URET
Fra tid til anden har jeg overvejet at sælge mit Omega ST1, men ender heldigvis altid med at besinde mig Icon_e_biggrin1  Jeg har et par andre ure i kikkerten for tiden, men er nået til den konklusion at det IKKE skal være på bekostning af ST1. Så hellere vente til der er finanser til en udvidelse i stedet for en udskiftning.

ST1 er et af meget få ure som har været SÅ længe hos mig og som stadig vækker glæde når det kommer på armen. Det er altså ikke mangel på glæde ved det, der har gjort at jeg har overvejet at sælge det, men derimod det faktum at skal jeg have det jeg går og savler over for tiden, skal der nogle flere penge til end dem jeg har stående på ur-kontoen på nuværende tidspunkt.

Nå, men det var egentlig bare en lang måde at spørge, hvilket ur har du det sådan med for tiden? Det er lang tid siden vi har haft sådan en tråd Icon_smil

Og så lige et billede af mit UR bare fordi en tråd tit er kedelig uden.

İmage
Svar
Det er meget nemt jeg har det på samme måde med ST2 ultraman, selvom det ikke har været påå armen så længe endnu. Jeg overvejer endda lidt, om jeg nogensinde vil blive tilfreds med den klassiske speedmaster og jeg måske burde bytte den ud med noget andet.

Sendt fra min H4113 med Tapatalk
Svar
Jeg er faktisk lidt i tvivl om, hvad du spørger om. Er det hvilket ur vi aldrig ville skille os af med eller er hvilket ur vi går og savler over lige nu, altså URET? :-). Jeg hælder mest til det sidste, men vælger at svare på begge spørgsmål :-). Nu skal man jo aldrig sige aldrig, men det ur jeg har lige nu, som jeg ville skille mig sidst af med, er nok mit IWC Big Ing. Jeg synes det er et fantastisk flot ur - både på lænke og rem og så er jeg vild med dets 168 timers gangreserve. Det ur jeg savler over lige nu, er som nævnt andensteds, IWC 5023, 5033 eller 5034, altså et Portuguese/Portugieser (alt efter model) Perpetual kalender i enten hvid- eller rødguld. Jeg savler faktisk så meget over det, at jeg har sat mit Vacheron Constantin til salg - det regnede jeg eller med, at jeg ville beholde noget længere og jeg overvejer også at gøre det samme med mit Master Compressor - bare for at kunne tilfredstille sulten efter det næste ur. Tsk, tsk... :-)

İmage
Svar
(17-12-2018, 04:19 PM)onkeldunkel Skrev: Jeg er faktisk lidt i tvivl om, hvad du spørger om. Er det hvilket ur vi aldrig ville skille os af med eller er hvilket ur vi går og savler over lige nu, altså URET? :-)

My bad. Jeg er en tosse til at formulere mig Icon_e_biggrin1

Spørgsmålet gik helt banalt på hvilket ur du har og ikke vil af med.
Svar
Haha - bestemt ikke, men got it... 

Så vil mit svar være mit IWC Big Ing., men omvendt vil jeg også sige, at man aldrig skal sige aldrig :-). Det har jeg lært efter at jeg er blevet smittet med urgalskab :-)

İmage
[-]
  • Stensbjerg
Svar
(17-12-2018, 04:50 PM)onkeldunkel Skrev: .....men omvendt vil jeg også sige, at man aldrig skal sige aldrig :-). Det har jeg lært efter at jeg er blevet smittet med urgalskab :-)

Sådan er det..... og helt naturligt for størstedelen af urtosser ;-) 

Intet er i morgen som det er i dag (citat: mig)
Svar
(17-12-2018, 03:40 PM)tg Skrev: Det er meget nemt jeg har det på samme måde med ST2 ultraman, selvom det ikke har været påå armen så længe endnu.

Det er altså også et fint ur. Personligt er jeg ikke så vild med Ultraman koblingen, men hvor er det fedt, der er noget for enhver Icon_Up
Svar
(17-12-2018, 04:19 PM)onkeldunkel Skrev: Det ur jeg savler over lige nu, er som nævnt andensteds, IWC 5023, 5033 eller 5034, altså et Portuguese/Portugieser (alt efter model) Perpetual kalender i enten hvid- eller rødguld.

Spændende at se hvad det ender med Icon_smil
Svar
(17-12-2018, 04:50 PM)onkeldunkel Skrev: Så vil mit svar være mit IWC Big Ing...

Super fedt ur som jeg selv har overvejet mange gange. Min smag er dog gået imod ure der er lidt mindre, så det kommer nok ikke til at ske foreløbig.
Svar
Kunne være mit PAM 24:

İmage

Alternativt Helson Sharkdiver Carbon:

İmage

Har ure jeg burde sælge, men gider ikke besværet med salg - men måske jeg kunne overveje noget bytte halløj med et Omega Speedmaster på et tidspunkt.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)