A Master Watchmaker
alsendk Skrev:Jeg forundres lidt over din meget large udmelding her Tio malo...eller skulle jeg kalde dig den onde onkel på spansk?
en bemærkning fra min side om hvorvidt Willy/Rodney kunne forstå dansk, fik dig til at bruge dyre ord såsom neo-intolerance, samt at have ondt i bagdelen, og nu synes du at det er ok at sammenligne agurker i bukserne på diverse uskyldige ur-medlemmer, som ønsker at diskutere på et almindeligt høfligt niveau.

Jeg synes ikke det er i orden du bringer Vintageure.dk ned på dette plan.

Du har en mening om meget, uden at det derved indsætter dig som trendsætter her på sitet.

Jeg kunne ønske at adm. bad dig om at moderere dit sprog, uden at det skulle kunne opfattes som censur.
Blot som et signal til at skrive på en lidt mere civiliseret facon.

Fik du den?
What you think of as being civilised is maybe just your opinion . Why drag my name into the discussion . We should try to keep to discussing watches . There are always many different types of people on watch sites . A little more tolerence and understanding of people who do not think as you do would be a big help . I would never make a personal comment about you , or use your name in a discussion with some one else . If we could only keep to talking about watches we would not have these personal comments . Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Citat:There are always many different types of people on watch sites . A little more tolerence and understanding of people who do not think as you do would be a big help . I would never make a personal comment about you , or use your name in a discussion with some one else . If we could only keep to talking about watches we would not have these personal comments . Willy
Sådant taler en civiliceret person med respekt og forstand for diversiteten her på sitet og som er helt uden tantethed.
+1 Willy.
Og skulle vi ikke tilbage til topic fra botanikens spændende og vidunderlige verden (= den med agurker) ?
Amigos, alsendk ?
Cheers - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Jeg synes ikke man viser meget respekt for andre ved at kalde nogen for "tantede".

Nogen gange har jeg det indtryk at alle mener vi skal være tolerante og respektere hinanden - men altså udfra netop "egne præmisser". Det kalder jeg altså ikke tolerence. Tolerence er at respektere andre på andres præmisser.

Ikke at jeg selv mener jeg er tolerant. Det er jeg nok ikke. Jeg mener faktisk at sproget skal holdes på et ret stuerent niveau - altså ikke specielt tolerant. Til gengæld respekterer jeg at andre har en anden opfattelse end jeg.

Men her lyder det som om nogen opfatter sig som meget tolerente - så længe det altså er inden for "Deres egen jargon" og ikke "tantet" - efter deres opfattelse. Icon_cool

Jeg er helt på det rene med at det også kan kaldes "friskt" og "med kant" og måske endda ungdommeligt - altså posivive ord (mens tantede vist ikke kan kaldes positivt)...(også selvom supporterne her ikke er specielt unge Icon_e_wink ), mens det på andre (mig fx.) kan virke for plat. Jeg kan godt acceptere det (men det øger ikke respekten), men synes stadig det er for plat (og plat er bestemt negativt). Icon_e_surprised

vh baun
Svar
tolerance er smukt tio - namebrother - og vist skal vi ikke være tantede - men hvis det bryder ind for ofte - men forsøg på at være drøn morsomme, og måske lidt talene ned, så ødelægger det mit humør og lyst til at gå ind i debatter- Så ja til tolerance og frisprog - men det er ikke for mig det samme som - bare mas på med alt
Det her forum har for mig den fordel, at det generelt handler om ting der har med ure at gøre - synspunkter - og jeg er ikke vild med de ret mange fora hvor mange indlæg bare går i retning af SMS chat forum. Men igen - rent smagssag hvad man gider og for mig går tolerance i høj grad hånd i hånd med respekt - også når der ikke er enighed.
I øvrigt klarede jeg og Kristoffer den vel fint af selv i fredsommelighed, så vi behøver som ikke hjælp tror jeg Icon_e_biggrin
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Det gode ved denne tråd er, at man faktisk næsten kan bidrage til det oprindelige topic omend med et helt uselvstændigt indspark..

Men et interessant interview og intro til manden:
[url]"http://www.thepurists.com/watch/features/interviews/journejan03/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.thepurists.com/watch/feature ... /index.htm[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Bør indlæg om Master Watchmakers ikke indeholde ord som sonnerie, "dead seconds", remontoir osv.
(Jeg skal ha' google hvad dead seconds er Icon_e_wink )

Og en lille sighting: Ude foran et dyrt hotel i sydfrankrig på guldkysten passerede jeg en herre som tilfældigvis stod og kiggede på sit ur. Jeg er næsten sikker på, at det var et FP Journe Icon_cool Lejligheden bød sig ikke helt til at spørge ham...

Mvh Jens
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)