Kasse og brochurer men ingen certifikat...
John jeg PÅSTÅR intet men skrev; Jeg TROR ikke... Icon_e_wink Jeg kender intet til forsikringsbranchen så derfor har jeg intet at basere en påstand på. Hvorledes det fungerer i den virkelig verden aner jeg derfor intet om.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
Er der egentlig nogen der ved om man kan gå ned til eks. Klarlund og få dem til at notere serienummer hvis ens ur bliver stjålet? Tænker da at det var det første jeg ville gøre hvis et af mine ure blev stjålet... Ved godt det er lidt omsonst med ure hvor der er en bred skare af forhandlere, men det er trods alt begrænset hvor man kan servicere Panerai, AP, PP, VC etc... i lille DK?
Svar
Citat:Er der egentlig nogen der ved om man kan gå ned til eks. Klarlund og få dem til at notere serienummer hvis ens ur bliver stjålet? Tænker da at det var det første jeg ville gøre hvis et af mine ure blev stjålet... Ved godt det er lidt omsonst med ure hvor der er en bred skare af forhandlere, men det er trods alt begrænset hvor man kan servicere Panerai, AP, PP, VC etc... i lille DK?
Ved ikke, men jeg tror at de er pænt ligeglade pga. at de ved jo at der ikke findes nogen central database for mistede ure. De ved også at de fleste ure som bliver hugged i DK ender i udlandet og hvis de sælges her i landet, er købere nok i forvejen forsigtige ang. det hvor de servicerer deres ure.
Rigtigt mange private initiativer ang. registrering af stjålne ure findes der men hvor mange og hvor hen ? (prøv - igen - at google emnet) Forvirrende og resultatsløst men sikkert stablet på benene med gode intentioner.

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Da mit Rolex blev hugget kunne jeg til at begynde med ikke huske serienummeret. Klarlund havde det inde 2 gange på 5 år for at skifte skive. De havde ikke skrevet serienummeret ned som Rolexfabrikken ellers forlanger, så de hjalp mig ikke. Men Mads Laier havde gemt det, selv efter 10 år. Jeg gav serienummeret til Klarlund og de ville holde øje med uret. 2 andre Rolexforhandlere sagde det samme.
14 dage senere skrev jeg til Rolexfabriken og en af deres ansatte ringede mig op. De ville have garantibeviser og politireport samt købskvitering for at skrive det ind i deres liste af stjålne Rolexure.

Skide besværligt. Så man skal ikke regne med at ens ur kommer tilbage hvis det bliver stjålet. Desuden hvis det dukker op efter måske 2 - 5 år, ja så vil de fleste ikke købe det tilbage alligevel tror jeg.
Svar
Blot til orientering, så har politiet en elektronisk landsdækkende database over stjålne effekter KC (kostercentralen) med se.nr emai.nr etc registrering... <men den bliver aldrig bedre en de informationer som anmelderen kan oplyse, og ja mange Rolex ure er reg. med refnr. i stedet for se.nr, pga af uvidenhed fra anmelder og tildeles også modtager, hvor man måske lige ikke er fx. Rolex kyndig og tror 116610 godt kan lyde som et se.nr...(kan man heller ikke forlange, da mange tyverier i dag bliver anmeldt elektronisk via politi.dk, og vi ringer altså ikke retur, for uddybning af en ud af mange tusinde anmeldelser, for at tjekke om anmeldeler, nu også lige er sikker på at se.nr er korrekt)

hvis borgerne havde lidt mere styr på deres effekter med se.numre, så kunne KC blive et godt værktøj, men det er rystende så få der kan oplyse det, og min erfaring siger mig også at folk er hamrende ligeglade, hvis der er forsikrings kr. i udsigt..(typisk: jeg kan ikke lige finde kvittering papirer etc, men jeg vender tilbage når jeg har fundet dem, ja right, NOT)

Min påstand er, at mange anmeldere kun er ude efter at få et jnr. fra politiet, som kan skabe en hvis form for troværdighed overfor forsikringsselskabet..

Og ja, der er forsvindende få hits i KC, når patruljerne spørger ind på se.nr., når de står med et par scumbags med bilen fuld af koster/hælervarer og Rolex, Breiltling, Omega etc. ure på armen, som de aldrig nogen sinde ville kunne få råd til på ærlig vis (det gælder også fra gamle sager og ikke kun nystjålne effekter)..

Mikael
If you want to be happy for a day, get drunk.
If you want to be happy for a week, get married.
if you want to be happy for life, get a Rolex.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)