18-12-2018, 09:18 AM
|
URET
|
|
18-12-2018, 09:37 AM
Mon ikke det kommer :-)
Jeg må dog blankt erkende at jeg har meget svært ved at huske dem alle og pga. telefonskift, mistede telefoner og det faktum at jeg begyndte at interessere mig for ure længe før smartphones, har jeg kun billeder af en del af dem. Mvh. KimT Tjek min Instagram ved at klikke her
18-12-2018, 11:21 AM
Jeg har 2 ure som jeg ikke vil af med.
Mit stål ur har jeg haft i snart 19 år, og er købt i England da jeg var på sprog skole. Mit pæne ur synes jeg er så pænt, at ingen andre i den samme stil, kan slå den af pinden. Oven i det kommer så, at ingen af urene er særligt dyre, så det giver ingen mening økonomisk at skille sig af med dem synes jeg. Dog er min Oris Aquis og Sixty Five bronze kun midlertidige. ![]()
18-12-2018, 01:04 PM
I have owned so many it would need a toilet roll to write the list.
The funny thing is that i often buy the same model two or three times over a period.I have my favourites,but i have nothing that is an absolute keeper.You never know what is around the corner. I actually admire people who have owned the same watches for years,and sometimes wish i did not suffer from the watch disease.Is there a cure, i wonder? - Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
18-12-2018, 01:08 PM
Min liste er også forholdsvis lang, men det kommer løbende i en anden tråd :-)
Mht. keepere, så er det eneste ur jeg med sikkerhed kan bruge den benævnelse på, et gammelt Seiko som jeg fik i fødselsdagsgave for 15 år siden og som startede min interesse. Alle andre jeg bruger benævnelsen på er aldrig helt sikre ;-) Mvh. KimT Tjek min Instagram ved at klikke her
18-12-2018, 01:11 PM
I øvrigt har jeg jo flere gange udtalt at en keeper blot er et ur man har i mere end 14 dage :-)
Mvh. KimT Tjek min Instagram ved at klikke her
18-12-2018, 01:44 PM
(18-12-2018, 09:13 AM)KimT Skrev: Sjovt, det er lige nøjagtig det ur jeg har lagt op på min Instagram i dag :-) Hehe det var netop derfor jeg kom i tanke om tråden og mine egne bevæggrunde :D --
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"
18-12-2018, 02:13 PM
Jeg har stadig mit første ur, som aldrig skal - og helt sikert heller ikke kan - sælges: et meget patineret Tissot fra 50'erne. Jeg vil nok også have svært ved at skulle mig af med mit PAM 111, som var det første luksusur, jeg købte og efterhånden har haft I mange år. Og så mit Reverso, som har en meget personlig indgravering.
Når det er sagt, så er der jo rigtig mange ure, som man kan genanskaffe. Da jeg fik ryddet godt ud I samlingen for et par år siden, opstod trangen til at prøve noget nyt istedet for at genanskaffe de same ure, så der er fantisk ikke nogen af dem, jeg har nu, der er genanskaffelser. Nogle af mærkerne er gengangere, men andre modeler. Og det selvom jeg var af den faste overbevisning, at ingen af dem skulle udskiftes, fordi det var købt efter grundige overvejelser. Derfor er jeg ikke længere så sikker på, at der er meget ud over det allerede nævnte, der er sikret overlevelse hos mig, for man ved aldrig, hvad man gør, hvis der pludselig er et behov for kapital til et nyt ur - eller noget helt andet. Jeg køber dog stadig med tanke på, at de skal bo hos mig altid. Jeg er ikke særligt god til at skille mig af med ting, og det ændre sig nok ikke lige foreløbig PS. Willy: no cure is yet known to man |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|
Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)