Svar: 2,148
Tråde: 222
Modtaget Likes: 3,656 i 1,099 svar
Givet Likes: 6,290
Hvad med en tråd, hvor vi kigger på ure, der kan håndtere tidszoner? Kom frisk med jeres!
Er lige nu ude at rejse med mit elskede Jaeger-LeCoultre Master Control Geographic, i en to-tre generationer gammel version.
Her er dagens billede fra Nuuk.
Jeg elsker tidszone-funktionen, hvor du kan vise tiden i en vilkårlig tidszone på den lille skive ved bare at dreje på den krone der er placeret kl. 10. Den lille skive suppleres med en dag/nat indikator, så du kan se om det er morgen eller aften i den ekstra tidszone. At der så også lige bliver plads til dato-funktion og lokal dag/nat oppe til højre samt power reserve ovre til venstre gør det jo ikke dårligere. Elsker også de mange niveauer i skiven og de blå visere.
Hele herligheden bliver så drevet af JLC’s kaliber 937, som - med løbende opdateringer - har været indmad i denne models forskellige udformninger gennem tiden. Finish er OK uden at være prangende.
Hvad med jer? Hvordan ser jeres tidszone-ur ud?
Claus
Sent from my iPad using Tapatalk
Svar: 246
Tråde: 24
Modtaget Likes: 337 i 134 svar
Givet Likes: 379
Jeg har ikke så meget i den kategori, men byder ind med en Fortis B42 GMT! Jeg har aldrig brugt GMT funktionen rigtigt, ud over lidt leg da jeg fik uret.
Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
Svar: 2,629
Tråde: 33
Modtaget Likes: 5,080 i 1,567 svar
Givet Likes: 1,221
Jeg har kun mit Grand Seiko GMT og et G-Shock
Men er nu helt fint tilfreds
(13-08-2018, 08:45 PM)Avantismo Skrev: Jeg har kun mit Grand Seiko GMT og et G-Shock
Men er nu helt fint tilfreds

Grand Seiko laver altså nogle flotte GMT ure. En eller anden dag....
En af de tunge drenge på Hodinkee er også helt vild med GS GMT.
Claus
Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar: 1,589
Tråde: 68
Modtaget Likes: 3,081 i 967 svar
Givet Likes: 2,746
Jeg har mit JLC Master Compressor Extreme World Chronograph. Det kan vise tiden i de 24 største tidszoner, samtidigt. Man indstiller funktionen ved at dreje på kronen kl. 10. Uret er opbygget i to separate dele - yderkasse i rustfri stål og inderkasse i titanium. Det har derudover et stødabsoberingssystem indbygget, hvor uret vha. en fjeder absorberer stød og beskytter urværket. Derudover har det tre af JLC's compressor kroner, som skal drejes en halv omgang for at åbnes/lukkes - white is tight, read is dead :-). Derudover, så er jeg vild med sekundvisningen via den rød/hvide skive nederst i midten og funktionen til hurtigt skifte af rem/lænke (det tager 10 sek. og burde være standard på alle ure). Alt i alt et super ur, hvis man kan leve med størrelsen på 46+mm :-)
Jeg vil lige supplere med et af mine (mange) drømmeure. Glashütte Original Senator Cosmopolite - det er et utroligt flot ur, som kan vise tiden i to tidszoner samtidigt og man vælge mellem 36 forskellige tidszoner, så den håndterer også tidszoner, hvor der kun er 1/4, 1/2 og 3/4 time i forskel. Derudover har gangreserveindikator (som jeg også godt kan lide), blånede visere og maxi dato. What's not to like. Oprindeligt blev det kun lavet i guld/hvidguld, men er nu kommet i en stål-udgave. Det skærer lige knap 18.000 Euro af prisen, men det er stadig et pænt dyrt ur :-). Jeg synes det er et utroligt flot ur og jeg kan faktisk godt lide stål-versionen med arabertal, i stedet for romertal - specielt fordi timeindikatorerne også er af (blåned) metal. Det er de ikke på hvidguldsversionen.
(13-08-2018, 10:38 PM)onkeldunkel Skrev: Jeg har mit JLC Master Compressor Extreme World Chronograph. Det kan vise tiden i de 24 største tidszoner, samtidigt. Man indstiller funktionen ved at dreje på kronen kl. 10. Uret er opbygget i to separate dele - yderkasse i rustfri stål og inderkasse i titanium. Det har derudover et stødabsoberingssystem indbygget, hvor uret vha. en fjeder absorberer stød og beskytter urværket. Derudover har det tre af JLC's compressor kroner, som skal drejes en halv omgang for at åbnes/lukkes - white is tight, read is dead :-). Derudover, så er jeg vild med sekundvisningen via den rød/hvide skive nederst i midten og funktionen til hurtigt skifte af rem/lænke (det tager 10 sek. og burde være standard på alle ure). Alt i alt et super ur, hvis man kan leve med størrelsen på 46+mm :-)

Wow. Havde helt glemt dette vilde ur. Vildt i størrelse men også i funktioner. Så flot - og så stort.
Tak for deling!
(13-08-2018, 10:49 PM)onkeldunkel Skrev: Jeg vil lige supplere med et af mine (mange) drømmeure. Glashütte Original Senator Cosmopolite - det er et utroligt flot ur, som kan vise tiden i to tidszoner samtidigt og man vælge mellem 36 forskellige tidszoner, så den håndterer også tidszoner, hvor der kun er 1/4, 1/2 og 3/4 time i forskel. Derudover har gangreserveindikator (som jeg også godt kan lide), blånede visere og maxi dato. What's not to like. Oprindeligt blev det kun lavet i guld/hvidguld, men er nu kommet i en stål-udgave. Det skærer lige knap 18.000 Euro af prisen, men det er stadig et pænt dyrt ur :-). Jeg synes det er et utroligt flot ur og jeg kan faktisk godt lide stål-versionen med arabertal, i stedet for romertal - specielt fordi timeindikatorerne også er af (blåned) metal. Det er de ikke på hvidguldsversionen.

Tak!
Den model kendte jeg ikke. Og stål versionens skive er klart flottest med araber-tallene!
•
(13-08-2018, 10:53 PM)cfnissen Skrev: Wow. Havde helt glemt dette vilde ur. Vildt i størrelse men også i funktioner. Så flot - og så stort.
Tak for deling!
Selv tak og tak! Jeg er også rigtig glad for det - på trods af størrelsen :-D
(13-08-2018, 10:53 PM)cfnissen Skrev: Tak!
Den model kendte jeg ikke. Og stål versionens skive er klart flottest med araber-tallene!
Selv tak - jeg faldt over den ved et tilfælde, da stålversionen blev introduceret tidligere i år og blev fascineret af den med det samme. Jeg læste derfor en del anmeldelser af den og det blev fascinationen ikke mindre af :-). Jeg kan som sagt også bedst lide stålversionen, men jeg er jo også oprindeligt IWC mand og arabertallene minder jo lidt om en Portoguese :-)
Svar: 1,960
Tråde: 102
Modtaget Likes: 451 i 224 svar
Givet Likes: 124
Jeg har (selvfølgelig) et par GMT II'er:
Jeg rejser ikke så meget, som jeg har gjort tidligere; men jeg har også altid fundet dem super anvendelige.
Når jeg trækker et af dem op stiller jeg det altid så 24h viseren viser UTC, hvis kransen er i normalstilling. Så herhjemme står kransen så på hhv 1 vinter eller 2 sommer. På de viste billeder har jeg nok haft jævnlig kontakt med kolleger i Kina. Billederne er så taget først på aftenen herhjemme, hvor det er blevet over midnat derude i østen.
/Bjørn
Svar: 1,515
Tråde: 165
Modtaget Likes: 560 i 257 svar
Givet Likes: 117
Jeg har to ure, som kan vise to tidszoner: IWC UTC ref.3251 og JLC Reverso Duo.
JK
|