Består Urdebattens brugergruppe primært af direktører?
Jeg er ret ny i ur verdenen. Det hele startede med et designer ur med quartz urværk. Ja, jeg har også et DW.
Er ingeniør med en kone på deltid, to teenagere, hus og en cykel hobby, som heller ikke just er en billig fornøjelse med ture til Mallorca, nye hjul og hvad ved jeg.
Så jeg prioriterer og det er ikke urene, som er i toppen. Mit dyreste indkøb gjorde jeg i går og det var et Seiko SARB017 (Alpinist) til kr 2.500. En (man skal jo have flere) af mine cykelhjelme kostede det samme...

Meg jeg prøver at spare sammen til noget større (Grand Seiko), men det bliver ikke sådan lige foreløbigt at den lander på matriklen :)
Svar
Cand.merc.dat, hvor jeg siden har arbejdet som konsulent/sælger i software branchen. Er nu hjemmegående husfar (familiedirektør) i det tyske, hvor konen står for at skaffe smør til brødet.

Mit "første" ur kom efter at have været heldig at sælge en andelslejlighed med god profit, og inden beløbet blev sendt videre ind i andre mursten, belønnede jeg mig selv med et ur, desværre/heldigvis skabte det en større interesse for ure, som så hen af vejen har ført til flere køb.

Jeg kan godt forstå at man kan falde lidt på halen når man for første gang snubler over dette (og andre) forums, når man læser om de ure folk har, og antallet af dem, men som du ser så har mange af os brugt flere år på at skrabe sammen til ursamlingen eller det FEDE ur.

Velkommen til iøvrigt :)
[-]
  • Larsb
Svar
(18-02-2018, 11:52 PM)bjorn_e58 Skrev: Det med "en flok Rolex'er plus det løse" er selvfølgelig skrevet med et glimt i øjet; selvom det reelt er, hvad jeg har. Og det har taget rigtig lang tid, at nå dertil. Jeg har en fornuftig løn - heldigvis uden at være "direktør" eller noget andet med "chef"; men det er altså et spørgsmål om prioritering gennem årene, så der er andre ting, jeg ikke har brugt penge på. Du kan få lidt mere indblik, hvis du klikker på teksten i min signatur, selvom linket er noget outdated.

Jeg har selvfølgelig undervejs i min karriere været heldig. De rigtige jobs på de rigtige tidspunkter osv. Men det er på ingen måde særpræget eller unikt. Jeg arbejder i IT branchen.

/Bjørn

Heldigvis uden at være direktør ?????
Hmmmm - jeg er direktør - men det har vist ikke noget med det at gøre

Jeg har brugt 17 år på at raffinere min omega samling.
Været heldig hist og pist og prioriteret.

Fortsat god dag
Loncar

Sent from my iPhone using Tapatalk
Icon_+1
[-]
  • Larsb
Svar
Jeg skriver blot "heldigvis" for at antyde, at jeg ikke ville egne mig. Jeg har prøvet at være chef knap et par år, og jeg syntes ikke at det var andet en masser af spildtid. Så det lader jeg andre om.

/Bjørn
[-]
  • Larsb
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)