Endnu et ur på vej.....
Mads Gjødesen Skrev:Super Baun Icon_cool Så håber vi ikke du falder for meget for de gamle Rolex ure, for det ville da være synd for Omega´erne Icon_e_wink

/Mads

Nu er det jo faktisk min 3. Rolex. Har jo den jeg ønskede mig og fik i sølvbryllupsgave - og så en jeg har solgt igen.

Det er ikonerne jeg gerne vil eje - ikke nødvendigvis samlermodellerne, men gode repræsentanter.

Jeg har store overvejelser om jeg skulle begrænse Omegaerne til færre ure - måske 50 - og så gå på jagt efter IKON'erne.

Men tro det eller lad være. Det er svært at pille 30 Omegaer ud som jeg vil sælge Icon_redface

Jeg skulle nok sætte mig ned og skrive helt faste kriterier for hvornår et ur kan få en plads i samlingen.

At uret skal opfylde mindst en af følgende kriterier fx.
  • Særlig sjælden model
    Mint eller NOS
    Markant i Omegas historie
    Box og papir

vh Baun
Svar
Jeg synes det er et godt valg, og tror du bliver glad for at have noget temmelig anderledes at skifte med

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:Jeg synes det er et godt valg, og tror du bliver glad for at have noget temmelig anderledes at skifte med

vh

Jeg er lidt spændt på at se og mærke hvor forskellig den faktisk er sammenlignet med mine Omega dykkere, som jo godt nok er 10-20 år ældre!

Hvad vejer den fx. sammenlignet med en Vintage Seamaster 300 ?? osv.

Men jeg er nu ikke i tvivl om at jeg bliver glad for den. Præcis som jeg er for min Rolex Oyster.

İmage

vh Baun
Svar
Det er da spændende Baun Icon_e_biggrin . Glæder til at høre din min om Sub'en, og hvor forskellig den er fra dine Omega dykkere. Icon_cool

Jeg troede du ville have haft et Sub fra 70'erne eller 60'erne med mat skive?
Svar
Stenbukken Skrev:Det er da spændende Baun Icon_e_biggrin . Glæder til at høre din min om Sub'en, og hvor forskellig den er fra dine Omega dykkere. Icon_cool

Jeg troede du ville have haft et Sub fra 70'erne eller 60'erne med mat skive?

Det skulle man jo tro - ja - men jeg holder mig til Omegaer fra den tid - og så lader jeg Rolex om at repræsentere 80'erne, hvor Omega stort set ikke har andet at byde på end Speedmastere (i min verden).

Rolex gjorde det godt også i 80'erne - og jeg går ikke så meget op i om den har mat skive eller blank, men plexi skal det altså være.

Jeg skal også have et Rolex fra 82-83 ved lejlighed - om det skal være en Sub med dato - eller en GMT ved jeg ikke, men først skal jeg lige have den financielle situation "reetableret"

vh baun
Svar
Hej Baun

Hvis du skal have et Rolex mere, synes jeg at det skal være en GMT-Master, da hvis den er fra 83-84 er den som regel med plexiglas, så det må være modellen til dig. Icon_e_smile

MVH Peter
İmage
Svar
Enig med Peter. Fra 83-84 er GMT´en at foretrække frem for Sub´en.

/Mads
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)