Et IWC til max 30 K brugt, men hvad?
Jeg forsøgte jo ellers her i week-enden at blive den lykkelige ejer af et vintage 60'er Ingenieur, men jeg er for nærrig. JK havde sagt at jeg skulle over 30 K, men jeg stod af ved 25 K. Det er altså svært at vænne sig til IWC priser..... når man kommer fra Omega Icon_e_surprised

Et fint alternativ til Ingenieur er måske et vintage IWC med det sagnomspundne caliber 89. De kan findes til lidt mere spiselige priser og bærer stadig meget IWC dna. Især værket selvfølgelig, men også den fine skrift på skiven og så er der et specielt sving over hornene på nogen af de gamle IWC'er fra dengang.

Nå vi må se, det løber jo ingen vegne.

Jeg har læst lidt på nettet om Caliber 89 som vel er for IWC hvad Omegas 30 mm er for Omega. Noget af det bedste de har lavet. Robust, kønt, præcist, vellavet og vistnok også udviklingsbasis for de meget fine 5000 værker - altså meget IWC dna.

Der er mange ure at kigge på med det værk, men især er der meget flotte guldure som handles fra 10 - 20 K..... jeg er vild med guldure.

vh baun
Svar
Du kan gøre et nyt forsøg baun på Sothebys auktion i Geneve d. 11/5. Her er der ikke mindre end otte af de gamle Ingenieurer til salg. Hvis de holder de IMHO optimistiske vurderingspriser, var den svenske billig. Sotheby anslår mellem 5-10.000 CHF (det er mellem 30-60.000 kr.)

Der er flere andre interessante IWC ure til salg: En pragtfuld original Portugueser ref. 325 og et par Ingenieur ref. 1832.
Her er link til den første Ingenieur:
http://www.sothebys.com/en/auctions/ecat...t.230.html

JK
Svar
Jeg skylder vist alle de gode IWC folk en stor ak for sparring og support omkring mine spekulationer omkring anskaffelse af et lækkert IWC ur.

Det står stadig på ønskesedlen, men indkøb af Ploprof og Hour Vision løb så at sige med budgettet.... Og jo også mit fokus i den næemeste fremtid. Man må jo nødvendigvis bære de ure man lige har købt.

Men IWC har meget at byde på, så jeg vender tilbage. Det skal lykkes at tage fokus fra Omega længe nok til at anskaffe et IWC.

Tak for hjælpen

Vh baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)