Købeloven
hannover_dk Skrev:Ja det man vist erkende - men bare for en ordens skyld, manglen er væsentlig (paragraffer er vel ret ens, den var bare kortere)

2 mdr - OK det lyder som lang tid, men det er nok igen et spørgsmål om hvor stor ulempe det er. En mobil telefon får sælger ikke hos forbrugerrådet 2 mdr med - med mindre der er stillet en anden til rådighed. Computer kan være samme sag.
Tror du ikke at forbrugerrådet (ud fra købeloven og praksis) ville give vor ven ret - efter 3 forsøg på en ny jakke?
vh
Jo den er væsentlig men man ikke ikke bare bruge forkerte paragraffer.

Ja to måneder er lang tid, jeg har også selv lige måtte vente to måneder for at få en ny vinyl plade, men sådan er reglerne desværre. Man kan jo også sige at det er lang tid at de to måneder man som forbruger kan vente med at påberåbe sig sin mangel er lang tid.

Det med om det er en ulempe kan være svært at vurdere, men et stensikkert eksempel er en gammel dame om ikke kan gå selv, hvis el-scooter er gået i stykker. Hun har er ret til få en midlertidig løsning. Men ja, det er jo ofte en vurderingssag. Icon_e_smile

Og jo jeg vil da umiddelbart mene at ud fra de oplysninger vi har fået så bør sælger tilbyde en ny. Da den nok kun koster 4-500kr i indkøb (det er blot et kvalificeret gæt ud fra hvad jeg kender til branchen), og de vil som oftes få pengene retur hvis de gider bruge tid på at sende den tilbage til leverandøren. Icon_e_smile Men det står stadig ikke i købeloven, at det _skal_ være sådan. Og det er nok heldig nok. Icon_e_smile
Casio DW5600
Omega Seamaster Cosmic
Rolex 16600
Rolex 16610LV
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)