • cfnissen, KimT
Svar
#24
Omega, da jeg kan lide især Seamaster og Speedmaster og de modeller jeg har er økonomisk overkommelige for mig.
Og månehistorien for Speedmasterens vedkommende.
Mvh.

Jørgen
[-]
  • cfnissen, KimT, Larsb, tg
Svar
#25
(24-12-2018, 11:33 AM)cfnissen Skrev: Så mit input ovenfor afspejles også på de sociale medier. Godt at være konsistent.

Omega var også dominerende på min #2018bestnine så same here :-)
[-]
  • cfnissen
Svar
#26
Jeg har altid været stor fan af Omega, mit første “rigtige” ur var et Omega Seamaster. Min interesse for ure er generelt nedadgående, men ikke desto mindre er Omega stadig mit ynglings mærke. Pt har jeg “kun” 3 gode ure i min lille samling. Hvorfra 2 er fra Omega. Det klassiske Speedmaster og Seamaster 2254.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Hilsen JohnMin Instagram profil.
[-]
  • Larsb, p.sebastian
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)