Endnu et ur på vej.....
Visse ure køber man fordi man falder over et godt tilbud.

Visse ure har man længe ønsket sig i samlingen.

Og visse ure har ligget og spøgt i baghovedet en tid.

Sådan har jeg haft det med Rolex Submariner (og Breitling Navitimer oa.) i flere år. Jeg ville gerne eje et. Prøve det på armen til hverdag og også se om jeg kan fornemme historiens sus - som jeg gør når jeg har et Speedmaster på eller et Constellation på.

Der er få ure der har samme "storhed" som Rolex Sub. og Omega Speedy. Ikoner som har præget bunkevis af andre ure og design gennem over 50 år nu!

Nu har jeg handlet med Micki og venter på at uret bliver klar (der skal en perli i kransen) til afhentning i Århus.

Indtil da må jeg nøjes med et billede.

İmage

Det er en 5513 fra 85-86 - og det var det det skulle være. Var ganske tæt på at købe et GMT. men det er altså Subben uden dato som hele tiden har stået renest på nethinden!

vh Baun
Svar
Også et flot ur. Håber selv at jeg kan "finde" en 14060'er igen....

Tillykke med det. Spændende hvad du mener om det efter et par uger....
Svar
Hej Baun, Tillykke Icon_exclaim .

Et sub uden dato Icon_exclaim , ikke noget dårligt valg Icon_cool Icon_cool Icon_cool .

Ps. Jeg er helt enig med dig og dine ”historiens sus” valg Icon_mrgreen .
İmage
Mvh Palle A.K.A Clubman
Svar
Til lykke med det kommende ur, som du har på vej, Per Icon_cool

Jeg ser frem til at høre din mening om uret efter nogen tid Icon_e_smile
De venligste hilsner, John
Svar
Også tillykke herfra. Jeg føler mig overbevist om at det er et ur du bliver glad for... Icon_e_biggrin
vh Hans Henrik
Svar
Tillykke med det, det bliver spændende at se om det falder i din smag.
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar
Clubman Skrev:Hej Baun, Tillykke Icon_exclaim .

Et sub uden dato Icon_exclaim , ikke noget dårligt valg Icon_cool Icon_cool Icon_cool .

Ps. Jeg er helt enig med dig og dine ”historiens sus” valg Icon_mrgreen .
İmage

Flot serie - hvis man kan kalde den det - urene er jo på ingen måde ens, tværtimod ganske forskellige. det de har tilfælles er deres historiske betydning, som vist nok må siges at være uomtvistelig.

Sjovt at du lige har de 4 jeg remser op!

Jeg er meget spændt på at prøve Rolexen og sammenligne med mine (mange) Omegaer. især Vintage Seamaster 300, Seamaster 120erne.

Men måske allermest om kan give samme fornemmelse som min Speedy. Der er hoget helt særligt ved at bære et ur som har så meget historie - og som samtidig har designmæssige kvaliteter så kun plexiglasset afslører at det faktisk er Vintage.

vh baun
Svar
Jeg kan kun være enig i dit valg. Jeg nåede frem til samme resultat, da jeg begyndte at kigge på Rolex: 5513 er subben i sin reneste form. Tillykke.
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
Baun Skrev:Sjovt at du lige har de 4 jeg remser op!
Jeps, connie´n er faktisk købt hos dig Icon_exclaim , af min kollega for nogle år tilbage.

Da han for ca. to år siden lavede om på hans samling, gik det så videre til mig Icon_mrgreen .

Baun Skrev:Jeg er meget spændt på at prøve Rolexen og sammenligne med mine (mange) Omegaer. især Vintage Seamaster 300, Seamaster 120erne.

Men måske allermest om kan give samme fornemmelse som min Speedy. Der er hoget helt særligt ved at bære et ur som har så meget historie - og som samtidig har designmæssige kvaliteter så kun plexiglasset afslører at det faktisk er Vintage.

vh baun
Jeps, det bliver spændene Icon_e_biggrin .
Mvh Palle A.K.A Clubman
Svar
Super Baun Icon_cool Så håber vi ikke du falder for meget for de gamle Rolex ure, for det ville da være synd for Omega´erne Icon_e_wink

/Mads
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)