Første ur.
#21
(01-03-2016, 10:59 PM)Clock Skrev: http://www.urkompagniet.dk/certina-ds-ac...51-00.html

Det er bestemt også en fin pris, tak! Icon_smil
Svar
#22
Jeg skal lige igen-igen reklamere for min eget ret nye dykker: Tissot Seastar 1000 med Powermatic 80-værk. Det koster godt nok ca. 5.000 kr. (mit er købt på Goldentime.dk, som jeg har rigtig gode erfaringer med).

Powermatic-værket har 80 timers gangreserve, og det er faktisk rigtig nyttigt, hvis man ikke går med uret hver dag  -  f.eks. fordi man skifter med andre ure. Og så er det en ny-udvikling, som måske også kan have andre fordele på længere sigt.

Jeg kender ikke Certinaen så godt, men Tissot'en er i hvert fald top-specificeret: Heliumventil (som godt nok aldrig bliver aktuel for almindeligt mennesker), keramisk indlæg i drejekransen, safirglas for og bag, 300 m tryk osv. osv. Og så altså gangreserven på de 80 timer. Eneste lille problem, jeg har oplevet, er en noget spinkel rem. Men det er jo et problem, som man selv kan reparere på.

Her er link til en seriøs anmeldelse af Tissot'en. Han har ikke heeeelt forstået nyudviklingerne på Powermatic 80-værket, men ellers en god anmeldelse. Og ikke mindst fede billeder.

http://www.ablogtowatch.com/tissot-seast...tch-hands/

Det er altså ikke, fordi jeg har noget problem med Certina. Tværtimod! Mit eget daglige yndlingsur er et Certina. Men altså ikke dykker. 

Og herinde har "Miwes" for en måneds tid siden overgivet sig totalt til de nyere Certina-dykkere.
Svar
#23
(01-03-2016, 11:02 PM)Manson Skrev:
(01-03-2016, 10:59 PM)Clock Skrev: http://www.urkompagniet.dk/certina-ds-ac...51-00.html

Det er bestemt også en fin pris, tak!  Icon_smil

Fedt ur - jeg havde valgt Certina'en fremfor Tissot'en pga. udseendet - Go for it!  Icon_Up

vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#24
Fine watch,but please do not compare it to the quality of a Rolex or Omega.It is ridiculous to compare a watch like this,against watches by these two brands.Why not be satisfied that it is a very good watch in its price class?I have always liked the DS models.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#25
(02-03-2016, 08:49 AM)gmt-geek Skrev:
(01-03-2016, 11:02 PM)Manson Skrev:
(01-03-2016, 10:59 PM)Clock Skrev: http://www.urkompagniet.dk/certina-ds-ac...51-00.html

Det er bestemt også en fin pris, tak!  Icon_smil

Fedt ur - jeg havde valgt Certina'en fremfor Tissot'en pga. udseendet - Go for it!  Icon_Up

vh. Jon

Hej Jon.
Valget er truffet. Det bliver Certina-uret :)

Spørgsmålet er mest, hvor jeg finder uret billigst. Det er nok hos Urværket, hvis jeg tør handle via parallel-import.

(02-03-2016, 02:28 AM)Gert Skrev: Jeg skal lige igen-igen reklamere for min eget ret nye dykker: Tissot Seastar 1000 med Powermatic 80-værk. Det koster godt nok ca. 5.000 kr. (mit er købt på Goldentime.dk, som jeg har rigtig gode erfaringer med).

Powermatic-værket har 80 timers gangreserve, og det er faktisk rigtig nyttigt, hvis man ikke går med uret hver dag  -  f.eks. fordi man skifter med andre ure. Og så er det en ny-udvikling, som måske også kan have andre fordele på længere sigt.

Jeg kender ikke Certinaen så godt, men Tissot'en er i hvert fald top-specificeret: Heliumventil (som godt nok aldrig bliver aktuel for almindeligt mennesker), keramisk indlæg i drejekransen, safirglas for og bag, 300 m tryk osv. osv. Og så altså gangreserven på de 80 timer. Eneste lille problem, jeg har oplevet, er en noget spinkel rem. Men det er jo et problem, som man selv kan reparere på.

Her er link til en seriøs anmeldelse af Tissot'en. Han har ikke heeeelt forstået nyudviklingerne på Powermatic 80-værket, men ellers en god anmeldelse. Og ikke mindst fede billeder.

http://www.ablogtowatch.com/tissot-seast...tch-hands/

Det er altså ikke, fordi jeg har noget problem med Certina. Tværtimod! Mit eget daglige yndlingsur er et Certina. Men altså ikke dykker. 

Og herinde har "Miwes" for en måneds tid siden overgivet sig totalt til de nyere Certina-dykkere.

Tak for dit input, men valget er truffet. Det bliver Certina-uret :)

(02-03-2016, 12:58 PM)willy Skrev: Fine watch,but please do not compare it to the quality of a Rolex or Omega.It is ridiculous to compare a watch like this,against watches by these two brands.Why not be satisfied that it is a very good watch in its price class?I have always liked the DS models.

Jeg er helt enig her.
Det er lidt ligesom at sammenligne Skoda og Ferrari. Begge producenter laver gode biler, men Ferrari er en liga for sig. :)
Svar
#26
Er der nogen herinde, som har omtalte ur? :)
Svar
#27
Jeg har haft det i en kort periode. Bare i den smukke blå udgave.

Hvad vil du gerne vide ?

İmage
Mvh Kim 
Svar
#28
(03-03-2016, 09:08 AM)Avantismo Skrev: Jeg har haft det i en kort periode. Bare i den smukke blå udgave.

Hvad vil du gerne vide ?

İmage

Det er et vildt lækkert ur - også i blåt! :)
Jeg vil bare gerne vide noget generelt om uret.

Vi har fået konstateret, at man får "value for money", hvis man vælger dette ur.
Selve designet er jeg helt vild med.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)