Klarlund Butik Oplevelse
Jeg ved der er mange dedikerede fans og kæmpe roser til Klarlund i dette fora.

Jeg var selv på Klarlund Vesterbro i går med en meget sød sælger. Velfortjent ros.

I dag må jeg dog sige: Hat & Briller. Jeg melder mig ud af fanklubben.

Efter mange og lange overvejelser med mig selv (bl.a baseret på super feedback fra urforummet) var jeg klar til at købe et Daytona til 70k. Jeg var i forretningen i 1 1/2 time uden jordisk chance for at blive ekspederet. Travle kinesere tog prioritet. Fair nok. Og dog. Hvordan kan man fryse en kunde til is i 90 minutter?

Jeg er selv i servicebranchen - og hysterisk kundeorienterret - det er kunden der betaler mit næste Rolex.

I forhold til gængse "Peak-performance" kundeservice kriterier, deler jeg ikke længere fanatikeres Klarlund eufori.

For mig var det en kæmpe fuser.
Svar
Jeg ville helt sikkert også have forladt butikken efter 90 min. og fundet et andet sted til mine penge.
De gange jeg har været der, har jeg dog aldrig ventet over 10 min. hvilket på ingen måde er et problem.

90 min. er selvfølgelig ALT for meget, og temmelig ringe.
Men giv dem en chance til. Ring derind og lav en aftale, så skal det nok lykkes for dig Icon_e_wink

P.s. Det er slet ikke sikkert de har nogle Daytonaer hjemme, hvilket jo er endnu en god grund til et opkald før besøget.
Svar
Jeg var også gået og de havde ikke fået chancen igen
men måske jeg havde fortalt dem at jeg havde tænkt mig at handle hos dem,og så også hvorfor jeg nu vil lægge mine penge et andet sted.

Men måske det bare er mig Icon_rolleyes
Svar
God pointe.

Jeg var rasende (håndterede det selvfølgeligt civilisereret).

Jeg sagde til Klarlund (Strøget) i receptionen, at jeg havde et par specifikke punkter for udviklingsfeedback til forretningen.

Jeg var meget tydelig og i en venlig tone. En højere kvindelig lyshåret ekspedient var pisseligeglad. Hun var kineserfokusret.
Jeg var en ligegyldig nar (uanset betydelig købekraft). Der blev ikke lyttet overhovedet.

Faktum er at jeg føler mig dårligt behandlet. Jeg er egentligt en meget rummelig og robust person. Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har haft denne følelse. Til min store overraskelse udløste Klarlunds ide om kundeservice denne oplevelse.
Svar
Dét er godt nok en bitter oplevelse Icon_evil

MEN men men.... hvem var der først?

Klarlund ved Vesterport har ofte et kæmpe indryk af aisater som bliver sat af fra busser og så eller POWER-shopper.

Var de der da du ankom, i så fald er det vel "first come, first serve" og ekspedienterne har vel arbejdet så hurtigt de kunne uden at miste den profesionelle og rolige oplevelse Klarlund plejer at være. Der har vel næppe gået uoptaget personale rundt i 90min uden at betjene dig - de har vel betjent folk i den rækkefølge de ankom (og asiaterne er 100% ankommet samtidigt i en bus).

Så hvis de var der før dog: Dårlig timing - du har skulle vente på 40 asiater blev betjent ført.

Hvis du kom først: ELENDIG service.
Svar
Jeg mindes ikke at have haft en dårlig oplevelse hos Klarlund. Der har været enkelte gange hvor der har været for travlt og så er jeg gået igen. Jeg venter maks 20min. Man man kan vel ikke forvente en ordentlig betjening hvis ekspedienten hurtigt skal videre til næste kunde. Så det er en balance. Jeg ville ringe til dem og sige du vil se på en Daytona og aftal tid med dem. Alternativt tag derind lørdag når de åbner.
En helt anden mulighed er at tage over til MC Mortensen i Herning. Igen aftal tid. Det tager en halv dag fra Kbh men er en oplevelse og giver tid til refleksion i bilen/toget.
Som jeg ser det kan du selv sætte scenariet....og du vil vel ha den Daytona Icon_e_biggrin
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
KlausM Skrev:Jeg ville ringe til dem og sige du vil se på en Daytona og aftal tid med dem.
Netop, som jeg også skrev. De gange jeg har haft brug for noget bestemt, har jeg ringet i forvejen.
Og har som følge deraf, aldrig oplevet problemer, tværtimod Icon_e_biggrin
Svar
Jeg har forståelse for argumenterne om, at kunderne skal serviceres i den rækkefølge, de kommer ind i butikken, ligesom god servicere indbefatter, at ekspedienten tager den tid, det tager at betjene en kunde. Men der er utilgiveligt, at Klarlund lader en kunde stå 90 min i butikken uden at rette henvendelse til vedkommende. Jeg er overbevist om, at ekspedienten kunne finde 30 sek til at fortælle Tage, at den igangværende ekspedition ville tage en rum tid, hvorfor Tage med fordel kunne smutte på Strøgtur eller komme tilbage en anden dag.

Vælger man at købe et ur i en fysisk butik, køber man ligeledes en oplevelse. Hvis jeg havde været udsat for en sådan 'behandling', ville jeg uden tvivl finde en anden butik at berige med mit køb. Dårlig service og dermed negative oplevelser skulle ikke være del af urets historie...

Jeg skal tilføjes, at jeg har været i Klarlund ved Vesterport St to gange (for at kigge), og begge gange har servicen er 'top dollar'.
Svar
Der er ingen undskyldning ligemeget hvor mange der er i butikken skal man kunne bevare overblikket så alle føler de er "opdaget" og
der bliver taget hånd om dem magter man ikke det skal man måske finde noget andet end et service fag at arbejde i,men kunne jo sige lige et øjeblik og byde på en kop kaffe eller andet så var oplevelsen og ventetiden blev opfattet helt anderledes.

Men mængden af dårlige sælgere i danske butikker er skræmmende,når det så er sagt så kan vi alle have en dårlig dag og jeg har fornemmelsen af at langt de fleste
herinde har været godt tilfredse med betjeningen hos dem så det kan have været tilfældet.

Men som jeg sagde jeg havde lagt pengene et andet sted,men jeg er måske lidt sær jeg har før gået fra en butik hvor jeg skulle købe noget alene fordi
at sælgeren solgte varen for dårligt til mig.
Svar
Stinger Skrev:Dét er godt nok en bitter oplevelse Icon_evil

MEN men men.... hvem var der først?

Klarlund ved Vesterport har ofte et kæmpe indryk af aisater som bliver sat af fra busser og så eller POWER-shopper.

Var de der da du ankom, i så fald er det vel "first come, first serve" og ekspedienterne har vel arbejdet så hurtigt de kunne uden at miste den profesionelle og rolige oplevelse Klarlund plejer at være. Der har vel næppe gået uoptaget personale rundt i 90min uden at betjene dig - de har vel betjent folk i den rækkefølge de ankom (og asiaterne er 100% ankommet samtidigt i en bus).

Så hvis de var der før dog: Dårlig timing - du har skulle vente på 40 asiater blev betjent ført.

Hvis du kom først: ELENDIG service.
+1
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)