Svar: 2,149
Tråde: 222
Modtaget Likes: 3,662 i 1,101 svar
Givet Likes: 6,292
(13-08-2018, 11:41 PM)bjorn_e58 Skrev: Jeg har (selvfølgelig) et par GMT II'er:

Jeg rejser ikke så meget, som jeg har gjort tidligere; men jeg har også altid fundet dem super anvendelige.
Når jeg trækker et af dem op stiller jeg det altid så 24h viseren viser UTC, hvis kransen er i normalstilling. Så herhjemme står kransen så på hhv 1 vinter eller 2 sommer. På de viste billeder har jeg nok haft jævnlig kontakt med kolleger i Kina. Billederne er så taget først på aftenen herhjemme, hvor det er blevet over midnat derude i østen.
/Bjørn
Cool. Det er nu sjovt så mange forskellige måder der fimdes til at arbejde med tidsforskelle.
Det minder mig også om dengang jeg var en del af et hold, der skulle etablere mit daværende firma i Kina. Tidsforskellen gjorde det jo lidt ekstra ‘interessant’, oveni alt det forretningsmæssige. Det sjoveste var nu engang da vi skulle have vores tyske datterselskab med ind i arbejdet. Tal lige om kulturforskelle....hahahahaha.
Sent from my iPad using Tapatalk
(13-08-2018, 11:59 PM)jk Skrev: Jeg har to ure, som kan vise to tidszoner: IWC UTC ref.3251 og JLC Reverso Duo.
JK

To andre måder at løse tidsforskellen på. Direkte uden omsvøb i IWC regi og så en elegant/forfinet tilgang med Reversoen.
Sjovt at se - fede ure!!
Claus
Svar: 1,761
Tråde: 50
Modtaget Likes: 328 i 198 svar
Givet Likes: 72
Bortset fra en del Rolex GMT'ere så har jeg ikke noget udover mobilos der kan vise tids zoner...
Jeg har dog ud fra billeder og reviews osv. gennem de sidste par år udset mig to kandidater....
Første fra JLC:
Geophysic Universal Time med dead beat second!
https://www.jaeger-lecoultre.com/us/en/w...08420.html
Udover det vilde værk så tabte det mig desværre da jeg prøvede det - kan ikke helt sige hvorfor....
Andet er PP's Calatrava pilot travel time ref. 5524G:
https://www.patek.com/en/collection/comp.../5524G-001
Elsker større ure - elsker pilot ure - elsker at det er "PP anderledes" - whats not to like bortset fra prisen?
- Men faktisk var jeg tæt på for et par mdr'er siden med noget byttehandel og noget men uret røg til anden side....
Måske en dag?
Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar: 1,960
Tråde: 102
Modtaget Likes: 451 i 224 svar
Givet Likes: 124
(14-08-2018, 12:27 AM)cfnissen Skrev: Cool. Det er nu sjovt så mange forskellige måder der fimdes til at arbejde med tidsforskelle.
Det minder mig også om dengang jeg var en del af et hold, der skulle etablere mit daværende firma i Kina. Tidsforskellen gjorde det jo lidt ekstra ‘interessant’, oveni alt det forretningsmæssige. Det sjoveste var nu engang da vi skulle have vores tyske datterselskab med ind i arbejdet. Tal lige om kulturforskelle....hahahahaha.
Nu, hvor du har kørt din egen tråd lidt off-topic, så kan jeg slå den: Jeg har haft et projekt, hvor der både var japanere, franskmænd og indere. Det var ikke blot kulturforskelle, der gjorde det "spændende", men især sprogforskelle. Alle tre grupper mente, at de talte engelsk, men de kunne stort set ikke forstå et ord af, hvad de andre sagde, så jeg måtte oversætte mellem jengelsk, fengelsk, og iengelsk.
Jeg har iøvrigt denne løsning på at se tidszoner på min mobilos:
/Bjørn.
Svar: 2,149
Tråde: 222
Modtaget Likes: 3,662 i 1,101 svar
Givet Likes: 6,292
(14-08-2018, 07:28 AM)gmt-geek Skrev: Bortset fra en del Rolex GMT'ere så har jeg ikke noget udover mobilos der kan vise tids zoner...
Jeg har dog ud fra billeder og reviews osv. gennem de sidste par år udset mig to kandidater....
Første fra JLC:
Geophysic Universal Time med dead beat second!
https://www.jaeger-lecoultre.com/us/en/w...08420.html
Udover det vilde værk så tabte det mig desværre da jeg prøvede det - kan ikke helt sige hvorfor....
Andet er PP's Calatrava pilot travel time ref. 5524G:
https://www.patek.com/en/collection/comp.../5524G-001
Elsker større ure - elsker pilot ure - elsker at det er "PP anderledes" - whats not to like bortset fra prisen?
- Men faktisk var jeg tæt på for et par mdr'er siden med noget byttehandel og noget men uret røg til anden side....
Måske en dag?
Vh. Jon
Den Geophysic er nu også flot. Men den er dels lidt stor og dels lidt ‘kold’ i sit udtryk, i mine øjne. Men igen en superflot måde at arbejde med tidszoner på. Og værksiden er betydeligt flottere end på mit Geographic. Der har JLC gjort en ekstra indsats.
Er faktisk blevet lidt varm på den søstermodel, der blev præsenteret samtidigt, dvs. uden tidszoner. Og her er det netop pgra. det ‘kolde’ look.
(14-08-2018, 12:10 PM)bjorn_e58 Skrev: (14-08-2018, 12:27 AM)cfnissen Skrev: Cool. Det er nu sjovt så mange forskellige måder der fimdes til at arbejde med tidsforskelle.
Nu, hvor du har kørt din egen tråd lidt off-topic, så kan jeg slå den: Jeg har haft et projekt, hvor der både var japanere, franskmænd og indere. Det var ikke blot kulturforskelle, der gjorde det "spændende", men især sprogforskelle. Alle tre grupper mente, at de talte engelsk, men de kunne stort set ikke forstå et ord af, hvad de andre sagde, så jeg måtte oversætte mellem jengelsk, fengelsk, og iengelsk.
/Bjørn.
Haha. Off-topic er godt. Internationale projekter er jo netop én af undskyldningerne for at anskaffe sig et ur med tidszoner.
Japanere, franskmænd og indere lyder som en spændende blanding. Kan tydeligt høre dine engelsk-variationer for mig. Arbejder en del med indere pt. - mange spændende varianter af engelsk inkl. lokale indisk/engelske udtryk, der lige skal oversættes.
Og sproget er jo bare overfladen...neden under lurer kultur, skikke mv. Spændende område.
Claus
•
Svar: 1,184
Tråde: 67
Modtaget Likes: 1,076 i 433 svar
Givet Likes: 5,339
Jeg har kigget på flere gmt'er gennem tiden, senest GO Cosmopolite, som jeg skrev om i en anden tråd, og nogle af JLC'erne, men oprindeligt var jeg meget fascineret af Ulysses Nardin og deres Dual Time. Hvor nogle urmærker gør meget ud af, hvor mange komponenter det har været nødvendigt t putte ind i uret for at få en given funktion til at virker, har UN's mastermind Ludwig Oeschslin gjort meget for at lave tingene så enkelt som muligt, og Dual Time var den første GMT, der kunne stilles både frem og tilbage, selv over dato. Ret avanceret og i sin tid ikke så voldsomt dyrt.
Det blev et af de rigtig mange ure, som jeg gerne ville have, men aldrig fik købt, men selvom Rolf Schnyder desværre er død, så er UN vist stadig ret langt fremme i skoene. Jeg tror ikke, at Oeschslin er inde over deres udvilklingsafdeling mere, men UN anderkender stadig deres gæld til en ret genial urmand på deres website.
Deres Sonata var/er iøvrigt et alarmur med en fantastisk lyd og mange fine detajer.
|