Svar: 1,960
Tråde: 102
Modtaget Likes: 451 i 224 svar
Givet Likes: 124
Fætter Højben Skrev:Det er dansk mentalitet at undvige moms og betale så lidt for varen som muligt. Og du har 100% ret - de store luksus forretninger i KBH lever primært af eksport.
Åbenbart også en japansk; mon ikke japanerne netop køber det i DK fordi uden-moms prisen i DK måske er noget af det laveste, der findes. De får jo momsen tilbage og "glemmer" nok at betale det tilsvarende, når de kommer hjem.
Fætter Højben Skrev:ps. Hvis man vil se ringe service så smut over i LV og bliv forulempet af wanna-be rockstars aka. salgs assistenter med IQ under stuetemperatur.
Det er jeg nu bestemt ikke enig i - men det er en anden historie.
Men for lige at blive i den oprindelige tråd, så har jeg bestemt også forladt forretninger (og MEGET før 90 min), fordi der ikke blev vist interesse for mig som potentiel kunde.
/Bjørn.
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Givet Likes: 0
Hej
Jeg har da meget seriøse kunder, som jeg sommetider forlader et par minutter, og jeg sørger selvfølgelig at de har nogle ure i hånden i ventetiden, for tit er det mand og kone, der gerne vil snakke under fire øjne, imens de kigger på en vare som de er meget interesseret i at købe, og har de en vare i hånden er det ikke ventetid, men så kan manden lige snakke med konen, uden at sælgeren hører det hele, mange er glad for at man giver dem lov til at stå med urene for sig selv, uden at de bliver overvåget, og imens at det seriøse par snakker med hinanden, hvilket de fleste par godt kan lide, især når de har varen i hånden, har jeg da tid til den ventende kunde, og lige tage et af de ure ud af montren som han er interesseret i, så han har noget at bruge tiden på, for så vil han ikke føle sig overset.
MVH Peter
•
Svar: 2,356
Tråde: 261
Modtaget Likes: 6 i 4 svar
Givet Likes: 0
Apropos købestærke asiatere;
Citat:Kinesere går shop amok på Strøget
Hermés-tasker, Arne Jacobsens designklassikere og ekstremt eksklusive ure er denne sommer blevet langet over disken i københavnske luksusbutikker i et omfang, som ikke er set hidtil. Det skriver Børsen lørdag.
Og det er specielt kinesere, der hiver varerne ned af hylderne.I det eksklusive modehus Birger Christensen udgøres en tredjedel af omsætningen i år af salg til kinesiske turister.
"Vi oplever, at kinesere kommer ind i Hermés-butikken og er trætte af, at de ikke kan købe flere Birkin-tasker ad gangen. Efterspørgslen er kommet bag på os, og vi har haft tomme hylder," siger Jens Birger Christensen, der er fjerde generation som ejer af den eksklusive butik til Børsen lørdag.
Lang venteliste
I parentes bemærket koster en ægte Birkin-taske 55.000 kr., så det er typisk en taske, man blot køber en enkelt af i et helt liv.
Endelig er ventelisten på tasken, der kun laves på bestilling, i øjeblikket på omkring otte måneder.
Birger Christensen har som en konsekvens af den umættelige efterspørgsel fra Kina nu ansat flere kinesiske ekspedienter i butikken.
Hos Klarlund, der sælger nogen af de dyreste og mest elegante ure, man kan opdrive i verden, er tendensen lige så klar.
"Hvis du var kommet forbi i går, ville montren med Vacheron Constantin-ure være tom bortset fra to ure til 450.000 kr. og 800.000 kr., men i dag har vi lige fået en ny sending. Vi har firedoblet vores salg af de ure på bare et år," siger Stig Andersen, adm. direktør for Klarlund.
Vacheron Constantin urene koster fra 100.000 kr. og op til langt over 1 mio. kr.
Faktisk havde Klarlund for nylig et ur til låns til 5,5 mio. kr., som blot skulle være udstillet i butikken, men uret havde kun været i butikken i kort tid, før der kom kinesiske turister på besøg, der gerne ville købe sådan et ur.
"De virker som om, at de er bange for at gå glip af en handel, og tendensen er den samme hos alle de forretninger, jeg taler med over hele Europa. Turister fra Kina kommer ind i butikkerne og hiver alt ned fra hylderne, som var det varmt brød," siger Stig Andersen.
Klarlund har ikke ansat folk fra Kina i butikken, men kunderne strømmer til alligevel, skriver Børsen lørdag.
[url]"http://borsen.dk/nyheder/investor/artikel/1/190927/kinesere_gaar_shop_amok_paa_stroeget.html" o
nclick="window.open(this.href);return false;">http://borsen.dk/nyheder/investor/artik ... oeget.html[/url]
•
Mr. Korsbek!
Unregistered
kristofferJ Skrev:Fætter Højben skrev:
ps. Hvis man vil se ringe service så smut over i LV og bliv forulempet af wanna-be rockstars aka. salgs assistenter med IQ under stuetemperatur.
Det er jeg nu bestemt ikke enig i - men det er en anden historie.
Nej bestemt heller ikke enig. Synes faktisk at de i LV altid er smilende og meget venlige. Men det er nu også min opfattelse af Klarlund. Men igen man opfatter sådanne indtryk forskelligt............
Men nu er jeg også køber i de respektive butikker, hvilket selvfølgelig kan gøre at jeg får en god behandling og service......... bare en tanke.
•