Omegamania sælges fakes eller? Påstand af flere på Timezone
Baun Skrev:Det må huleme være nogle gode kopier - og det siger da en hel del om hvad man betaler for, når man køber den ægte vare

vh baun

Jow - men lidt svært at forstå at en autoriseret forhandler ikke kan se det ikke er ægte hvis det er med et - selv aldrig så meget - modificeret ETA værk hva?
Mads Gjødesen Skrev:Der var ikke tale om Rolex, men om et ur med modificeret ETA værk.

/Mads
Hvis eller han åbende det, så burde det var vist ses?

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Kan det passe at en urmager ikke gider åbne uret for at se om det er en kopi, men istedet siger at uret må sendes til fabrikken for at få det konstateret?

Hvis kopierne er så gode, at en urmager ikke kan se hverken udenpå eller indeni om det er en fake, ja så siger det enten noget om urmageren eller om at kopierne er så gode som de originale - og dermed meget om hvad man betaler for. Den originale koster jo trods alt ofte 10 gange en god kopi - ikke?

Ikke at det overrasker mig. Det bekræfter mere hvad jeg før har sagt. Man betaler meget rigtig meget for mærket!

vh Baun
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Tja jeg kender så til et tilfælde hvor den autoriserede forhandler ikke turde garanterer for originaliteten og var i tvivl. Eneste måde at få uret verificeret var ved at sende det til producenten. Så det kan faktisk forekomme at problemet opstår. Ejeren af "kopien" blev dog advaret om at uret IKKE ville komme retur, hvis det var en kopi.

Der var ikke tale om Rolex, men om et ur med modificeret ETA værk.

/Mads

Det var nok der Paneri du har skrevet om før hos Klarlund.

En god urmager vil åbne uret for at få det bekræftet. Især hvis det var angående en skriflig værdierklæring, eller en skriflig erklaring om ægtheden i tilfælde af et forsikringsspørgsmål.

Hvis urmageren så stadig er i tvivl, må det jo til producenten. Jeg har dog meget svært ved at tro at en urmager, hvis han åbner til værket, at han ikke kan se hvis det er en 100 % kopi. jeg kan forstå urmageren hvis meget af det ser ægte ud. Så som det var tilfældet for det Rolex Daytona jeg havde fat i.

Men det viser, at man bør have dokomenter/certificat for hvad man køber. Især fra udlandet af en privatperson.

VH

Nicholas
Urinteresseret i 25 år.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)