06-07-2010, 11:54 PM
Jeg er ikke helt med, hvad er det i ikke kan lide ved PO indlæget ?
|
Kvalitet på lynetter....
|
|
06-07-2010, 11:54 PM
Jeg er ikke helt med, hvad er det i ikke kan lide ved PO indlæget ?
07-07-2010, 02:42 AM
Hej
Den funktionsmæssigt nok bedste dreje lynette er efter min mening, den der sidder på Orient 300 meter Diver modellerne, og selvfølgelig også den på Seiko Marinemaster den er ligeså god. MVH Peter
07-07-2010, 01:43 PM
Nicolai, PO-lynetten fungerer såmænd udmærket, så det min "anke" går på er, at den er med "klister-indlæg" - ligesom en billig SKX007 fra Seiko f.eks. er det. På dyrere ure, synes jeg, kunne man måske forvente en lynette i et godt materiale - f.eks. keramisk, evt. med en holdbar belægning
De venligste hilsner, John
07-07-2010, 08:43 PM
Okay på den måde.
Men jeg syntes da der er endel ure i den klasse som ikke har hverken keramiske eller andet lækkert på lynetten.
07-07-2010, 10:50 PM
Så kan vi jo være efter dem også, Nicolai
De venligste hilsner, John
07-07-2010, 11:13 PM
Jamen jeg kan sagtens følge dig, men jeg kan bare ikk lade vær at tænke Rolex.
De er jo lige lidt dyrere og de har samme indlæg. Dog ikk på de nyeste modeller. Det er lidt sjovt når vi nu snakker lynettes, jeg så et ur til 900 kr, som var mekanisk og havde keramisk lynette. Hvis de lave de på så billige ure, så vil jeg give dig ret i at de burdte lave det på eks. PO en også.
07-07-2010, 11:21 PM
Der er naturligvis mange måder at anskue hele denne snak på:
1. Lynetter kan ikke undgå at blive brugt, ridsede, skæve osv, så derfor skal de være billige og lette at erstatte = billige at fremstille men stadig funktionelt opfyldende deres formål 2. Lynetten er udsat, så den skal fremstilles i et holdbart materiale, som passer til resten af urets fremtråden = gode, ridsefaste materialer som også kan modstå slag og stød 3. Det hele er noget hype, for vi bruger ikke urene til andet end pynt = lynettekvaliteten er ligegyldig, for jeg går efter navnet på skiven Der kan naturligvis være mange andre bud, gråzoner og logiske forklaringer på "fænomenet", men det korte af det lange er, at jeg mener, at en PO, som koster et stykke over 20K fra ny, BURDE have en bedre forarbejdet lynette. Det samme kunne med lethed siges om andre mærker/modeller også - det er jeg klar over De venligste hilsner, John
09-07-2010, 02:44 AM
Hej
Jeg er 100% enig med Joepete det kunne Omega godt have lavet bedre, men det kommer, men igen så koster det bare lige i overkanten for et ur med caliber 2500, havde den nye model haft caliber 8500 havde prisen været iorden, endda måske et par tusinde mere. MVH Peter |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|